Gå til innhold

Hvor mye er det vanlig å sitte igjen med når alle regninger er betalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg tror jeg ville danset på bordet om jeg hadde 15.000 igjen etter alt er betalt. Sitter som regel igjen med 5.000 kroner igjen etter alt er betalt. Har et barn. 

Endret av SesameStreet
  • Liker 3
Skrevet

Etter husleie, forsikringer, mobilabonnement, trening, to aviser, 1 magasin, deezer og nrk-lisens har jeg 4000 igjen. Av disse går 1500 til mat, 500 til drivstoff og 1500 til alt mulig annet. I tillegg setter jeg av 500 kr hver måned til større utgifter sånn som service på bil. Det går bra, men er ikke veldig romslig.

Anonymkode: dbe85...4bf

Skrevet

To voksne i full jobb. Ett barn, og en hund. Enebolig i Oslo og normal jobb i offentlig sektor ca en halv million i lønn begge to.

Sitter igjen med ca 25-30 000,- etter regninger er betalt. Deretter kommer jo også dagligvarer, bensin osv, så alt i alt er det rundt 15 000,- igjen etter faste utgifter.

Anonymkode: 2114d...b32

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er voksen, barn utflyttet, har egen leilighet og bil, etter ALLE faste utgifter, inkl mat, så har jeg 8000 igjen. 6000 av dem går til sparing. 

Anonymkode: 11c29...2c6

Hvorfor sparer du så mye? Hvordan overlever du bare på 2000kr?

Anonymkode: e43e0...fab

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

To voksne i full jobb. Ett barn, og en hund. Enebolig i Oslo og normal jobb i offentlig sektor ca en halv million i lønn begge to.

Sitter igjen med ca 25-30 000,- etter regninger er betalt. Deretter kommer jo også dagligvarer, bensin osv, så alt i alt er det rundt 15 000,- igjen etter faste utgifter.

Anonymkode: 2114d...b32

Ok, men dere er to så da er det omtrent samme utfall. Har 15000kr igjen, men har ikke regnet inn mat og drivstoff. Det går av det som er igjen etter faste utgifter er betalt.

Skrevet
3 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Leien min inkluderer strøm og internet og fjernsyn.

Mobil betaler jobben.

Drivstoff og bilting betaler jobben.

Hvis du er søt kan du jo bare finne en rik kjæreste.

Men altså om du ikke eier bolig og har en jobb som betaler mye for deg så er det jo ikke så rart at du ikke forstår at mange av oss bruker mye av lønna på faste utgifter/regninger.

Her går de til boliglån, felleskostnadene (hvor Internett er inkl), nrk lisens,mobil,strøm, nettleie, forsikring,kommunale avgifter og studielån. 

Anonymkode: 02a6a...d11

Skrevet

Selv sitter jeg igjen med 16000 etter at alt er betalt (også penger som settes av til mat) og jeg synes jeg er veldig heldig og føler jeg har veldig god råd egentlig.

Anonymkode: 02a6a...d11

Skrevet
2 timer siden, penny_ skrev:

Er du sikker på at du regner på samme måte som TS da?

Jeg har f.eks. ikke regnet med mat, kollektivtransport og sparing.

Det var jo poenget med hele tråden "når alle regninger er betalt", så jeg har heller ikke regnet med mat, kollektivtransport, bensin til bil eller sparing. Med 4000 til overs med husleie, nett, mobil og div fast er betalt så blir det ikke ei krone å spare her. 
Greier meg helt fint men merker jeg føler alle plutselig var utrolig rike nå! 

Anonymkode: 6fbc1...014

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Du har 15.000 igjen etter regninger? Hallo, det er jo mye. Jeg bor alene og har kanskje en tusenlapp å klare meg på.. det skal da dekke evt legeutgifter, medisiner,moro og sosialt. Har ikke sjans til å spare heller. 

Anonymkode: 41d23...342

Da regner jeg med du har betalt for mat og husholdningsutgifter? (At ikke 1000 skal dekke det også) Ts mener regninger, hennes 15.000 skal dekke mat, vaske- og hygieneprodukter, klær og sko og alt annet man handler som ikke kommer som fastecregmknher på nettbanken.. 

Vet ikke om bil/off transport er dekket av disse 15.000. 15000 bør holde til løpende utgifter tenker jeg, men krever nok bevisst og litt nøysomt forbruk og sparing om man skal ha buffer til en uforutsett vaskemaskinreparasjon eller liknende, el ferie.

Anonymkode: d6813...a6e

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da regner jeg med du har betalt for mat og husholdningsutgifter? (At ikke 1000 skal dekke det også) Ts mener regninger, hennes 15.000 skal dekke mat, vaske- og hygieneprodukter, klær og sko og alt annet man handler som ikke kommer som fastecregmknher på nettbanken.. 

Vet ikke om bil/off transport er dekket av disse 15.000. 15000 bør holde til løpende utgifter tenker jeg, men krever nok bevisst og litt nøysomt forbruk og sparing om man skal ha buffer til en uforutsett vaskemaskinreparasjon eller liknende, el ferie.

Takk! Var det jeg mente. Jeg startet tråden. Drivstoff er ikke inkl. heller.

Skrevet

Mannen og jeg siter igjen med ca kr. 30 000,- etter faste utgifter. Vi sparer selvsagt en del hver mnd., og unner oss både god mat og weekendtureri nye og ne. Nå sparer mannen til ny bil, og jeg legger av penger til fremtidig babydrøm. 

Anonymkode: 81910...e18

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg betaler fullt inn på lån og studentlån hver måned. Setter også av til sparing, ca 900.  De 15000 er etter det. 

Hva menes med fullt inn på lån? 20 års avdragsprofil el 15 eller 25? Normalt betyr fullt inn på lån at absolutt all overskuddslikviditet går til nedbetaling av lån.

Skrevet

Har ca 15000 etter at alle faste utgifter er betalt. Men hvor de pengene blir av må gudene vite :P 

Anonymkode: 9ca06...6de

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva menes med fullt inn på lån? 20 års avdragsprofil el 15 eller 25? Normalt betyr fullt inn på lån at absolutt all overskuddslikviditet går til nedbetaling av lån.

Fullt inn av det jeg må betale per mnd. Betaler ikke inn noe ekstra. 

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fullt inn av det jeg må betale per mnd. Betaler ikke inn noe ekstra. 

Betyr det at du kun betaler rentene? 

Det lønner seg å sette inn mer, da går lånet fortere ned å

Gjest Linaria
Skrevet

Er student. Sitter igjen med ca. 400 pund etter alt er betalt, og det er helt greit! Mat er ganske billig her. Heldigvis er pundet ganske lavt nå så jeg får en del igjen for lånekassen-pengene. 

Skrevet

Vi er to stk. Ca utbetalt 30000 til sammen. Sitter igjen med ca 10000 etter faste utgifter og mat er betalt. Har 2000 til 2500 hver oss til klær, fritid, tannlege, frisør etc. Resten blir satt på sparing.

Men jeg kjenner folk som sitter igjen med kun en 1000 lapp til mat, lege, medisin, tannlege, lege..

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvorfor sparer du så mye? Hvordan overlever du bare på 2000kr?

Jeg skrev etter ALLE faste utgifter, inkludert mat, absolutt alt er betalt/satt av penger til, alle utgifter/12 blir satt av på regningkonto hver mnd,  så de 8000 jeg  har til overs da, går 6000 til sparing, og de 2000 resterende er jo bare rent forbruk, venninnelunsj, kino, ny bukse etc. Oftest blir de 2000 ikke brukt opp, så i prinsippet går de til sparing de også

Anonymkode: 11c29...2c6

Skrevet

Jeg overfører en grei sum til en regningskonto med automatisk trekk, men det gjenstår gjerne 3-4000 kr som jeg da prøver å være i fred. Har ca 6000 igjen på brukskontoen. Disse går til mat og alle løpende utgifter (mat, kollektivtransport, diverse abonnement, andre dagligvarer +++) og dessverre bruker jeg som regel opp dette. 

Anonymkode: 25f2b...04d

Skrevet
1 time siden, ForestRun skrev:

Betyr det at du kun betaler rentene? 

Det lønner seg å sette inn mer, da går lånet fortere ned å

Renter og avdrag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...