Gå til innhold

Hunden min spiste øreproppene mine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grrr, hunden min snek seg opp på nattbordet mitt og spiste mine 2 ørepropper. De lå i etuiet og han når til vanlig ikke opp på nattbordet så aner ikke hvordan han klare det... Men nå er de nå i magen hans. Ringte dyrelege som sa vi skulle gi han salt for at han skulle spy, men han spydde bare litt og de kom ikke opp. Proppene var av voks og bomull. Noen med erfaring? Bør jeg prøve mer for å få han til å spy eller skal jeg se det ann? De er jo myke og runde så de kommer vel ut naturlig? 

Anonymkode: 4f12b...d93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kommer nok ut igjen, så lenge de er havnet i magen burde det ikke være noe problem. 

Anonymkode: 4b6a2...d78

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De kommer nok ut igjen, så lenge de er havnet i magen burde det ikke være noe problem. 

Anonymkode: 4b6a2...d78

Ja det vil jeg tro. Han er seg selv og spiste og drakk akkurat masse så.. Han virker ikke syk/dårlig 🤞🏻

Skrevet

Det verste er nok ørevoksen din..

Anonymkode: 46b30...ef0

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det verste er nok ørevoksen din..

Anonymkode: 46b30...ef0

😂😂 True that..

Skrevet

Hvorfor i all verden har veterinær sagt at du skal få hunden til å spy? 
Slike småting kommer ut av seg selv. 
Hvis han har spist noe av etuiet og fått i seg skarpe plastbiter så er ikke salt løsningen. Det må treffe på et bestemt sted for at hunden skal brekke seg. 

Hvis hunder spiser noe med skarpe kanter som kan ødelegge magesekk eller tarm så gi den asparges på glass. Det vil pakke seg rundt den spisse gjenstanden, og det vil komme ut uten noen form for skade. I hvert fall er skaden sterkt minimert. 

Anonymkode: 84844...d2c

• Liker 1
Skrevet

Hunden min har spist ca 15 par med ørepropper fordelt over den siste mnd. De kommer alltid hel ut uten problemer. 

Anonymkode: 5beee...aac

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han har spist noe av etuiet og fått i seg skarpe plastbiter så er ikke salt løsningen. Det må treffe på et bestemt sted for at hunden skal brekke seg. 

Hvis hunder spiser noe med skarpe kanter som kan ødelegge magesekk eller tarm så gi den asparges på glass. Det vil pakke seg rundt den spisse gjenstanden, og det vil komme ut uten noen form for skade. I hvert fall er skaden sterkt minimert. 

....så kom overvetrinæren og korrigerte 😂

Anonymkode: 15f28...6ae

Skrevet
På 15.10.2017 den 15.11, AnonymBruker skrev:

Nei du må nesten ringe og spørre han for det vet ikke jeg... Jeg vil tro at det er fordi det KAN sette seg fast og da må han operere i værste fall. Det er en liten hund på 2 kg så da er det vel lett at slike ting kan sette seg fast.

Men det gikk i hvertfall bra med han. Han spydde bare litt neste dag og lite matlyst men så plutselig var det full fres og han var seg selv igjen. 

• 2 uker senere...
Skrevet
På 14/10/2017 den 19.02, AnonymBruker skrev:

Grrr, hunden min snek seg opp på nattbordet mitt og spiste mine 2 ørepropper. De lå i etuiet og han når til vanlig ikke opp på nattbordet så aner ikke hvordan han klare det... Men nå er de nå i magen hans. Ringte dyrelege som sa vi skulle gi han salt for at han skulle spy, men han spydde bare litt og de kom ikke opp. Proppene var av voks og bomull. Noen med erfaring? Bør jeg prøve mer for å få han til å spy eller skal jeg se det ann? De er jo myke og runde så de kommer vel ut naturlig? 

Unnskyld,men jeg synes dette var ganske morsomt 😆😆Sitter her og humrer godt 😀😀😀😂😂 Hunder altså,de finner på det meste!!!Håper han ikke tar skade av det 🤗🤗

Skrevet (endret)

Vet ikke med hund, men katten min har hvertfall sneket seg til flere ørepropper (uten at jeg forstår entusiasmen), og de har hvertfall kommet hele ut igjen. 

Endret av pinar
  • Liker 1
Skrevet
På 29.10.2017 den 20.47, devy79 skrev:

Unnskyld,men jeg synes dette var ganske morsomt 😆😆Sitter her og humrer godt 😀😀😀😂😂 Hunder altså,de finner på det meste!!!Håper han ikke tar skade av det 🤗🤗

Hehe.. Han var inne på soverommet og det var usedvanlig stille, så når jeg stakk hodet inn lå han fornøyd i sengen med det tomme etuiet 😂 I ettertid har jeg faktisk våknet på natten av at han slikker/småbiter i øret mitt for å prøve å snike til seg øreproppene som jeg har i øret 😂 Man må bare elske hunder :link: Han tok heldigvis ingen skade av det, så da kan man le av det i ettertid 😄

Skrevet

Følg med om det kommer ut. Ikke alltid det er lett å se. Ene hunden vår hadde en bæsj med blå prikker. Da oppdaget jeg hvem som stjal headsettet mitt. Jeg beskyldte min søster men så var det hunden. :fnise:
Følg også med på almentilstanden til hunden. Er alt som normalt så går det nok fint. 

Jeg tok hunden på fersken i å gnage på veggen min. Jeg hadde plakater fra tak til gulv. Og han sto der å gnagde på veggen og rev opp alle plakatene. Han snek seg inni rommet, stille som en mus. Trodde det var pappa som åpnet døren for å se om jeg var der. Kunne ikke gjøre annet enn å le da jeg så han. 
Han lærte seg å åpne klesskapet ganske tidlig. Mistet tellingen på hvor mange sokker han spiste. Han spiste ikke hele sokken, men store nok biter til at de var ubrukelige. 

Så lenge det kommer ut igjen, så går det nok bra. Og så lenge det ikke er snakk om store mengder eller farlige gjenstander så klart. 

Anonymkode: 5ec20...017

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...