Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fødselen min endte i keisersnitt for to uker siden. Magen har ikke trukket seg mer sammen den siste uken og jeg har et heng over snittet. Hva kan jeg gjøre for å få magen til å trekke seg sammen og ikke få et vedvarende heng? 

Anonymkode: 3c6b4...d25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er desverre lite du kan gjøre nå, snnet enn lett fysisk aktivitet. Jeg har fortsatt heng 2.5 år etter mitt snitt. Du har nettopp fjernet agraffer eller sting, så ikke begynn med harde mageøvelser. Forhold deg til det de sa på sykehuset med løfting frem til ihvertfall 6 uker for å unngå sammenvoksninger og brokk. 

Ellers, gratulerer med en liten en❤️

Skrevet

Alt for tidlig å si hvordan magen blir etter så kort tid. Du er fremdeles hoven etter operasjonen og stor etter graviditeten. De sier, "ni mnd opp og ni mnd ned", før magen blir som før du ble gravid.

Skrevet

Du får ikke gjort noe med et eventuelt heng.

Skrevet

Alt for tidlig. Det er enda hovent. Henget vil som regel trekke seg tilbake hos de fleste. Jeg har tatt to ks. Begge gangene så hadde jeg litt overheng. Men det forsvant etterhvert. Prøv å ikke tenk på det😊

Anonymkode: 3bdd1...eba

Skrevet
21 minutter siden, Dorey skrev:

Du får ikke gjort noe med et eventuelt heng.

Tummy tuck.

Skrevet

Jeg tok ks for 2 uker siden, jeg er overhode ikke hoven og har ikke noe heng.

Anonymkode: 0a034...c18

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok ks for 2 uker siden, jeg er overhode ikke hoven og har ikke noe heng.

Anonymkode: 0a034...c18

Det måtte du si for å trøste!

Anonymkode: a66ef...7fd

• Liker 7
Skrevet

Akkurat likt her selv om det er lenge etter ks.. Tror ikke man kan gjøre så mye. 

Anonymkode: 926b6...f51

Skrevet

De fleste har hengemage etter graviditet. Det vil gå bort etterhvert som du går ned i vekt igjen. 

Anonymkode: 9ba1c...463

Skrevet

Ikke mye du kan gjøre. Det kan gå tilbake med trening og vektnedgang (ikke begynn med trening ennå!!), men for mange som har tatt ks gjør det ikke det. Da må du enten godta tingenes tilstand eller ta bukplastikk. Henget skal være stort pluss du må ha helseplager for å få det dekket offentlig, så for mange er eneste alternativ å ta det privat. Men det er for tidlig å si hvordan det vil bli ennå. 

Anonymkode: d9c35...97d

Skrevet

Jeg tok ikke keisersnitt, men jeg hadde heng i flere uker etter fødsel. Kanskje 6-7 uker. Husk at livmoren din fremdeles trekker seg sammen og alt av muskler og organer skal finne tilbake til sin opprinnelige plass og form. 

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fødselen min endte i keisersnitt for to uker siden. Magen har ikke trukket seg mer sammen den siste uken og jeg har et heng over snittet. Hva kan jeg gjøre for å få magen til å trekke seg sammen og ikke få et vedvarende heng? 

Anonymkode: 3c6b4...d25

Du skal ikke gjøre stort før det er gått seks uker. Noen får "mageheng" andre får det ikke. Det handler om hvordan kroppen restituerer seg og hvordan du er sydd fra livmoren, gjennom mengder av bukmuskulatur m.m. og ut til det synlige, ytterste hudlaget.

Anonymkode: 22ca7...c50

Skrevet

Hva mener du med heng? Ligger det en fold med fett og dekker over hele arret, eller er det en bulk over snittet? 

Sistnevnte tror jeg alle har...

Anonymkode: f92a9...2d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...