AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #1 Skrevet 14. oktober 2017 Hvor mange av de dere studerte sammen med tror dere kunne vært en god behandler for dere selv (når ferdig utdannet selvsagt)? Hvor mange som du tror kunne vært en god behandler for deg selv sier jo litt om hvor mye som kreves for å få god kjemi med noen. Jeg mener, er det slik at 90% av de du møtte ville vært en god psykolog for deg? Eller er det mer slik at 10% ville vært det? Tror du det er annerledes for pasienter? Hvor stor andel av psykologer tror du en pasient ville fått god kontakt med? Er det slik at en tilfeldig pasient som blir henvist til en tilfeldig psykolog har 50% sjanse for om det blir god kjemi eller ikke? 60% 70% Mer? Mindre? Hva er sjansen for at en psykolog som blir sendt til en vilkårlig psykolog for behandling har god kjemi? Anonymkode: 9c6c0...8ce
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #2 Skrevet 14. oktober 2017 Nå er en kollegarelasjon og en vennskapelig relasjon noe helt annet enn en behandlerrelasjon. Jeg tror de færreste tenker på hvordan det vil være å ha venner/kollegaer som behandlere for egen helse. Anonymkode: 53cf1...9f1 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #3 Skrevet 14. oktober 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Nå er en kollegarelasjon og en vennskapelig relasjon noe helt annet enn en behandlerrelasjon. Jeg tror de færreste tenker på hvordan det vil være å ha venner/kollegaer som behandlere for egen helse. Anonymkode: 53cf1...9f1 Selvsagt er det forskjellig. Det har egentlig ingenting med spørsmålet mitt å gjøre. Interessant at de færreste tenker på det, da. Å observere hvordan andre oppfører seg mot andre kan være en måte å lære mer om relasjoner mellom mennesker på. Anonymkode: 9c6c0...8ce
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #4 Skrevet 14. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt er det forskjellig. Det har egentlig ingenting med spørsmålet mitt å gjøre. Interessant at de færreste tenker på det, da. Å observere hvordan andre oppfører seg mot andre kan være en måte å lære mer om relasjoner mellom mennesker på. Anonymkode: 9c6c0...8ce Klart det har noe med innlegget ditt å gjøre. Det er jo derfor de færreste ser for seg hvordan venner og kollegaer hadde vært som behandlere for dem selv. Doh. Anonymkode: 53cf1...9f1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #5 Skrevet 14. oktober 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Klart det har noe med innlegget ditt å gjøre. Det er jo derfor de færreste ser for seg hvordan venner og kollegaer hadde vært som behandlere for dem selv. Doh. Anonymkode: 53cf1...9f1 Du evner ikke å se for deg venner i ulike lys? Hvorfor er det vanskelig å se for deg hvordan dine medstudenter vil bli som ferdig utdannet? Om jeg hadde utdannet meg som advokat, så kunne jeg forsøkt analysere og se for meg hvordan de ulike studentene hadde vært som advokater. Hadde vært en interessant analyse Anonymkode: 9c6c0...8ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå