AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #1 Skrevet 14. oktober 2017 Tråd ut og tråd inn handler om at noen har møttes på Tinder eller lignende. Så blir ingenting som de har forestilt seg og flere ender opp såret. Når dere møter folk fra Tinder, hvordan er det mulig å bli så betatt etter noen dates? Har prøvd appen selv men gadd ikke mer. Det virker så kjedelig å se noen på et bilde og bestemme seg for at han der er sikkert bra. Så er han ikke så fin som han var på glansbildet sitt sier ikke at folk ikke er fine i virkeligheten altså. Men er det det at dere blir skuffet? Misforstå meg rett, men virker som det har blitt en arena for å få bekreftelse på hvor mange du kan få på kroken så blir selvbildet knekt om det ikke går som man vil? Anonymkode: fdbf5...54f 1
heipådegsann Skrevet 14. oktober 2017 #2 Skrevet 14. oktober 2017 Sånn er vel kjærlighetslivet uavhengig om man møtes på tinder eller ikke. Noen vil bli skuffet etter noen dater, andre synes det går helt ok, og noen finner lykken. Jeg personlig var på slike apper bare for å bruke litt tid. Tok ingen særlig seriøst. Plutselig en dag bestemte jeg meg for å møte en av de som var der etter at han sendte meg så mye som en smiley. Og nå har vi vært samboere i 3år. Jeg hadde iingen problemer med å bli betatt etter få dates. Aldri kost meg så mye på fare før som de første datene våre hvor vi bare satt å pratet og lo til langt utpå natt Men så har jeg en forhistorie med å falle raskt og hardt for tidligere flørter også, tror bare det er sånn jeg er skrudd sammen
Andreas8 Skrevet 14. oktober 2017 #3 Skrevet 14. oktober 2017 Vel, virker for meg som om den måten vi søker etter partnere på internett i dag bare er blitt til en stadig jakt etter, "noe bedre". Heller enn, "noen god som gjør meg glad, lykkelig". Jeg har møtt kvinner som virkelig har hatt utseendet sitt med seg. Helt fra jeg var veldig ung egentlig. Men det er bare en type kvinne jeg faller for, det er de som både er intelligente og smarte, som i tillegg har en sjarm som gjør at de er vakre som fy. Utseendet? Jeg har møtt vakre kvinner som har hatt fødselsmerker som synes over store deler av ansiktet. Det, for min del, gjør ikke en person stygg, tvert i mot, det gjør at personen skiller seg ut, får en egen karakter. Problemet er at når utseende er alt folk går etter og det indre får så alt for liten sjanse vil folk aldri bli fornøyde. De vil alltid jage og jage. Det var morsommere før, med IRC og MSN. Da var det mulig å prate med mange mennesker, bli kjent med nye mennesker, virkelig bli kjent med folk uavhengig av utseende. Dra på IRC-treff og få mulighet til å møte alle de en har pratet på nett og få se folk for første gang. Under mer sosiale omstendigheter. 2
Tillion Skrevet 15. oktober 2017 #4 Skrevet 15. oktober 2017 Kommer nok en dag hvor folk innser hvor skadelig sosiale medier er. Det er ikke av blind nostalgi at vi som rakk å vokse opp før facebook o.l. setter så pris på å ha fått oppleve en verden som ikke dreier seg om et endeløst jag etter glansbilder og oppmerksomhet.
herzeleid Skrevet 15. oktober 2017 #5 Skrevet 15. oktober 2017 Nå har jeg veldig begrenset tindererfaring selv, men det virker som forhold og sex i mange tilfeller blir satt inn i en "bruk og kast" ramme når man har så stort gjennomtrekk av nye partnere som mange har i vår kultur, og som datingapper ser ut til å bidra til. Jeg ser jo for meg at det kan bidra til å "herde" folk ganske mye og føre til en viss følelsesmessig avstumping og kynisme om man hele tiden møter nye, med en håndfull i bakhånd til senere.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #6 Skrevet 16. oktober 2017 Syns tinder er bra jeg:) På jobb, i fritidsaktiviteter og i det sosiale møter jeg ikke single menn på min alder. Og de få som jeg har hilst på, på en fest eller noe, har ikke vært noe for meg. Prøvde tinder, og hadde noen uinteressante dates før jeg møtte han jeg er sammen med nå Han hadde ærlige bilder, det prøvde jeg å ha også, så da vi møttes kjente vi hverandre fort igjen. Ingen overraskelser. Man kan jo fort se det om bildene er redigert til helvete eller om det er utelatt noe. Jeg gadd ikke like de som bare hadde ett bilde hvor man så halve ansiktet liksom. Jeg gjorde sånt i starten da, og møtte to gutter. Det var en grunn til at de ikke hadde fler bilder altså, det ble litt teit. Anonymkode: 95bd3...9ac
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #7 Skrevet 16. oktober 2017 Kjenner mange som har fått kjæreste via Tinder og flere som har giftet seg og stiftet familie. Det er sånn i dating generelt, ikke bare med de man treffer via apper, at man ikke er match med alle man dater. Noen er ikke sånn de ser ut på bildet, mens andre har man ikke nødvendig kjemi og dynamikk med eller samme ønsker for fremtiden eller samme intensjon og mål med kontakten. De andre tingene utenom det med bildet skjer jo også for de som dater som har møtt hverandre utenom apper. Er nok noen som bruker apper for bekretselse og tidsfordriv også , men syntes du egentlig forhåndsdømmer apper og folk på datingapper litt her Anonymkode: b378c...e10
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #8 Skrevet 16. oktober 2017 Det ødelegger for folk, siden det bare fører til et jag om søk etter noe bedre til enhver tid. Når nye, potensielle partnere er så lett tilgjengelig, så gidder folk gjerne ikke å legge noe særlig i dating. Det hele blir mer overfladisk. Anonymkode: 11ab5...579
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #9 Skrevet 16. oktober 2017 Jeg har bare hatt positive erfaringer med Tinder. Jenter som sliter på Tinder sliter også litt i det virkelige liv, etter min erfaring. Ikke fordi de er uattraktive, men fordi de er vanvittig dårlige på å filtrere ut mennene som er feil for dem. De er som regel overfladiske, og har ikke helt "følerne" på plass. Det gjelder menn de treffer på byen eller andre steder, men blir enda mer tydelig når de har mindre å gå etter, som på Tinger. Jeg har alltid en magefølelse på hvilke menn som er ok, og i hvert fall etter en date eller to pleier jeg å se det stemmer. Dater en fra Tinder nå og han er både oppgående, attraktiv, velutdannet og behandler meg veldig bra. Anonymkode: 3f516...d9d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå