Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva i alle dager gjør voksne venner? Hvor ofte sees de? Hvordan bygge vennskap?

Jeg er ikke fortrolig med å «stikke innom en kveld». Redd for at det ikke passer, avtaler blir så formelt. Ikke aner jeg hva man skal snakke om. Er så dårlig på å starte samtaler, smalltalk osv. 

Men, jeg er så lei av å være venneløs. 

Anonymkode: 34b83...950

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan jo gjøre hva som helst som voksne venner. Gå på kafe, kino, gå en tur, trene, strikke... Mitt problem er at det er så vanskelig å få venner som nyinnflyttet og voksen. Spesielt når man er singel og barnløs, det virker som at alle jeg møter som er på min alder har en fiks ferdig familie og har nok med sitt. Hvis jeg som deg hadde fått beskjed om å stikke innom en kveld, hadde jeg blitt kjempeglad. Det er jo ikke selve besøket som er viktig, men noen har gitt uttrykk for at de ønsker å bli bedre kjent med deg:) Da kan du sikkert foreslå hva som helst, eller bare sende en melding og høre om det passer en gang du har lyst til å ta deg en tur.

Anonymkode: b81dd...189

Skrevet

De to venninnene jeg er mest sammen med, møtte jeg for bare 3-4 år siden.  Vi møttes på en damefest.  Avtalte en fjelltur sammen.  Etter den turen ble det mange flere turer, og vennskap ble utviklet. 

Skrevet

Det er vanlig å avtale, å sende en melding er ikke formelt.

Jeg møter mine venner for det meste på bar/cafe/restaurant. Vi snakker om hva som skjer i livet, verden, ferier alt mulig. 

Nye venner synes jeg er enklest å finne gjennom frivillige organisasjoner eller organisert trening.

Anonymkode: 0e69c...169

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...