Gå til innhold

Hvor mye hjelper deres kjære om

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere har operert på sykehuset og er sengeliggende en stund hjemme?

Altså tenker da, lager han noe mat til dere?el spør hvordan det går eller om det er noe han kan gjøre for dere?

Alltid eg som lager mat.hver dag.og når eg da e sengeliggende etter å ha vært på sykehuset,igjen..så lurer jeg på hvor vanlig er det at den andre part tenker på konen sin og gir omsorg og kjærlighet?og ikke bare tenker på seg og sitt som vanlig..

Er jeg storforlangende som sier til han : bon apetit.. hadde vært hyggelig om du lagde noe til meg og. Jeg lager jo alltid til alle.hver dag.. kan kun spise suppe.. så blir vel meg igjen med toro posene og prøve å holde meg på bena å lage supper da..jippi.. smaker jo så godt.og ikke.minst er det tungt å stå el gjøre noe de første 2ukene.. 

Tok det opp med han sist operasjon og . Derfor sa jeg det på den måten idag . 

Anonymkode: 2e2bf...bbc

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg lager mat uansett om hun er syk eller ikke. Om ikke gubben kan lage mat må du lære han det. 

Endret av HalldirV2
  • Liker 1
Skrevet

Høres smålig og dårlig gjort ut! 

Kjæresten min lager mat til meg når jeg er syk, eller bestiller mat han vet jeg blir glad for. 
Han kommer inn på rommet å spør om jeg har det bra, om jeg trenger noe, noen ganger kommer han med is og mat selvom jeg ikke har bedt om det fordi han syntes det er på tide at jeg får i meg næring, og noen ganger gnir han litt på føttene mine mens han setter seg på sengekanten å slår av en prat så jeg ikke føler meg så ensom og forlatt. 

Ser på det som en selvfølge at man varter opp for hverandre og tar seg av hverandre, ikke bare den ene som tar seg av den andre! 

Anonymkode: bd86b...939

• Liker 3
Skrevet

Det er utrolig dårlig at han ikke hjelper deg med matlaging, i det minste kan HAN koke de toro posene, så du slipper å måtte reise deg opp fra sengen når du er nyoperert. 

• Liker 2
Skrevet

Det er jo vanlig at man tar seg av de som er syke. 

Mannen min har tatt seg av hele familien inkl meg når jeg har vært syk eller er nyoperert. Det forventer jeg faktisk. Akkurat som jeg vil ta meg av han og resten av familien når han er syk eller nyoperert. Det er sånn det er å bo sammen. 

Anonymkode: afd9f...014

• Liker 3
Skrevet

Urevelant i forhold til din kjæreste, men kanskje en av dere på et tidspunkt kan kjøpe en høy arbeidsstol eller barkrakk som du kan sitte på ved komfyren. Det har jeg hjemme. Med påskrudde hjul så den aldri står i veien. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo vanlig at man tar seg av de som er syke. 

Mannen min har tatt seg av hele familien inkl meg når jeg har vært syk eller er nyoperert. Det forventer jeg faktisk. Akkurat som jeg vil ta meg av han og resten av familien når han er syk eller nyoperert. Det er sånn det er å bo sammen. 

Enig kjæresten til ts høres lite omsorgsfull og omtenksom ut. Ikke kjærestemateriale i det hele tatt! 
Er det mulig å være så ego og tankedau?! 

• Liker 1
Skrevet

Ok. Takk for svar.

Føler jeg gjør alt. Og jeg stiller alltid opp om det trengs..men står alltid igjen alene. Han ble sef sur , kunne ikke tenke på alt på engang. Men er sånn hver gang. Føler det blir feil å ikke kunne ta seg litt av meg når jeg gjør det hele tiden med han og barna.  Han kommer alltid først. Uansett. Han må få mat og ting og det han trenger. Tror faktisk ikke han klarer å tenke på at andre trenger litt av han og. 

Dette er sef bare en dråpe i havet av alt som er. 

Men akkurat her følte jeg at jeg hadde rett. 

Ligge alene og måtte mase om noe mat men ende opp med å lage toro poser (ikke fan av sånne supper hele tiden) men enkelt for mannen tenkte jeg..men tydligvis ikke.  Svimler og blir veldig dårlig og kvalm om jeg ikke får i meg noe mat no etter operasjonen. 

Men han verken spør eller er til stede for i meg i det hele tatt.. jeg lager alltid mat til andre før meg selv. Og oppmerksom og hjelpsom. Syns det minste jeg kan kreve er minimumsarbeid med noe mat til meg når jeg er syk no. Ellers når jeg er syk så står jeg alene med barna og meg selv. Hver gang. Så no måtte han ha fri pga operasjonene mine. Gledet meg til å komme hjen fra sykehuset men no har jeg bare lyst tilbake nesten. 

Så slipper jeg å tenke på noe ihvertfall. 

Takk for svar :)

Skrevet

Vi hjelper alltid hverandre. Heldigvis. Etter en del år sammen har det heldigvis ikke gått nedover når det kommer til samarbeid og fordeling av oppgaver. Vi gjør det vi må og vi ser begge behovene... om man tar bort at vi er uenig om hva som er ryddig nok. Der er jeg nok for pirkete. 

Anonymkode: 8c728...d5c

Skrevet

De tilfellene jeg vet om der mannen ikke gjør sånt er av følgende grunner:
1. Mannen klarer ikke noe så elementært som pasta.
2. Mannen er generelt ekstremt lat til vanlig og det er blir veldig tydelig når mor er sengeliggende. 

• Liker 1
Skrevet

Når jeg hadde det som værst i starten av svangerskapet og ble sengeliggende en dag i mellom, så la kjæresten seg sammen med meg for å holde meg med selskap, ellers lot han meg være i fred om jeg ønsket det. Han fikset mat. Han kan ikke å lage potetmos (pose) en gang, men han bestilte pizza og kom inn med det til meg og bønnfalte meg om å spise litt. Han hadde nok klart å fikset en suppe om jeg ønsket det. Så ja. Det er forventet at den andre hjelper den som er syk med slike elementære enkle livsviktige ting som mat og selskap og hva den andre trenger. 

Anonymkode: e7bbb...846

Skrevet

Å legge seg sammen med meg da får ikke han noe ut av kvelden. Han klarer fint å røre en pose med suppe eller lage posemos og egg og sånt. Men klarer bare ikke å gjøre det til meg..bare til seg selv og barna sef. Når eg e så syk som no. Men ellers må jeg det visst det skal bli frokost før middagstider.  Han lager mat til de men så er det meg da.som ikke man spise noe annet en  suppe no. El yoghurt el is. Så må ordne det selv. El mase,og da blir han bare sur. Så mye for han å gjøre.. så sier eg ja me  jeg lager mat hver dag.hele tiden til alle. Og ikke posemos el hot dogs og så sliten av det at jeg ikke gidd å lage noe annet.. men skikkelig mat.. forventer ikke at han skal det. Gjøre det på sin måte. Helt greit. Men litt omtanke for meg som er syk og ikke klarer å få lagd mat selv. Det er kjipt. Vil ikke at han stå på kjøkkenet og dandere deilige supper osv.og bruke av hans tid.. men 5min å røre en pose for å gjøre det enklest mulig for han.. men da maser jeg. Siden han ikke spør meg hvordan det går el om jeg vil ha mat osv. Så føler han det er mas når eg venter noen timer før jeg spør. Da er jeg kvalm og svimmel og veeeeldig sulten.. sorry sutreinnlegg. Er så mye annet og at jeg velger å gå snart . Gi gi gi.. men føle seg oversett og må gjøre alt selv og ikke bli satt pris på. 

Skrevet

Mannen min lager mat til meg (og barna) hver dag han. Det er jeg som "må hjelpe til" hvis han er forhindret. 

Anonymkode: f33a1...15b

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å legge seg sammen med meg da får ikke han noe ut av kvelden. Han klarer fint å røre en pose med suppe eller lage posemos og egg og sånt. Men klarer bare ikke å gjøre det til meg..bare til seg selv og barna sef. Når eg e så syk som no. Men ellers må jeg det visst det skal bli frokost før middagstider.  Han lager mat til de men så er det meg da.som ikke man spise noe annet en  suppe no. El yoghurt el is. Så må ordne det selv. El mase,og da blir han bare sur. Så mye for han å gjøre.. så sier eg ja me  jeg lager mat hver dag.hele tiden til alle. Og ikke posemos el hot dogs og så sliten av det at jeg ikke gidd å lage noe annet.. men skikkelig mat.. forventer ikke at han skal det. Gjøre det på sin måte. Helt greit. Men litt omtanke for meg som er syk og ikke klarer å få lagd mat selv. Det er kjipt. Vil ikke at han stå på kjøkkenet og dandere deilige supper osv.og bruke av hans tid.. men 5min å røre en pose for å gjøre det enklest mulig for han.. men da maser jeg. Siden han ikke spør meg hvordan det går el om jeg vil ha mat osv. Så føler han det er mas når eg venter noen timer før jeg spør. Da er jeg kvalm og svimmel og veeeeldig sulten.. sorry sutreinnlegg. Er så mye annet og at jeg velger å gå snart . Gi gi gi.. men føle seg oversett og må gjøre alt selv og ikke bli satt pris på. 

Jeg forstår veldig godt at du er skuffet. Det hadde jeg også vært, i din situasjon. 

I min verden er det en selvfølge at mannen lager mat og hjelper til om dama er syk. Og motsatt selvfølgelig. Noe annet er ikke godtatt. Da hadde jeg laget bråk, når jeg ble frisk. Forstår at du ikke orker å lage noe bråk nå. 

Har du annen familie eller venner i nærheten? Skulle gjerne ha hjulpet deg selv, får helt vondt når jeg leser hvordan du har det. 

Nei, stram opp den tafatte mannen din når du er blitt frisk.

God bedring!

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår veldig godt at du er skuffet. Det hadde jeg også vært, i din situasjon. 

I min verden er det en selvfølge at mannen lager mat og hjelper til om dama er syk. Og motsatt selvfølgelig. Noe annet er ikke godtatt. Da hadde jeg laget bråk, når jeg ble frisk. Forstår at du ikke orker å lage noe bråk nå. 

Har du annen familie eller venner i nærheten? Skulle gjerne ha hjulpet deg selv, får helt vondt når jeg leser hvordan du har det. 

Nei, stram opp den tafatte mannen din når du er blitt frisk.

God bedring!

Takk for gode ord :)

Nei orker desverre ikke noe styr no. Må bare komme meg på bena igjen og ta der derfra.

Har desverre ikke annen familie. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...