Gå til innhold

Menn ansetter unge, pene kvinner fremfor eldre kvinner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er noe jeg har hørt at de gjør. Regner med at kvalifikasjoner teller mest, men er kvalifikasjonene like velger de den yngste og peneste? Stemmer dette? Hvorfor gjør de det? For å ha noe pent å se på i hverdagen eller kanskje de håper at det blir noe mer? Eller fordi de unge og pene blir bedre likt? 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er flest kvinner som sitter i HR og rekruttering, så de er oftere ansvarlige for ansettelser enn menn. I disse tilfellene vil utseendet virke mot en - eldre kvinner vil helst ikke ansette attraktive, unge kvinner (dette er statistisk bevist).

Hvis en mann selv skal ansette en sekretær el.l. vil vel utseendet spille inn om han vil ha noe attraktivt å hvile øynene på. Samme gjelder for resepsjonister, da det er bedriftens "ansikt utad".

For alle stillinger der kvalifikasjoner spiller mer inn, betyr utseendet gradvis mindre.

Anonymkode: 0932d...a0e

• Liker 1
Skrevet

Det er vel vitenskapelig bevist at menn synes vakre kvinner virker både mer intelligente og mer dyktige enn mindre pene kvinner, selv om det ikke er noen forskjell. :P

• Liker 1
Skrevet

Er noen undersøkelser på det om du googler. 

Synes ikke det er så rart at menn velger mene yngre kvinner om alt annet er likt. Da må man jo velge med magefølelsen og at den kan styres av pikken er vel ikke så rart. Jobbintervju handler jo om hvor flink du er til å selge deg inn og klart da er det mer enn kun CVen som teller. Hvis ikke hadde man jo ikke hatt intervjuer. 

Er også derfor en del arbeidsgivere som virkelig ønsker de beste arbeidstakerne gjør intervjuene mer profesjonelt enn å bare la folk ansette på magefølelsen.  Så slipper man at noen blir ansatt bare fordi de er pene, deler samme humor som personen som intervjuer, osv. 

Anonymkode: e1c84...649

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, Hypnosee skrev:

Det er vel vitenskapelig bevist at menn synes vakre kvinner virker både mer intelligente og mer dyktige enn mindre pene kvinner, selv om det ikke er noen forskjell. :P

Det beviser at det er menn som er dumme her. 

• Liker 2
Skrevet

Alltid greit med litt eyecandy på jobben

Dessuten gir det et bedre inntrykk av bedriften om de har attraktive mennesker der

Slitne Gunn-Helga på 55 år, konesveis og alt for mange KG for mye gir ikke et like bra inntrykk.

Stine-Petrine med sprettpupper og et flott utseende gir et bedre inntrykk

Anonymkode: 207f7...c40

Skrevet
1 time siden, OPIgirl skrev:

Det beviser at det er menn som er dumme her. 

Det beviser at menn tar mer veloverveide valg. 

Anonymkode: 82521...c74

Skrevet
1 time siden, himmeloghav skrev:

Dette er noe jeg har hørt at de gjør. Regner med at kvalifikasjoner teller mest, men er kvalifikasjonene like velger de den yngste og peneste? Stemmer dette? Hvorfor gjør de det? For å ha noe pent å se på i hverdagen eller kanskje de håper at det blir noe mer? Eller fordi de unge og pene blir bedre likt? 

Kvinner ønsker seg drittsekker aka badboys, det er noe jeg har hørt ganske ofte, stemmer dette?

Du skal ikke tro alt du hører, og du skal bruke vettet ditt når du prosesserer informasjon.

• Liker 1
Skrevet

Vi ansetter de vi har tro på vil gjøre en god jobb. Hvis de ikke gjør det, er det vi som får skylda. 

Det er ganske mange oppegående menn som ikke betrakter enhver dame i enhver situasjon som en potensiell sexpartner. Men som er profesjonelle nok til å se forbi kjønn og utseende, og finner den personen som er best egnet. 

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Kvinner ønsker seg drittsekker aka badboys, det er noe jeg har hørt ganske ofte, stemmer dette?

Du skal ikke tro alt du hører, og du skal bruke vettet ditt når du prosesserer informasjon.

Er du frekk? Jeg bruker vettet mitt, men dette er noe jeg ikke vet med sikkerhet. 

Anonymkode: 83ada...d69

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er du frekk? Jeg bruker vettet mitt, men dette er noe jeg ikke vet med sikkerhet. 

Selvfølgelig er jeg frekk, der prosesserte du informasjonen riktig, du kan når du vil :)

Da skjønner du kanskje også at menn ikke ansetter pene damer framfor ei dame med kompetanse, ikke med mindre han driter i sin egen jobb og eller firma. Selvfølgelig finnes det unntak, akkurat som noen jenter faktisk søker seg til drittsekker. Er dette normen, NEI.

• Liker 2
Skrevet

Stemmer det.

Det kommer etter at de innser at yngre damer ikke vil være kjæreste med dem selv om de har makt. Da betaler de dem for et platonisk sjef-ansatt forhold i stedet, siden det er det nærmeste de kommer. 

Anonymkode: 71d41...d3f

Skrevet
2 hours ago, himmeloghav said:

Dette er noe jeg har hørt at de gjør. Regner med at kvalifikasjoner teller mest, men er kvalifikasjonene like velger de den yngste og peneste?

Ja. Derfor lønner det seg å ha noen solide og sære kvalifikasjoner.

• Liker 1
Skrevet

Stemmer det.

Det kommer etter at de innser at yngre damer ikke vil være kjæreste med dem selv om de har makt. Da betaler de dem for et platonisk sjef-ansatt forhold i stedet, siden det er det nærmeste de kommer. 

Anonymkode: 71d41...d3f

Ahh, det er sånn det henger sammen altså. Det er jaggu godt vi har så flotte troll som kan veilede oss :)

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Selvfølgelig er jeg frekk, der prosesserte du informasjonen riktig, du kan når du vil :)

Da skjønner du kanskje også at menn ikke ansetter pene damer framfor ei dame med kompetanse, ikke med mindre han driter i sin egen jobb og eller firma. Selvfølgelig finnes det unntak, akkurat som noen jenter faktisk søker seg til drittsekker. Er dette normen, NEI.

Det vet jeg, men når kvalifikasjonene er like. Det er jo det det er snakk om i denne tråden din lille frekkas! 

Skrevet

Det vet jeg, men når kvalifikasjonene er like. Det er jo det det er snakk om i denne tråden din lille frekkas! 

Da velger de den de får best kontakt med, og som de tror best vil fungere med de øvrige ansatte. Sånn, nå kan du trygt søke jobb :)

Skrevet

Jeg ansetter heller en kvinne i 20-30 årene enn ei i 40-50 årene fordi de erfaringsmessig lærer raskere og håndterer data bedre. Det samme gjelder menn. Kvinner (og menn) er etter min erfaring mer hyppig sykemeldt når de er over 50 år. 

Anonymkode: 797fb...748

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ansetter heller en kvinne i 20-30 årene enn ei i 40-50 årene fordi de erfaringsmessig lærer raskere og håndterer data bedre. Det samme gjelder menn. Kvinner (og menn) er etter min erfaring mer hyppig sykemeldt når de er over 50 år. 

Anonymkode: 797fb...748

Har vi driti på draget! :sjokk:

Ansatt 2 nye på min avdeling siste 3 årene. En kvinne og en mann, og de er over 50 begge to. Er det bare å hive dem på dør s fort sjansen byr seg? - de gjør bra jobb, men du vil altså fraråde oss å ansette folk over 50?

Anonymkode: 1c06a...a05

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har vi driti på draget! :sjokk:

Ansatt 2 nye på min avdeling siste 3 årene. En kvinne og en mann, og de er over 50 begge to. Er det bare å hive dem på dør s fort sjansen byr seg? - de gjør bra jobb, men du vil altså fraråde oss å ansette folk over 50?

Anonymkode: 1c06a...a05

Personen sier bare at folk 50+ er mye mer borte enn de som er yngre. Og det stemmer for min bedrift og.

Skrevet

... og noen ledere kvier seg for å ansette unge kvinner fordi de er redde for at de skal bli gravide. 

Anonymkode: 0514d...d04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...