Gå til innhold

Hunden tar en av kattungene og løper ut med den

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min far har en hund som er et helvete. Den er rett og slett sjefen i hus fordi den har gjort det den vil og pappa er ikke flink til å sette grenser. For litt siden fikk katten i hus kattunger og når hunden får anledning, tar den med seg en av kattungene (den samme hver gang), går ut på plenen med den og småbiter i den, hiver den rundt og leker med den på den måten! Pappa tar affære med én gang han ser det og gir hunden en real omgang kjeft, men det hjelper jo ikke når hunden gjør det samme noen dager etterpå.

Jeg klarer ikke å få flere telefoner om at det samme har skjedd igjen. Det verste er at han forteller om hendelsene med mild latter i stemmen. Som om det bare er morsomt. Hva i all verden kan jeg gjøre?? Jeg bor ikke fast der så det er vel begrenset hva jeg kan styre og bestemme. Jeg klarer ikke å se/ høre dette mer!

Anonymkode: 27103...09c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor har sånne mennesker dyr egentlig? Forbanna idiot. 

Hvor vanskelig kan det være å separere katt og hund. Ha kattungene et sted hvor hunden ikke kommer inn, steng av med en barnegrind eller noe slik at kattemor kommer seg inn. 

Å be han om å kastrere katten når kattungene er 12 uker! 

Jeg personlig hadde reist å hentet både kattemor og ungene.

Anonymkode: f19ef...6f6

• Liker 17
Skrevet

Merker denne faren din irriterer meg. Hva er galt med han? Er han dummere en et normalt menneske eller har han misforstått kraftig når det kommer til dyrehold? 

• Liker 3
Skrevet

Ts her.

Jeg tenker et av de største problemene er at faren min ikke har tid/ ønske om å gi hunden det den trenger av stimuli. Det er en krevende rase som trenger en del mental trening, noe den aldri har fått. Min far er naiv og ønsker å ha en kosehund og familiehund, og mener at han selv ikke er den personen som ønsker å være en streng, bestemt eier som skal kommandere hunden til alt. Men hallo.. det er jo nettopp det som er jobben med å ha en veloppdragen hund! Hadde hunden fått treningen den krever, tenker jeg problemet hadde vært mindre eller ikke-eksisterende. Den er understimulert og har ikke fått god nok oppdragelse. Faren min er dessverre ikke egnet til å ha hund ser jeg.

Han har sperret av et område i huset med en liten åpning så kattene kommer ut, men det nytter ikke når hunden går inn i rommet og kan løpe rett på kattene. Sukk, jeg skulle ønske jeg kunne ta de med hjem så de kunne vært trygge her, uten små unger eller hund tilstede. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Jeg tenker et av de største problemene er at faren min ikke har tid/ ønske om å gi hunden det den trenger av stimuli. Det er en krevende rase som trenger en del mental trening, noe den aldri har fått. Min far er naiv og ønsker å ha en kosehund og familiehund, og mener at han selv ikke er den personen som ønsker å være en streng, bestemt eier som skal kommandere hunden til alt. Men hallo.. det er jo nettopp det som er jobben med å ha en veloppdragen hund! Hadde hunden fått treningen den krever, tenker jeg problemet hadde vært mindre eller ikke-eksisterende. Den er understimulert og har ikke fått god nok oppdragelse. Faren min er dessverre ikke egnet til å ha hund ser jeg.

Han har sperret av et område i huset med en liten åpning så kattene kommer ut, men det nytter ikke når hunden går inn i rommet og kan løpe rett på kattene. Sukk, jeg skulle ønske jeg kunne ta de med hjem så de kunne vært trygge her, uten små unger eller hund tilstede. 

Hvorfor kan du ikke det?

Skrevet
4 minutter siden, Mortem skrev:

Hvorfor kan du ikke det?

Jeg skulle så gjerne. Men det er jo ikke mine dyr, jeg bor ikke hos han. Stemninga hadde nok også blitt dårlig her hjemme, har en voksen katt fra før + min hysteriske mor som ikke hadde likt sånn stort med-ansvar.. :P

Jeg synes dette er så forferdelig. En dag går det sannsynligvis galt dersom dette fortsetter og da takler jeg ikke å se den hunden der hjemme mer! Og at faren min ikke tar dette her seriøst nok. Han er nødt til å låse døra utenfra når han går ut, hvis han glemmer det så er hunden der med en gang..

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle så gjerne. Men det er jo ikke mine dyr, jeg bor ikke hos han. Stemninga hadde nok også blitt dårlig her hjemme, har en voksen katt fra før + min hysteriske mor som ikke hadde likt sånn stort med-ansvar.. :P

Jeg synes dette er så forferdelig. En dag går det sannsynligvis galt dersom dette fortsetter og da takler jeg ikke å se den hunden der hjemme mer! Og at faren min ikke tar dette her seriøst nok. Han er nødt til å låse døra utenfra når han går ut, hvis han glemmer det så er hunden der med en gang..

Da prøver du å få kattene omplassert :) 

Skrevet
Akkurat nå, Mortem skrev:

Da prøver du å få kattene omplassert :) 

Men de er jo ikke mine, han er eieren og jeg kan jo ikke bare komme å ta kattene? 

Skrevet

Har du prøvd å kjefte på faren din? Vanlig tale fungerer tydeligvis ikke

Er for øvrig uetisk å oppdra og gi bort kattunger som vil være preget av frykt og usikkerhet grunnet manglende trygg oppvekst. Når man ikke gidder kastrere, så burde man i det aller minste oppdra trygge kattunger

Anonymkode: eabf2...997

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men de er jo ikke mine, han er eieren og jeg kan jo ikke bare komme å ta kattene? 

Tja, sånn egentlig. nei. De er hans. Men siden de ikke har det bra hos faren din så hadde jeg gitt faen. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd å kjefte på faren din? Vanlig tale fungerer tydeligvis ikke

Er for øvrig uetisk å oppdra og gi bort kattunger som vil være preget av frykt og usikkerhet grunnet manglende trygg oppvekst. Når man ikke gidder kastrere, så burde man i det aller minste oppdra trygge kattunger

Anonymkode: eabf2...997

Kjefte og kjefte, jeg er virkelig ikke den som er flink til å kjefte på faren min.. Jeg har selvsagt prøvd å forklare at ikke dette går lengre, hunden kan ikke få lov å fortsette sånn og at en dag går det garantert galt, uansett hva han tror. Igjen, virker det ikke som han tar det seriøst nok. Han sier selv han må bli flinkere til å passe på. Men han gjør jo ikke det! Den jævla hunden altså, jeg har tenkt tanken så mange ganger at han burde omplassere den i stedet for kattene. Noen som har masse tid og erfaring med å oppdra en hund. Beklager, jeg trengte bare en liten utblåsning, jeg er så frustrert nå.

• Liker 1
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

JO DET KAN DU! Det er din egen familie for pokker,  du er medskyldig når du sitter tafatt.  Hva slags møkkafolk er det som ikke steriliserer katter??!

Anonymkode: 399e4...d72

• Liker 2
Skrevet

Hvor gammel er du ts? Synes det er relevant for hvilke råd vi kan gi deg. 

Skrevet
15 minutter siden, HederaHelix skrev:

Hvor gammel er du ts? Synes det er relevant for hvilke råd vi kan gi deg. 

20 og bor hjemme hos min mor.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

JO DET KAN DU! Det er din egen familie for pokker,  du er medskyldig når du sitter tafatt.  Hva slags møkkafolk er det som ikke steriliserer katter??!

Anonymkode: 399e4...d72

Jeg hadde følt meg medskyldig hvis jeg bodde der fast og bare satt og så på, men jeg har jo skrevet før at ikke jeg bor der. Sterilisering koster mye for de som har dårlig råd, dessuten er det hunden her som er hovedproblemet, og at faren min ikke gjør nok tiltak. Sterilisering er for sent å tenke på nå, iallfall for denne gang.

Skrevet

Du er klar over hvordan ting er, da er du faktisk medansvarlig hvis noe skulle skje!! Herregud du sitter bare å ser på at bikkja til slutt dreper kattungene. Kontakt Mattilsynet eller noe da hvis du ikke kan ta ansvar å hente kattene å ha dem på et eget rom til kattungene kan omplasseres.

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

20 og bor hjemme hos min mor.

Jeg hadde følt meg medskyldig hvis jeg bodde der fast og bare satt og så på, men jeg har jo skrevet før at ikke jeg bor der. Sterilisering koster mye for de som har dårlig råd, dessuten er det hunden her som er hovedproblemet, og at faren min ikke gjør nok tiltak. Sterilisering er for sent å tenke på nå, iallfall for denne gang.

Det er faren din som er hovedproblemet! Hunden kan ikke noe for at den er dårlig oppdratt. Det er faren din som aldri skulle hatt dyr sin skyld. Å du sitter bare å ser på!! 

• Liker 3
Skrevet

Du må jo kontakte Mattilsynet og fortelle faren din at dette er dyremishandling!

• Liker 4
Skrevet

Kan du ikke henge ut faren din på facebook, si han har katt med unger som han gir faen i og se om noen vil ha de? Husk å tagge han med navn og alt :) Kanskje han skjerper seg da.. Hunden bør kanskje komme til noen som kan takle den og, hva slags rase er det? 

Anonymkode: 1197b...ba6

Gjest Sugemerke
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klart du kan. Dyrene blir mishandlet av hunden.

Skrevet

Jeg hadde tatt med meg kattene og plassert de hos noen andre til du finner en mer permanent løsning . Mulig det blir dårlig stemning i heimen av dette, men den kan vel ikke være særlig god fra før nå for tiden? Og du kan leve med deg selv og vite at du har gjort det rette.  Hvis dette  ikke er noe du får til, ville jeg ringt mattilsynet og spurt om hva du kan gjøre.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...