AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #1 Skrevet 14. oktober 2017 Hei, Skal på backpacking neste år, og lurer rett og slett på hvilke sko som anbefales til en slik type tur? Skal ikke gå så mye i fjellet osv, men blir vell mye gåing uansett. Opptatt av at de ser bra ut, men klart at der er komfort også! Anonymkode: f4311...34d
Try2 Skrevet 14. oktober 2017 #2 Skrevet 14. oktober 2017 Pustende med god støtte.Ville valgt lette fjellsko med gore tex el. skinn hvis du skal gå mye.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #3 Skrevet 14. oktober 2017 Bedre at du googler på engelsk og finner gode sider enn å spørre på forum. https://foodfuntravel.com/best-shoes-for-travel-backpacking/ Anonymkode: 507ea...b9b
Aviale Skrevet 14. oktober 2017 #4 Skrevet 14. oktober 2017 Selv om de er stygge, syns jeg ecco-sandaler er gull verdt, utrolig behagelig og tørker fort. Toms er bra til litt "finere" settinger, men de begynner fort å lukte hvis de blir våte. Ellers er sikkert noen lette/lave fjellsko eller joggesko med goretex veldig greit å ha.
loulou Skrevet 19. oktober 2017 #5 Skrevet 19. oktober 2017 Birkenstocks er alt du trenger! Har vært mye på backpacking og har hatt med meg joggesko, men aldri brukt dem. Anbefaler å ha med minst mulig og Birkenstocks se rikke så verst ut og er sinnsykt behagelige :D
H80 Skrevet 20. oktober 2017 #6 Skrevet 20. oktober 2017 Det spørs jo helt hvor du skal på backpacking. Hvis du skal reise i f.eks Sørøstasia så fungerer det fint med sandaler. Jeg liker best de med reim bak hælen
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #7 Skrevet 20. oktober 2017 Nike air Max Anonymkode: 0ae4e...f77
halvehimmelen Skrevet 25. oktober 2017 #8 Skrevet 25. oktober 2017 Jeg hadde med meg tre par sko. Slippers, joggesko og noen litt finere sommersko. Brukte joggeskoene kun når jeg reiste og gikk i fjellet, og sommerskoene når jeg var på finere restauranter og steder. Ellers gikk jeg i adidas-slippersene mine HELE tiden og det var kjempedigg. Veldig komfortabelt og enkelt, trodde ikke jeg kom til å bruke de så mye, men tok grundig feil.
Leo Skrevet 25. oktober 2017 #9 Skrevet 25. oktober 2017 Skal du ut i noen form for terreng med stein og/eller vegetasjon er sandaler helt ubrukelige. Da anbefales lette fjellsko med solid såle (Akasietorner går for eksempel gjennom en vanlig joggeskosåle). Ellers er gode sandaler eller andre lette sko som puster og er gode å gå i gull verdt. Sko med dårlig såle som Toms og lignende ville jeg ha unngått. Pynting blir det sannsynligvis ikke så mye av, men har du plass kan du jo ta med et par lette ballerinas eller lignende. Slike sko, som da ikke skal brukes mye eller gås langt i, er også noe du evt. kan kjøpe billig underveis.
Gjest -Willow Skrevet 27. oktober 2017 #10 Skrevet 27. oktober 2017 Spørs hvor du skal. Jeg har vært på backpacking et par ganger og har aldri brukt noe annet enn flip flops, sandaler og lette joggesko. Ville eventuelt kjøpt noen lette fjellsko dersom du skal på litt lengre turer i naturen.
H80 Skrevet 30. oktober 2017 #11 Skrevet 30. oktober 2017 On 10/25/2017 at 3:28 PM, Leo said: Skal du ut i noen form for terreng med stein og/eller vegetasjon er sandaler helt ubrukelige. Det kan du jo påstå, men de lokale i land som Thailand, Kambodsja, Vietnam, Kenya, Tanzania, India og Malaysia er ikke enig med deg. De går i sandaler og det er ikke noe problem selv om det er "vegetasjon" eller "steiner" der de går.
Leo Skrevet 31. oktober 2017 #12 Skrevet 31. oktober 2017 6 timer siden, H80 skrev: Det kan du jo påstå, men de lokale i land som Thailand, Kambodsja, Vietnam, Kenya, Tanzania, India og Malaysia er ikke enig med deg. De går i sandaler og det er ikke noe problem selv om det er "vegetasjon" eller "steiner" der de går. Jeg er fullstendig klar over at lokalbefolkningen går i sandaler eller til og med barbeint, men deres føtter er vant til at de gjør det og har bl.a. mye tykkere hud enn det man har når man, som oss, går med sko hele året. De vet også veldig godt hva de ikke skal tråkke på/i. Mange av dem ville nok dessuten, i hvert fall tidvis, ha hatt sko på beina hvis de hadde hatt penger til det. Våre føtter ville selvfølgelig også ha tilpasset seg hvis vi hadde gjort det samme, men de rekker ikke det på noen dager eller korte uker. Så derfor anbefaler jeg solide sko hvis man ikke vil ha opplevelsen ødelagt eller redusert av føtter med sår og blemmer. En akasietorne er eksempelvis like stor, skarp og hard som en stor stoppenål og den glir lett inn i ømfintlige, nordiske føtter
H80 Skrevet 1. november 2017 #13 Skrevet 1. november 2017 En akasietorne glir like lite (eller mye) gjennom en ecco-sandal som en joggesko eller fjellsko. Jeg sa ikke at man burde gå barbeint, men at sandaler er det man bør satse på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå