Gå til innhold

Erfaring med wellbutrin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte for 4 dager siden og er utrolig uggen og svimmel! 

Noen som har erfaringer? 

Lest om bivirkninger som vekttap og mer energi, noen som har erfart dette? 

Hvordan fungerer de sammen med alkohol? Var lite å lese om dette.. 

Anonymkode: 1614b...112

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Begynte for 4 dager siden og er utrolig uggen og svimmel! 

Noen som har erfaringer? 

Lest om bivirkninger som vekttap og mer energi, noen som har erfart dette? 

Hvordan fungerer de sammen med alkohol? Var lite å lese om dette.. 

Har prøvd den. Fikk søvnproblemer og fikk ikke sove før langt ut på natten. Sluttet etter kort tid. Jeg har prøvd flere antidepressiva. Den jeg likte best var Aurorix. Nå greier j meg uten:-) alkohol og medisiner er dårlig kombinasjon, men spør apotek, lege eller sjekk pakningsvedlegget. 

Anonymkode: c82cb...674

Skrevet

Har gått på Wellbutrin. 300 mg. Jeg var alvorlig deprimert og suicidal. Ble en anelse bedre, men langt i fra nok. Etter å ha gått på det pluss 20 mg Cipralex en stund ble det til at jeg fikk elektrosjokkterapi. 11 ganger ble jeg lagt i narkose og "grillet " før behandlingen ble avsluttet pga ikke ønsket effekt. Men min depresjon var atypisk og behandlingsresistent. Ble satt på Nardil. En MAO-hemmer som er tatt av markedet i Norge, men som psykiatere kan søke om å bruke. Ble bedre, men fortsatte å være ustabil. Fikk så diagnosen bipolar lidelse type to. Ble satt på 40 mg Fluoxetine, 500 mg Orfiril morgen og kveld og 500 mg Quetiapine. Er nå mer stabil, men har fortsatt moderat depresjon. 

Poenget mitt med å ramse opp dette er at man av og til må prøve og feile litt. 

Det er helt normalt å kjenne på svimmelhet i starten. Er også vanlig å få mer angst i starten da Wellbutrin er sentralstimulerende. 

Du må gå på den i 3-6 uker i alle fall før du konkluderer med om den funker eller ikke. 

Skrevet

Jeg tar Wellbutrin. Startet for 2 mnd siden. Jeg har det fint, men kan fort bli irritert eller forbannet. Trodde jeg skulle gå en del ned i vekt siden en del andre gjør det, men gjorde ikke det. 

Anonymkode: 8d16e...114

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar Wellbutrin. Startet for 2 mnd siden. Jeg har det fint, men kan fort bli irritert eller forbannet. Trodde jeg skulle gå en del ned i vekt siden en del andre gjør det, men gjorde ikke det. 

Anonymkode: 8d16e...114

Hadde du mye bivirkninger i starten? 

Har i tillegg til kvalmen fått problemer med å sovne. Skikkelig kjipt :(

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du mye bivirkninger i starten? 

Har i tillegg til kvalmen fått problemer med å sovne. Skikkelig kjipt :(

Tar du den på morgen eller kveld?

Skrevet
1 time siden, Skadeskutt skrev:

Tar du den på morgen eller kveld?

På morgen. Ca kl 10 i dag da. Merker at det kribler i hele kroppen i kveld og så blir nok en søvnløs natt. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På morgen. Ca kl 10 i dag da. Merker at det kribler i hele kroppen i kveld og så blir nok en søvnløs natt. 

Hvor høy dose er du på? 

Jeg gikk på sovemedisin så for meg var ikke søvn noe større problem enn hva det var i utgangspunktet. 

Men det er en vanlig bivirkning som gjerne demper seg etter hvert. Så bare vær tålmodig så blir det forhåpentligvis bedre etter hvert. 

Skrevet
1 time siden, Skadeskutt skrev:

Hvor høy dose er du på? 

Jeg gikk på sovemedisin så for meg var ikke søvn noe større problem enn hva det var i utgangspunktet. 

Men det er en vanlig bivirkning som gjerne demper seg etter hvert. Så bare vær tålmodig så blir det forhåpentligvis bedre etter hvert. 

Bare 150mg. Håper det demper seg som du sier. Ble 3 timer søvn i natt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...