Gå til innhold

hvor lenge etter en tidlig sa vil testene være sterke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. testet positivt på tirsdag. har siden før dette spottet hele veien også noen dager før positiv test. både brunt, friskt og rosa. noen ganger litt mer enn andre ganger. jeg har trodd at jeg har en sa på gang. men testene blir jo bare sterkere og sterkere. clearblue digital viste 1-2 uker på torsdag og 2-3 uker i dag.. trodde testene skulle bli svakere jeg.... noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja, jeg ville ikke tatt det ene eller andre for gitt enda.

Min eneste erfaring er en graviditet(kun sterkere tross små spottinger) og en kjemisk(svake tester, ble ikke sterkere hver dag men heller varierende og noen negative). 

Den kjemiske tok det 1 uke med varierende tester før jeg begynte å blø så mye at det ikke var noen tvil. 

Om du om 1 og 2 uker får tester som viser fremgang på digital, og blødningene er sparsommelige/spotter uten å ha blødninger så kan det godt være at det går riktig vei :)

Men om spottingen øker på og testene blir svakere/ikke utvikler seg på ukesantall er det gjerne en kjemisk/SA.

Dog kam det ta tid før HCG å flate ut, men det tar gjerne lengre tid dess lengre en var på vei er mitt inntrykk. Jeg brukte ei uke på å flate helt ned uten flere positive tester når jeg testet ved forventet mens.

Anonymkode: 3efaf...195

Skrevet

Helt umulig å si hva som skjer, men det du kan gjøre er å ringe lege, forklare at testene har blitt sterkere, men at du har blødd hele veien, og lurer på om du kan få tatt hcg prøver med 2 dager mellomrom. Hvis du har truende abort/startet abort vil hcg prøvene mest sannsynlig vise en patologisk (syklig) stigning. Ting må bare gå sin gang uansett men du kan mest sannsynlig få et sikkert svar på om dette foreløpig går veien eller om løpet er kjørt. Med det sagt er det positivt at testen nå sier 2-3 uker.

Anonymkode: 2d12a...6d4

Skrevet

Jeg har ikke opplevd SA, men en medisinsk abort. Jeg hadde sterke positive tester mange uker etterpå. Blødde også i ukesvis. Tror det var så mye som 9 uker før både blødning og HCG var ute av kroppen

Anonymkode: 58922...7be

• Liker 1
Skrevet

Takk for mange gode svar :) trodde selv det var vanlig å blø litt tidlig i svangerskapet, men ser jo nå at det ikke er fullt så vanlig likevel! Jeg får bare vente å se tenker jeg :) 

Skrevet
2 timer siden, Forever22 skrev:

Takk for mange gode svar :) trodde selv det var vanlig å blø litt tidlig i svangerskapet, men ser jo nå at det ikke er fullt så vanlig likevel! Jeg får bare vente å se tenker jeg :) 

Ser jeg var litt kjapp til å svare deg.. jeg var hele 8 uker på veg da jeg tok abort, og derav 9 uker for å bli kvitt alt. I ditt tilfelle tror jeg ikke det kan ta lang tid før HCG er ute av kroppen om du akkurat har blitt gravid og nå har hatt en SA. 

Anonymkode: 58922...7be

Skrevet

Jeg hadde en kjemisk der jeg fikk mensen til vanlig tid, så mistenkte ingenting. Eneste grunnen til at jeg dro til legen var grunnet langvarig blødning (nesten 3 uker). Selv da, etter 3 uker, slo det ut på HCG.

Krysser fingrene for deg! :-)

Skrevet

Jeg e me gravid 19 uker nå og hadde en hel uke «mens» fra 15 dpo og frem. Bokstavelig talt helt likt mensen... likevel mye sterkere test etter blødningen og like gravid ;) Jeg har progesteronmangel som antagelig er årsaken til ne hormonell blødning. Så lenge testene øker i styrke er sjansen absolutt til stede for at du er gravid :)  Hos lege kan du måle hcg og se om økningen er bra nok. Min var knallfin tross blødningen. 

Skrevet
1 time siden, Rosmerta skrev:

Jeg hadde en kjemisk der jeg fikk mensen til vanlig tid, så mistenkte ingenting. Eneste grunnen til at jeg dro til legen var grunnet langvarig blødning (nesten 3 uker). Selv da, etter 3 uker, slo det ut på HCG.

Krysser fingrene for deg! :-)

Er det ikke en tidlig sa du har hatt? for med kjemisk tester vel man ikke positivt i 3 uker? haha herregud skjønner ikke hvorfor jeg svarer, jeg er jo helt grønn på det her :P har hatt en kjemisk selv for mange år siden, da testet jeg klart positivt, men bare få timer senere kom mensen og testen var negativ igjen..

Skrevet
1 time siden, Forever22 skrev:

Er det ikke en tidlig sa du har hatt? for med kjemisk tester vel man ikke positivt i 3 uker? haha herregud skjønner ikke hvorfor jeg svarer, jeg er jo helt grønn på det her :P har hatt en kjemisk selv for mange år siden, da testet jeg klart positivt, men bare få timer senere kom mensen og testen var negativ igjen..

Samme tenkt jeg egentlig, men info med at mensen kom til helt vanlig tid, har jeg konkludert med kjemisk. Men godt mulig jeg tar feil altså 😉 Nå har jeg ikke lagt så veldig mye i det, og tenkt så mye over om det har vært sa eller kjemisk. Hadde det ikke vært for den langvarige blødningen, hadde jeg jo ikke visst om det en gang.

Men håper det går veien for deg! :-)

• 2 uker senere...
Skrevet

oppdatering*
Har så og si ikke blødd noe særlig de siste dagene, kun spor av rosa i utfloden kanskje en gang for dagen. Testene er blitt sterkere! :) men regner jeg ut hvor langt jeg er på vei med å ta første dag i siste menstruasjon? forstår ikke det der helt, for i såfall så er jeg 6+1 i dag :) 

Skrevet

Hadde tidlig SA og strekene ble svake og borte etter et par dager. Men det er jo litt forskjellig erfaringer på dette, ser jeg...Hvordan går det med deg nå Hi?

Anonymkode: 24e98...e77

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde tidlig SA og strekene ble svake og borte etter et par dager. Men det er jo litt forskjellig erfaringer på dette, ser jeg...Hvordan går det med deg nå Hi?

Anonymkode: 24e98...e77

Er vel det samme, men blør ikke da. kun litt lysebrun utflod. Testene blir bare sterkere og sterkere og clearblue viser nå 3+. og på de vanlige testene er test streker sterkere enn kontroll streken. men er fremdeles bekymret, kan jo være en sa jeg har hatt selvom. Jeg får ta en tidlig ultralyd neste uke..

• Liker 1
Skrevet

Hadde tidlig sa, ca uke 5+4. Testen var negativ hos gynekolog uken etter blødning start. Mulig jeg hadde lite hcg i utgangspunktet. Jeg fikk aldri mer enn 1-2 uker på de digitale testene. Ved den blødningen var det ikke sjangs å ta feil av at dette var en sa. Blødde kraftigere enn ved en kraftig mens og det var tydelige oppsamlinger av vev/blod i klumper. 

Ville dratt for å få en hcg måling og planlagt privat ultraltd i slutten av uke 6

Anonymkode: 05e41...9df

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde tidlig sa, ca uke 5+4. Testen var negativ hos gynekolog uken etter blødning start. Mulig jeg hadde lite hcg i utgangspunktet. Jeg fikk aldri mer enn 1-2 uker på de digitale testene. Ved den blødningen var det ikke sjangs å ta feil av at dette var en sa. Blødde kraftigere enn ved en kraftig mens og det var tydelige oppsamlinger av vev/blod i klumper. 

Ville dratt for å få en hcg måling og planlagt privat ultraltd i slutten av uke 6

Anonymkode: 05e41...9df

blødde du også lite? bare litt på papiret? 
ja skal absolutt bestille meg en time til tidlig ultralyd! :o 

Skrevet

...tenker at dette helt sikkert går veien. Testene blir sterkere og du blør bare litt...Har veldig troen :) 

Anonymkode: cf866...ee7

Skrevet

første bilde er fra 12.10 og det siste er fra i dag. Jeg krysser fingrene for at de små blødningene jeg har hatt ikke har vært noe farlig :hjerte:

22500821_10214663472484218_1229240806_n.jpg

22854498_10214770248073541_2131358114_n.jpg

Skrevet

Testene ser bra ut. Dette er lovende, til tross for blødningene du har hatt. Har du vært i kontakt med lege enda? Siden du har blødd såpass som du har er det veldig sannsynlig at legen vil følge deg opp med en tidlig UL, offentlig, så du slipper koste det privat.  

Ville uansett tatt UL for å være på den sikre siden, enten du velger be om offentlig eller privat. Hvis du nå er 6+3 skal hjertet slå allerede, men det kan være lurt å vente til over 7 da skal det være tydelig hjerteslag. 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Testene ser bra ut. Dette er lovende, til tross for blødningene du har hatt. Har du vært i kontakt med lege enda? Siden du har blødd såpass som du har er det veldig sannsynlig at legen vil følge deg opp med en tidlig UL, offentlig, så du slipper koste det privat.  

Ville uansett tatt UL for å være på den sikre siden, enten du velger be om offentlig eller privat. Hvis du nå er 6+3 skal hjertet slå allerede, men det kan være lurt å vente til over 7 da skal det være tydelig hjerteslag. 

Ja jeg krysser fingrene!! men er jo selvsagt livredd uansett.. jeg har bestilt time på volvat på mandag. er mulig det er for tidlig, men jeg vil bare få det overstått. orker ikke gå rundt å lure lengre.. :( 

Skrevet

og nei, legen min vil ikke følge meg opp med en tidlig ul, legen mente at det var helt normalt å blø litt i begynnelsen, så lenge det ikke var like mye som en vanlig mens. da skulle jeg ta kontakt igjen. så ikke særlig mye hjelp der

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...