AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #1 Skrevet 14. oktober 2017 Er det noen som har gjort det? Hva fikk deg til å gjøre det? Hvordan føler du det den dag i dag? Jeg har så utrolig dårlig samvittighet nå. Det er en liten stemme som hvisker bak i hodet mitt. Den forteller meg om jeg hadde vært bedre, flinkere og snillere så ville ikke foreldrene mine vært så sinte hele tiden. Så jeg burde gi dem rom for det som har skjedd og fortsatt skjer, de vil jo bare det beste for meg. Anonymkode: e2f00...3f0 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #2 Skrevet 14. oktober 2017 Det er haugvis av tråder om det på underformen barn og famile. du behøver ikke engang å lete mye. Lykke til. Anonymkode: 037da...b03 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #8 Skrevet 14. oktober 2017 Det er flere,men disse var de jeg husker i farten Anonymkode: 037da...b03
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #10 Skrevet 14. oktober 2017 Den dagen du får barn, setter du de først. Og kutte kontakten med familien er ikke noe problem da om det er mange tunge ting til grunne. Når man vokser opp med grov omsorgsvikt og syke ting. Er ikke dette noe man ønsker å dele videre. Komme seg vekk og starte på nytt. Uten familien. Det er mange grunner. Og mange skjønner det ikke for de har kanskje levd ett fint a4 liv m alt tilrettelagt uten noe bråk og tull. Anonymkode: 15594...7e4 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #11 Skrevet 14. oktober 2017 Hei, jeg kuttet kontakten med søsteren min og moren min. Faren min døde for noen år siden. Først var det veldig tungt og jeg grublet mye om dette var riktig. Gikk med konstant dårlig samvittighet. Det var tungt. Etterhvert gikk de følelsene vekk og ting har blitt så mye bedre enn når jeg hadde kontakt med dem. Jeg har innmari bra nå, og ikke noe drama i livet Grunnene til at jeg kuttet dem ut var mange. Begge to vil jeg nok si havnet i kategorien narsissister. Begge var rett og slett ondskapsfulle og slemme mennesker jeg på ingen måte kunne stole på. Det var omsorgssvikt fra mors side. De elsket å ødelegge for andre de stod nære, men utad var de kjempe "gode" mennesker. Forholdet med dem var mer negativt enn positivt. Jeg har ikke angret et sekund. De prøver den dag i dag å ødelegge for meg, så tenker på å skifte navn og få privat nummer og adresse. Jeg vet ikke hva som er grunnen din, men slike tanker du har høres ikke bra ut. Anonymkode: 50963...da0 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #12 Skrevet 14. oktober 2017 Hei TS! Jeg er 21 år og tenker på akkurat det samme om å kutte kontakt med familie. Har blitt utsatt for grov omsorgssvikt av mor og far i barndommen. Ble også overgrepet av en av mine brødre som barn (han er 30 om et-to år, men bor fortsett hjemme), og han driver fortsatt med psykisk vold i mot meg når jeg er hjemme i ferier. Atferden hans er helt psycho, men mor og far tar ikke tak. De vet ikke at jeg har blitt overgrepet, men det har de jammen meg godt av å ikke vite da de har utsatt meg for psykisk og fysisk vold selv. De to andre brødrene har jeg god kontakt med, men ingen av de to bor hjemme, en av de vil ha minimal kontakt med våre foreldre. Jeg er jo selvsagt uheldigvis student, så er ikke barebare å kutte kontakt, da jeg bor på en studenthybel. Jeg pleier jo å dra hjem i ferier, har jo ingen andre steder å være da verken annen familie eller venner vet hva jeg har blitt utsatt for og kan ta meg i mot. I tillegg er det medisinske grunner som gjør til at jeg ikke kan kutte heeelt kontakt enda. Men jeg har et håp om at jeg klarer å bryte kontakt med mor, far og ene bror, og etterhvert stifte min egen familie når jeg er ferdig med utdanning og har fått meg jobb! Jeg følger denne tråden for flere svar og erfaringer/tips.. Anonymkode: e0b7c...b7c 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #13 Skrevet 15. oktober 2017 10 hours ago, AnonymBruker said: Hei TS! Jeg er 21 år og tenker på akkurat det samme om å kutte kontakt med familie. Har blitt utsatt for grov omsorgssvikt av mor og far i barndommen. Ble også overgrepet av en av mine brødre som barn (han er 30 om et-to år, men bor fortsett hjemme), og han driver fortsatt med psykisk vold i mot meg når jeg er hjemme i ferier. Atferden hans er helt psycho, men mor og far tar ikke tak. De vet ikke at jeg har blitt overgrepet, men det har de jammen meg godt av å ikke vite da de har utsatt meg for psykisk og fysisk vold selv. De to andre brødrene har jeg god kontakt med, men ingen av de to bor hjemme, en av de vil ha minimal kontakt med våre foreldre. Jeg er jo selvsagt uheldigvis student, så er ikke barebare å kutte kontakt, da jeg bor på en studenthybel. Jeg pleier jo å dra hjem i ferier, har jo ingen andre steder å være da verken annen familie eller venner vet hva jeg har blitt utsatt for og kan ta meg i mot. I tillegg er det medisinske grunner som gjør til at jeg ikke kan kutte heeelt kontakt enda. Men jeg har et håp om at jeg klarer å bryte kontakt med mor, far og ene bror, og etterhvert stifte min egen familie når jeg er ferdig med utdanning og har fått meg jobb! Jeg følger denne tråden for flere svar og erfaringer/tips.. Anonymkode: e0b7c...b7c Står mye infomasjon i de trådene, selvom det ikke virker sånn Anonymkode: 037da...b03
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #14 Skrevet 15. oktober 2017 10 hours ago, AnonymBruker said: Hei TS! Jeg er 21 år og tenker på akkurat det samme om å kutte kontakt med familie. Har blitt utsatt for grov omsorgssvikt av mor og far i barndommen. Ble også overgrepet av en av mine brødre som barn (han er 30 om et-to år, men bor fortsett hjemme), og han driver fortsatt med psykisk vold i mot meg når jeg er hjemme i ferier. Atferden hans er helt psycho, men mor og far tar ikke tak. De vet ikke at jeg har blitt overgrepet, men det har de jammen meg godt av å ikke vite da de har utsatt meg for psykisk og fysisk vold selv. De to andre brødrene har jeg god kontakt med, men ingen av de to bor hjemme, en av de vil ha minimal kontakt med våre foreldre. Jeg er jo selvsagt uheldigvis student, så er ikke barebare å kutte kontakt, da jeg bor på en studenthybel. Jeg pleier jo å dra hjem i ferier, har jo ingen andre steder å være da verken annen familie eller venner vet hva jeg har blitt utsatt for og kan ta meg i mot. I tillegg er det medisinske grunner som gjør til at jeg ikke kan kutte heeelt kontakt enda. Men jeg har et håp om at jeg klarer å bryte kontakt med mor, far og ene bror, og etterhvert stifte min egen familie når jeg er ferdig med utdanning og har fått meg jobb! Jeg følger denne tråden for flere svar og erfaringer/tips.. Anonymkode: e0b7c...b7c iKKE DRA hjem i ferien,.du MÅ ikke Anonymkode: 037da...b03 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #15 Skrevet 21. oktober 2017 Dette er vonde tanker å bære på, og det er en vond beslutning å ta. Samtidig blir det som edlere her skriver, en vond tid i møte hvor du kan slite psykisk pga bruddet med familien. Jeg snakker av erfaring. Psykotisk og voldelig far og alkoholisert hjerneskadd mor. Har flere søsken og større slekt men har ikke kontakt med noen av dem fordi faren min har drevet svertekampanje mot meg fordi jeg gikk til barnevernet. Ting blir bedre. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke kuttet kontakten tidligere, da hadde jeg kanskje vært mindre traumatisert... Anonymkode: e10cb...d18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå