Gå til innhold

Hva er det med folk som truer med avliving av dyra sine?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så forbanna! Folk tar til seg dyr og har et ansvar, men gir totalt f! Bruk og kast mentaliteten til enkelte...
Ser det alt for ofte på f.eks Finn.no
"Om de ikke blir gitt bort så blir de avlivet førskommende uke" https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=106363901
Friske og unge dyr, men hva gjør vel det, når man bare kan ta livet av dem når det ikke passer seg lenger og samtidig true med det for å få gitt dem bort raskere..?

Slike folk skulle aldri hatt dyr :murvegg:

Anonymkode: 3e669...762

• Liker 21
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enkelte mennesker nekter å ta ansvar selv for dyrene de skaffer seg, og legger glatt ansvaret over på andre for sin egen utilstrekkelighet. Når folk sier nei til å overta dyrene de skal kvitte seg med, trøster de seg bare med at det var alle de andre sin feil at dyrene døde. I tillegg har mange innstillingen om at det er bare et dyr, og man kan skaffe seg nytt senere. Det verste er at mange sånne ansvarsløse drittmennesker faktisk skaffer seg nye dyr.
Jeg må virkelig sitte på hendene for ikke å sende avgårde noen skikkelig sinte og frekke mailer når jeg ser sånne annonser der de truer med avlivning! Low life scum, for å si det på godt norsk!:raven: De burde ha mistet retten til å anskaffe seg flere dyr!

Anonymkode: 7f50f...056

• Liker 11
Skrevet

Har merket at mennesker som har høy empati med mennesker som regel har det med dyr også, så regner med denne type personer har lavere empati. 

Anonymkode: d2c45...07e

• Liker 7
Skrevet

Fy faen! Jeg blir så eitrandes forbanna når jeg ser sånt! Sånne folk skulle ALDRI hatt dyr! :rasende:

• Liker 7
Skrevet

I min ideelle verden hadde dødsstraff vært utfallet for slikt avskum. 

Anonymkode: 38e84...7ef

• Liker 5
Skrevet

Ser også at i annonsen at eieren har tenkt til å avlive dyrene førstkommende søndag om  de ikke blir gitt bort. Det er da veldig få veterinærer som er åpne på en søndag(...) Men sikkert ikke så kult å komme til veterinæren og bare "Hei! Jeg har to friske deguser, den ene en måned gammel, og vil ha dem avlivet fordi jeg ikke er interessert lenger", da er det jo mye bedre å ta livet av dem selv vel 😡

• Liker 3
Skrevet

Jeg rapporterte annonsen, så nå er denne annonsen avvist av Finn. 

Skrevet
Just now, Bandit said:

Samme her! Godt Finn tar sånt seriøst! 👍

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, Bandit skrev:

Jeg rapporterte også. Veldig bra av Finn å ta det bort.

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser også at i annonsen at eieren har tenkt til å avlive dyrene førstkommende søndag om  de ikke blir gitt bort. Det er da veldig få veterinærer som er åpne på en søndag(...) Men sikkert ikke så kult å komme til veterinæren og bare "Hei! Jeg har to friske deguser, den ene en måned gammel, og vil ha dem avlivet fordi jeg ikke er interessert lenger", da er det jo mye bedre å ta livet av dem selv vel 😡

Dessverre bruker de nok ikke veterinær for å avlive :/ Folk som avliver dyr uten god grunn kan umulig være glad i dyr :(

• Liker 4
Skrevet

Ser ikke i annonsen at dette gjelder dyr jeg men dyre utstyr.

Når det gjelder ditt andre spm ts så synes jeg heller  ikke noe om at man avliver friske dyr men jeg skjønner også at noen må dessverre gjøre det. Feks hvis du får et barn og det barnet er superallergisk. Det kan få alvorlige puste problemer om ikke katten blir fjernet asap. Du har ingen å sette katta til men prøver. Du kan ikke prøve for lenge fordi katten må ut. Da blir man gjerne desperat.. Men jeg tenker at det er minoriteten av alle friske dyr som blir avlivet.

• Liker 2
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Det er da veldig få veterinærer som er åpne på en søndag

Tøv. Det er da bare å ta fram hagla. De som leier andre til å gjøre slike ubehagelige jobber, er direkte feige.

Anonymkode: 4d982...573

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Tøv. Det er da bare å ta fram hagla. De som leier andre til å gjøre slike ubehagelige jobber, er direkte feige.

Anonymkode: 4d982...573

Åh så kult det er å leke sosiopat. Forbannede taper. Your welcome avskum 😁. 

• Liker 5
Skrevet

For en krisemaksimering og overdramatisering. Jeg er en av de som har blitt beskyldt for å "true" med å avlive dyret mitt. Jeg la enkelt og greit ut en forespørsel om omplassering av et dyr, og informerte da om at dyret ville bli avlivet. Det er greit å vite hvor lang tid man har på seg til å vise interesse. 

Det endte med avliving, og det er noe av det jævligste jeg har gjort. Dyret var nesten 10 år gammelt. Jeg gråt og gråt. Grusomt. Hvis jeg hadde hatt mulighet til å beholde dyret, så ville jeg selvfølgelig valgt det. 

Synes det er en stor forenkling å demonisere alle som avliver et friskt dyr. Det er heller ikke sånn at alle bare tar hagla og går bak garasjen. Snakk om generalisering. Det å avlive et dyr er kjempetrist og vondt, så skjerp dere. Dere vet ikke hva som er grunnen bak. 

Anonymkode: 66670...24c

• Liker 2
Skrevet
29 minutes ago, AnonymBruker said:

For en krisemaksimering og overdramatisering. Jeg er en av de som har blitt beskyldt for å "true" med å avlive dyret mitt. Jeg la enkelt og greit ut en forespørsel om omplassering av et dyr, og informerte da om at dyret ville bli avlivet. Det er greit å vite hvor lang tid man har på seg til å vise interesse. 

Det endte med avliving, og det er noe av det jævligste jeg har gjort. Dyret var nesten 10 år gammelt. Jeg gråt og gråt. Grusomt. Hvis jeg hadde hatt mulighet til å beholde dyret, så ville jeg selvfølgelig valgt det. 

Synes det er en stor forenkling å demonisere alle som avliver et friskt dyr. Det er heller ikke sånn at alle bare tar hagla og går bak garasjen. Snakk om generalisering. Det å avlive et dyr er kjempetrist og vondt, så skjerp dere. Dere vet ikke hva som er grunnen bak. 

Det er INGEN unnskyldning i hele verden som teller når det gjelder å drepe friske dyr! Jeg kjenner til forkastelig hooligan stilen der folk gir blanke f og kaldblodig dreper! 

Godt jeg ikke kjenner deg personlig, men synd for hunden du drepte.  For jeg gjør alt i min makt for å la avskum kjenner konsenkvensene. Jeg anmelder og har store økonomiske ressurser og tid til å ikke gi slipp på folk som dreper. 

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er INGEN unnskyldning i hele verden som teller når det gjelder å drepe friske dyr! Jeg kjenner til forkastelig hooligan stilen der folk gir blanke f og kaldblodig dreper! 

Godt jeg ikke kjenner deg personlig, men synd for hunden du drepte.  For jeg gjør alt i min makt for å la avskum kjenner konsenkvensene. Jeg anmelder og har store økonomiske ressurser og tid til å ikke gi slipp på folk som dreper. 

Ja jøss, det var kaldblodig mord. Ærlig talt.

Hva synes du man bør gjøre hvis man ikke kan beholde dyret, men heller ikke får gitt det bort? Overlate det til seg selv på gata?

Skrevet
12 minutes ago, AnonymBruker said:

Hva synes du man bør gjøre hvis man ikke kan beholde dyret, men heller ikke får gitt det bort? Overlate det til seg selv på gata?

BS!   Det er EIERENS ANSVAR fra fødsel til død å ta vare på et dyr med kjærlighet,  gi behandling,  IKKE opptre som en satan eller  være en fattigfrans.  

• Liker 2
Skrevet
15 minutes ago, AnonymBruker said:

JA DET VAR AVSKYELIG!

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

BS!   Det er EIERENS ANSVAR fra fødsel til død å ta vare på et dyr med kjærlighet,  gi behandling,  IKKE opptre som en satan eller  være en fattigfrans.  

Ok. Det virker som du har nok med dine egne problemer, så jeg stopper her. 

• Liker 1
Skrevet
17 minutes ago, AnonymBruker said:

Du signerer en avtale  for livet til hunden fra første sekund det er ditt.

Det er IKKE midlertidig,  inntil noe annet.

Nøler man med et lite kny,  tenker at "jaja, får bare drepe eller dumpe dyret om det ikke passer lenger"- ikke kom i nærheten  av et dyr!

• Liker 5
Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Ok. Det virker som du har nok med dine egne problemer, så jeg stopper her. 

Jeg har et problem  - avskum som dumper og dreper dyr.  Fælt ikke sant ?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...