Gå til innhold

Hjelp meg! Skjønner ikke en dritt nå! (Bilde av tester)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle tre testene er tatt i dag( kveld). Som dere ser er det to graviditetstester og en eltest. Dere ser også to streker på hcg testene ikke sant?? Hvordan er dette mulig? Jeg er på dag 13 av syklusen. Fikk mensen som forventet den 1/10. Hadde da en negativ test på morgenurin. Hva skjer her ??? 

IMG_5816.JPG

Anonymkode: 72447...af7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har eggløsningen nå?

Anonymkode: a2146...18e

Skrevet

Har ikke Hcg-testene bare en strek da?

Skrevet

Er strekene på hcg testene såpass utydelige? Jeg ser de på bildet men😬 Har ikke forventet eggløsning før om 3 dager 🙄

Skrevet

Eggløsningen kommer vel vanligvis fjorten dager etter første mensdag, sånn pluss minus tre dager.. eller? Er i disse dagene dere skal stå på..

Min erfaring med hcgtester er at strekene er nesten like i styrke. På disse leser jeg kun en strek.

Er ikke noe ekspert jeg bare så det er sagt.

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle tre testene er tatt i dag( kveld). Som dere ser er det to graviditetstester og en eltest. Dere ser også to streker på hcg testene ikke sant?? Hvordan er dette mulig? Jeg er på dag 13 av syklusen. Fikk mensen som forventet den 1/10. Hadde da en negativ test på morgenurin. Hva skjer her ??? 

IMG_5816.JPG

Bææ kjøp en clearblue så får du resultatet i klartekst. Bedre å bruke penger på en bra test enn på mange tester som viser diffuse svar

• Liker 2
Skrevet

Alle tre er positive ja. (De som bare ser en strek på hcg-testene kan umulig ha testet før ikm før, det er helt vanlig at de er svake)

Kan el-test vises som positiv om du er gravid? Det er den muligheten jeg tenker. Jeg ville tatt en tur til lege og fått målt hcg i blodet. 

Anonymkode: 90732...451

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle tre er positive ja. (De som bare ser en strek på hcg-testene kan umulig ha testet før ikm før, det er helt vanlig at de er svake)

Kan el-test vises som positiv om du er gravid? Det er den muligheten jeg tenker. Jeg ville tatt en tur til lege og fått målt hcg i blodet. 

Den nederste er ikke positiv. På eggløsningstester skal teststreken være like sterk eller sterkere enn den andre. Man har neste alltid to streker på de, uansett hvor i syklusen man er, gravid eller ikke. 

Synes ikke HCG testene ser særlig positive ut, men kanskje det er synligere for Ts. 

Hvorfor tester du forresten på denne tiden av måneden for HCG? 

• Liker 4
Skrevet

Jeg ser tydelig strek på begge hcg-testene, altså. Men hvis forrige syklus var av normal lengde så du forventet mens omtrent når du hadde blødning 1/10, så er de jo veldig svake - så langt over forventet mens burde de ha vært veldig sterke. Kan du ha hatt forsinket eggløsning forrige måned? Alternativet er jo at dette er en kjemisk eller SA, og at det du ser nå er hcg på vei ned. Jeg ville testet igjen og sett om strekene ble sterkere eller svakere. 

Skrevet

Noen kvinner har flere eggløsninger, kanskje du har hatt en eggløsning under mensen eller rett etter? En graviditetstest blir kun positiv om den finner hcg, men en eggløsningstest kan bli positiv om den finner hcg og lh.

Anonymkode: e560c...80b

• Liker 1
Skrevet

Og jeg ser strek på alle testene dine.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen kvinner har flere eggløsninger, kanskje du har hatt en eggløsning under mensen eller rett etter? En graviditetstest blir kun positiv om den finner hcg, men en eggløsningstest kan bli positiv om den finner hcg og lh.

Dette er ikke helt riktig, hvis en kvinne slipper flere egg i en syklus skjer det tilnærmet samtidig. Det er et ganske komplekst hormonspill som skal til (gnrh, FSH, østrogen, LH, progesteron m fl). Man kan imidlertid ha flere forsøk på eggløsninger i løpet av samme syklus, der kroppen prøver på nytt om LH-toppen ikke førte til en eggløsning første gang. Og da er det ikke uvanlig å få en liten hormonell blødning etter LH-toppen.

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

IMG_5816.JPG

Altså, du har to positive graviditetstester. Da er vel sannsynligheten stor for at du er gravid?

Anonymkode: c6fbe...1fb

Skrevet

Jeg ser og streker, men de er svake om du hadde mens for et par uker siden.

Om du ikke fortsetter å teste sterkere positivt kan det ha vært en kjemisk graviditet, med HCG hengende igjen ei stund. Jeg har hatt det, og det tok tid før testene var helt negative igjen.

Anonymkode: 91274...15a

Skrevet

Mulig løsning er jo at du faktisk var gravid forrige måned, men mistet da du fikk mensen (kjemisk). Og at det er rester av hcg i kroppen. Se om testene blir svakere eller sterkere i morgen. 

• Liker 1
Skrevet

Ts her. Tok denne nå (se bildet). 

Det jeg lurer på er : hvordan kan jeg være gravid nå når jeg hadde mensen som forventet 1/10? Varighet på 4 dager og negativ test den dagen.. har hatt Sex to ganger etter mens , men det er kun 7 og 5 dager siden! Ikke innenfor EL tiden heller... 😱

IMG_5818.JPG

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg lurer på er : hvordan kan jeg være gravid nå når jeg hadde mensen som forventet 1/10? Varighet på 4 dager og negativ test den dagen.. har hatt Sex to ganger etter mens , men det er kun 7 og 5 dager siden! Ikke innenfor EL tiden heller... 😱

IMG_5818.JPG

Mulig du ikke hadde mensen men enten kun en blødning eller en festeblødning som gjorde at det var for tidlig å teste 😊

Anonymkode: 1fd1e...f03

• Liker 2
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

IMG_5818.JPG

Jeg ser streker på de testene du la ut innledningsvis. Den du har lagt ut der er ikke positiv, streken er på feil sted. Det du ser der er fargestoffet som begever seg. 

Har du testet mer i dag?

Anonymkode: 42219...46d

Skrevet

EL testen er ikke positiv. Teststreken skal være like sterk eller sterkere.

Vent noen dager, ta en ny hcg-test. Hvis du får to streker der kan du ta en digital.

Skrevet

Regner med at det der er tester fra eBay/wish? Mine derfra ser like ut som på bildet i hvertfall. Jeg får skyggestrek på absolutt alle testene derfra, uansett hvor i syklusen jeg er og om jeg dypper de i vann. Jeg har bestilt maaange derfra. Sikker tatt 50 stk og er vel kanskje 10 av 50 som ikke har gitt skyggestrek og jeg har ikke vært gravid! Du må ikke stole på de. Dine er nok negative med tanke på hvor du er i syklus. Det siste bilde du la ut er ikke positiv test, men fargen har samlet set der steken skulle vært. Den er for ujevn og for langt unna den andre streken

Anonymkode: 9849f...db0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...