Gå til innhold

Påkjørt av bil - har jeg krav på erstatning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg ble påkjørt av en bil i dag da jeg var ute på sykkeltur. Det var et åpenbart brudd på vikeplikt fra bilistens side. Lang historie kort, så endte påkjørselen med en lettere skulderskade og sønderknust iphone.

Er det noen som vet om jeg har krav på erstatning for iphone, utgifter på legevakt ol? Hvordan går man frem? Jeg har navn og nummer på bilist.

Anonymkode: 9fb29...b68

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har burde politiet skrevet anmeldelse og beslaget førerkort. Du reiser til lege/sykehus dokumentere skade så sendes saken til bil eiers forsiktig selskap.

Anonymkode: 463ec...d16

• Liker 5
Skrevet

Trafikkulykke med personskade SKAL varsles til politiet! Ikke sikkert det er for seint enda

• Liker 5
Skrevet

Litt forslått skulder er da ingenting å ta på vei for. Bare ta kontakt med vedkommende som kjørte bilen og fortell hvilke utgifter du har hatt og om han er villig til å betale dette. Er han villig - flott, sak avsluttet (såfremt det var et hendelig uhell da), er han ikke villig eller han var grovt uaktsom bør du heller ta kontakt med politi og forsikringsselskap

Anonymkode: 1ddc2...5a9

Skrevet

Trafikkulykker med personskade skal egentlig meldes politiet med en gang, nettopp fordi da kan komme på stedet og notere hva som er skjedd, notere involverte, skjekke om bilfører er ruset/har gyldig førerkort/andre evt nødvendigheter og informere om hvordan ting gjørs videre. Siden ingen av dere kontaktet politiet bør du kontqkte dem nå og høre hvordan du skal gå frem, evt anmeld bilfører. Det handler jo ikke bare om at skuldren er forslått/skadet nå, det kan få ettervirkninger mange år frem i tid som du trenger å få dokumentert. Jeg skadet skulderen i en påkjørsel (annen bil i siden på min bil) for 12 år siden, og først nå er det fremkommet skader som gjør at jeg må operere, da er det godt å ha alle dokumenter på plass. Ikke hør på AB rett over her som sier du skal droppe det, sannsynligvis er det tullingen som kjørte på deg som forsøker å ro seg unna. Ha du ikke vært hos lege bør du også kontakte legevakten og få undersøkt skulderen og dokumentert skaden. 

Anonymkode: f4248...111

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trafikkulykker med personskade skal egentlig meldes politiet med en gang, nettopp fordi da kan komme på stedet og notere hva som er skjedd, notere involverte, skjekke om bilfører er ruset/har gyldig førerkort/andre evt nødvendigheter og informere om hvordan ting gjørs videre. Siden ingen av dere kontaktet politiet bør du kontqkte dem nå og høre hvordan du skal gå frem, evt anmeld bilfører. Det handler jo ikke bare om at skuldren er forslått/skadet nå, det kan få ettervirkninger mange år frem i tid som du trenger å få dokumentert. Jeg skadet skulderen i en påkjørsel (annen bil i siden på min bil) for 12 år siden, og først nå er det fremkommet skader som gjør at jeg må operere, da er det godt å ha alle dokumenter på plass. Ikke hør på AB rett over her som sier du skal droppe det, sannsynligvis er det tullingen som kjørte på deg som forsøker å ro seg unna. Ha du ikke vært hos lege bør du også kontakte legevakten og få undersøkt skulderen og dokumentert skaden. 

Anonymkode: f4248...111

Helt enig. Gå til politiet og legen.

Anonymkode: fa4e0...93b

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Jeg ble påkjørt av en bil i dag da jeg var ute på sykkeltur. Det var et åpenbart brudd på vikeplikt fra bilistens side. Lang historie kort, så endte påkjørselen med en lettere skulderskade og sønderknust iphone.

Er det noen som vet om jeg har krav på erstatning for iphone, utgifter på legevakt ol? Hvordan går man frem? Jeg har navn og nummer på bilist.

Du leverer en anmeldelse til politiet. 

Deretter ringer du ditt eget forsikringsselskap og forklarer situasjonen og oppgir navn eller bilskiltnummer på bilen. Da er ditt forsikringsselskap lovpålagt å opplyse om hvilket selskap bilen er forsikret i. Der tar du opp problemene du her beskriver. 

Det som virkelig forundrer meg er at du snakker om personskade på deg selv, og på iphonen. Men sykkelen, er den like hel/uten en skramme? Dette vil du måtte forklare for forsikringsselskapet. Du må og forklare hvordan du kom deg til lege etter denne skaden. 

Anonymkode: 2ea0a...ebe

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Selvsagt skal den som kjørte på deg dekke iPhone, behandling og dokumenterbare tap du har hatt. Du må få involvert forsikringsselskapet i tilfelle senskader. Og du må jo anmelde personen slik at vedkommende får bot, mister førerkort og at saken blir dokumentert. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du leverer en anmeldelse til politiet. 

Deretter ringer du ditt eget forsikringsselskap og forklarer situasjonen og oppgir navn eller bilskiltnummer på bilen. Da er ditt forsikringsselskap lovpålagt å opplyse om hvilket selskap bilen er forsikret i. Der tar du opp problemene du her beskriver. 

Det som virkelig forundrer meg er at du snakker om personskade på deg selv, og på iphonen. Men sykkelen, er den like hel/uten en skramme? Dette vil du måtte forklare for forsikringsselskapet. Du må og forklare hvordan du kom deg til lege etter denne skaden. 

Anonymkode: 2ea0a...ebe

Ja, det er virkelig forunderlig! 

Anonymkode: b0021...5ed

Skrevet

Ring politiet nå, og be dem om hjelp videre. Det er helt på trynet at ikke bilisten ikke gjorde det, politiet skal alltid kontaktes ved personskade, og dette lærer man når man tar førerkort. Dette indikerer at han har noe skjule, kan være bare bruddet på vikeplikt, men det kan også bety at sjåføren ikke har lappen, var rusa eller lignende. 

Anonymkode: 617f1...73c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...