AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #1 Skrevet 14. oktober 2017 Hei! Vurderer å gå til anskaffelse av en Riesenschnauzer neste år og har noen spørsmål. Jeg har tidligere hatt en Schnauzer (mellom, hannhund). Min erfaring fra egen og andre hunder er at dette kan være en litt "skarp"/hard rase med egne meninger (dog veldig snill og hengiven). Jeg har lest at Riesen er noe mildere, stemmer dette? Hva er forskjellene mellom rasene bortsett fra størrelsen? Anonymkode: c5ae0...34c
T-Rex Skrevet 14. oktober 2017 #2 Skrevet 14. oktober 2017 Jeg har aldri hatt hund selv, men Riesenschnauzeren til hybelvertinna var snill og mild. Hadde ingen hemninger når det gjaldt å rote gjennom søplekurvene, så det kunne bli litt søl.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #3 Skrevet 14. oktober 2017 Riesenschnauzer er kjent for å være en vanskeligere rase å hanskes med enn schnauzer. Denne oppsummerer ulikhetene i rasene ganske greit: http://dogs.petbreeds.com/compare/73-149/Giant-Schnauzer-vs-Standard-Schnauzer Anonymkode: 915ab...23e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå