Gå til innhold

Hvorfor rakkes det ned på folk som tør skryte av seg selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener ikke attention whores som stadig står og sier hvor bra de er. Men det hører vel mest fjortisene til.

Jeg mener folk som tør innrømme at de har et fint utseende. F.eks her inne på kg. Det verste du kan skrive er at du selv er pen. Da kommer det altid noen og skal skrive et eller annet negativt :P hva er greia? Er folk her veldig redd for pen mennesker?

Anonymkode: 6ae10...1a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi det er arrogant og litt for mye å skrive slikt. Har aldri reagert på det her på KG, men om en mann skriver på tinder "jeg er en pen og deilig mann" eller "kjekk og oppegående mann" etc så sveiper jeg aldri ja, det blir for selvsentrert og "full of yourself" om det gir mening.

Det blir litt som moren til Sheldon sier i the big bang theory:

Mary: it's okay to be smarter than everybody else, but you can't go around pointing it out

Sheldon: Why?

Mary:Because people don't like it!

Anonymkode: 9a205...880

• Liker 4
Skrevet

Fordi spesielt utsende er så objektivt det kan få blitt, så man kan rett og slett ikke innrømme man har et pent utseende, fordi det som er pent i dine øyne definerer ikke hva som er pent i andres øyne. 

Anonymkode: 3fc8b...229

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi spesielt utsende er så objektivt det kan få blitt, så man kan rett og slett ikke innrømme man har et pent utseende, fordi det som er pent i dine øyne definerer ikke hva som er pent i andres øyne. 

Anonymkode: 3fc8b...229

Men hva mener de bitre mennene her inne om "får aldri de peneste kvinnene". F.eks.

og hvorfor får enkelte kvinner då mye mer oppmerksomhet enn andre kvinner?

hvorfor stenger enkelte kvinner en annen kvinne ute? Var vitne til noe på ungdomsskolen og ut vgs. Men det var spesielt ei , som ble unngått av andre jenter, og det ble jo prat om mulig missunnelse. Jeg så jo, (som andre pratet om og) at hun var mye penere enn disse mobberne. Så hvorfor blir da enkeltjenter mobbet ut ? 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva mener de bitre mennene her inne om "får aldri de peneste kvinnene". F.eks.

og hvorfor får enkelte kvinner då mye mer oppmerksomhet enn andre kvinner?

hvorfor stenger enkelte kvinner en annen kvinne ute? Var vitne til noe på ungdomsskolen og ut vgs. Men det var spesielt ei , som ble unngått av andre jenter, og det ble jo prat om mulig missunnelse. Jeg så jo, (som andre pratet om og) at hun var mye penere enn disse mobberne. Så hvorfor blir da enkeltjenter mobbet ut ? 

Var det en 'alpha' blant mobberne? 

Det bunner vel i, viss jeg får gjette helt vilt, at de er redd for at den peneste (som sikkert også hadde den beste personligheten) jenten skulle bli guttenes favoritt og den de ikke kunne leve opp til - så dermed må de få den personen til å bli mindre attraktiv. Det er bare så typisk når jenter føler seg truet av andre. 

Skrevet
7 minutter siden, Mass skrev:

Var det en 'alpha' blant mobberne? 

Det bunner vel i, viss jeg får gjette helt vilt, at de er redd for at den peneste (som sikkert også hadde den beste personligheten) jenten skulle bli guttenes favoritt og den de ikke kunne leve opp til - så dermed må de få den personen til å bli mindre attraktiv. Det er bare så typisk når jenter føler seg truet av andre. 

Ja. Denne/disse jentene var middels og mindre pene. 

Jeg lurte bare. For du også skrev jo at pen er subjektivt. Men da er det jo bevist at noen faktisk er penere enn andre og derfor blir truende. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja. Denne/disse jentene var middels og mindre pene. 

Jeg lurte bare. For du også skrev jo at pen er subjektivt. Men da er det jo bevist at noen faktisk er penere enn andre og derfor blir truende. 

Ja, men da føler de seg truet. 

Selve definisjonen på hva som er vakkert virker å være forskjellige fra person til person. Alle har ulike preferanser og alle ser mennesker helt forskjellig. Selv mennesker som jeg synes er åpenbart vakker kan andre tenke hæ, synes du? om. Det er sjelden jeg opplever samklang når det å være vakker blir diskutert nettopp fordi at det i bunn og grunn kommer an på øyet som ser. 

Skrevet

Enkelte folk takler ikke at andre har en god selvfølelse og et godt forhold til seg selv fordi de blir minnet om sin egen usikkerhet og negative syn på seg selv. Egentlig er det sprøtt at det blir sett på som skrytete og arrogant hvis noen sier at de synes de selv ser ok ut. Det er jo noe alle burde kunne gjøre. Ikke rart det er mye psykiske problemer rundt omkring når beskjeden er at det er noe feil med deg fordi du tenker godt om deg selv.

Anonymkode: 1b8e7...6e8

Gjest NotNaomi
Skrevet

Skryt er ikke ok. Det kommer helt an på måten de sier det på tenker jeg. Og hvorfor det kommer opp. Har jo bekjente,og spesielt ei som er langt over snittet utseendemessig,og de vet selvfølgelig det. Har enda ikke opplevd at de har behov for å skryte av utseendet da. 

At noen faktisk opplever det som noe belastende kan jeg derimot godt forstå. Det fins de som får for mye uønsket oppmerksomhet og blir utsatt for gutter og menn med ikke så bra hensikter. Vi som selv er litt mer tilbakeholdne sånn privat forstår nok disse jentene bedre enn de som er mer utadvendte. 

Skrevet

De fleste av oss ser helt greie ut. Veldig mange av oss, både menn og kvinner har en tendens til å overvurdere egen attraksjon. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte folk takler ikke at andre har en god selvfølelse og et godt forhold til seg selv fordi de blir minnet om sin egen usikkerhet og negative syn på seg selv. Egentlig er det sprøtt at det blir sett på som skrytete og arrogant hvis noen sier at de synes de selv ser ok ut. Det er jo noe alle burde kunne gjøre. Ikke rart det er mye psykiske problemer rundt omkring når beskjeden er at det er noe feil med deg fordi du tenker godt om deg selv.

Enig! Selv om penhet både er subjektivt og objektivt, hvorfor kan man ikke selv synes at man ser bra ut og for eksempel skrive det på KG i en eller annen setting? Det viktigste er jo hvordan man ser på seg selv og sin selvfølelse! Jeg kan ofte synes at jeg er en pen jente, og når jeg ordner meg kan jeg føle meg riktig så fin og utstråle god selvfølelse til resten av verden. Og det er viktig synes jeg. Utseende er det eneste "huset" man ikke kan bytte ut, så man kan likegreit være fornøyd med seg selv.

Anonymkode: a3d15...81d

Skrevet

Synes det er en uting å rakke ned på folk som driver med selvskryt. Men forstår heller ikke de som skal fortelle på KG at de er pene. Alt jeg tenker er "hun liker å skrive på nettforumer at hun er pen". 

Anonymkode: cf94c...f87

• Liker 1
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Enkelte folk takler ikke at andre har en god selvfølelse og et godt forhold til seg selv

Du kan gjerne være fornøyd med deg selv (selv om du sannsynligvis er helt på villspor). Men hvis du har en noenlunde normal oppdragelse og kjenner uttrykket "sosiale antenner", vet du at du må aldri si det!
Tenk etter: Hvor mange av de personene du liker best, er selvgode og skrytende? Ingen? Få det like godt inn i hodet: ingen liker personer som er som deg.

Anonymkode: cd93f...0b5

Skrevet
3 timer siden, RoH skrev:

De fleste av oss ser helt greie ut. Veldig mange av oss, både menn og kvinner har en tendens til å overvurdere egen attraksjon. 

Det kommer vel av at vi skal klare å formere oss, så vi trenger den ekstra dytten av hjernen for å kunne ta en sjangse på kontakt. Ellers ville vel menneskeheten dødd ut.

Skrevet

Sjalusi

Anonymkode: 9ddd5...99a

Skrevet

Janteloven :

1. Du skal ikke tro at du er noe.
  2. Du skal ikke tro at du er like så meget som oss.
  3. Du skal ikke tro du er klokere enn oss.
  4. Du skal ikke innbille deg du er bedre enn oss.
  5. Du skal ikke tro du vet mere enn oss.
  6. Du skal ikke tro du er mere enn oss.
  7. Du skal ikke tro at du duger til noe.
  8. Du skal ikke le av oss.
  9. Du skal ikke tro at noen bryr seg om deg.
  10. Du skal ikke tro at du kan lære oss noe

Det påstås at Janteloven står ekstra sterkt i Norge. 

Jeg bryter flere av lovene ved å poste dette :nori:

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Enig! Selv om penhet både er subjektivt og objektivt, hvorfor kan man ikke selv synes at man ser bra ut og for eksempel skrive det på KG i en eller annen setting? Det viktigste er jo hvordan man ser på seg selv og sin selvfølelse! Jeg kan ofte synes at jeg er en pen jente, og når jeg ordner meg kan jeg føle meg riktig så fin og utstråle god selvfølelse til resten av verden. Og det er viktig synes jeg. Utseende er det eneste "huset" man ikke kan bytte ut, så man kan likegreit være fornøyd med seg selv.

Anonymkode: a3d15...81d

Ja, veldig enig. Å være fornøyd med seg selv er en forutsetning for å kunne fungere både alene og sammen med andre og de som virkelig er arrogante og oppblåste er kanskje de med lavest selvfølele og er slik for å beskytte seg selv mot omverdnen. Alle har både gode og dårlige sider og kunsten er å akseptere de dårlige også samtidig som man synes man er en noenlunde ok person.

Gjest Ingenting2
Skrevet
9 timer siden, RoH skrev:

Enig. 

Skrevet

Hovedfaktoren er nok at det går imot norske sosiale normer. Dersom man bryter sosiale normer må man som regel ha et avvik i personligheten. Noen ganger kan det være annerledes på en positivt måte (kunstnersjeler som gjør "merkelige", men positive ting), andre ganger kan det være negativt (rape eller fise ved matbordet)

Når man bryter den sosiale normen der man ikke skal skryte av seg selv blir dette sett på som et resultat av en negativ avviker-egenskap, som å rape. Men i dette tilfelle blir man sett på som arrogant eller høy på seg selv. 

Anonymkode: c5bf7...591

Skrevet

Hvis man har blitt hatet hele livet av kvinner, fordi man er vakker. Hvorfor ikke bruke det mot dem. Jeg er verdens beste til være arrogant og overse mennesker. Hvis folk har en sarkastisk, spydig og frekk attitude mot meg, overser jeg dem totalt. Og det er artig, folk liker det ikke. Og noen blir irriterte. Og det er artig. Det gir meg makten. Jeg er et sympatisk og empatisk menneske, veldig generøs, god til å lytte, gir alltid folk en 2nd chance. Særlig de som gir et dårlig første inntrykk. Men hvis de er motbydelig etter jeg har vært høflig og gitt dem, en sjanse til å motbevise at de er fæle mennesker. Overser jeg dem, og later som at de ikke eksisterer. Rett og slett fordi jeg ikke vil omgås med kryp, som ikke gjør meg glad og gir meg positivt. Det er gidder jeg ikke. 

Anonymkode: ef61f...1e4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...