AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #1 Skrevet 14. oktober 2017 Jeg passer en valp på 10 uker. Han er trygg, leken og sosial, men han vil ikke legge seg om kvelden. Kveld er i følge ham leketid (noe han ikke får respons på), men plutselig bikker han over til å bli overttrett, og da blir han spinnvill. Da er det helt umulig å roe, og han spinner rundt, herjer og biter. Vi har veldig god erfaring med å bruke adaptil når vi skal kjøre bil, og jeg lurte på om et spray kunne hjelpe ham roe seg om kvelden også. Anonymkode: 77c00...359
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #2 Skrevet 14. oktober 2017 Autokorrekt slo inn på overskriften, det skal være overttrett. Anonymkode: 77c00...359
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #3 Skrevet 14. oktober 2017 OT, men bør ikke en valp på bare 10 uker være hos sin egen eier? Anonymkode: bd422...fad
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #4 Skrevet 14. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: OT, men bør ikke en valp på bare 10 uker være hos sin egen eier? Anonymkode: bd422...fad Det er off-topic ja, og ikke noe jeg kommer til å gi et utdypende svar på. Valpen er hjemme hos seg selv, i trygge omgivelser, med en kjent omsorgsperson, og selv om eier opplevde en akuttsituasjon har valpen det bra. Anonymkode: 77c00...359
Portvinpiken Skrevet 14. oktober 2017 #5 Skrevet 14. oktober 2017 Såvidt meg bekjent er ikke adaptil farlig for valper? Og hvis dere bruker der i bilen så kan man selvfølgelig også bruke det inne, hjemme. Forøvrig høres det ut som en helt normal "raptus" som nesten alle valper har på kveldstid. Og desto mer valpen har opplevd, gjort, (og trent) i løpet av dagen eller dagene før - så vil ofte denne raptusen også bli mer intens. Derfor er det så viktig med riktig mengde sosialliserings og miljøtrening og ikke minst søvn og hvile. Masse godt tygge på og mentale aktiviteter vil ofte hjelpe på å roe ned. Spesielt om man gjør det før raptusen kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå