Gå til innhold

Vannskade/takstmann


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt vannskade på hele første etasje og huset er ubebolig, det har vært både førte hjelp og prosjektleder/snekker inne for å skrive rapport, etter noen dager kom takstmann også , han mente sofaen som har blitt utsatt for vann ikke ødelagt, verken spisegruppe eller skjenken har blitt ødelagt, det eneste han synes kanha vært utsatt og det er stuebrordet. 

Sofaen er ganske lavt og den er dekket av stoff og tre inni \, kanden bli påvirket av vannet i etterkant?

hva med de andre møblene vil ikke de li sprukket etter hvert?

føler at takstmannen villle spare hver og eneste øre for forsikringsselskapet.

 

 

takk påforhånd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
28 minutter siden, Oli skrev:

føler at takstmannen villle spare hver og eneste øre for forsikringsselskapet.

 

Det er jo jobben hans. Det er deg som er problemet med mange takstmenn og firmaer som jobber for forsikringsselskapet. 

Man må ofte kunne mye selv for ikke å bli utnyttet.

Anonymkode: 2b416...82d

Skrevet

Kan man ikke få innhentet en alternativ takst? Er jo opplagt at en sofa som har vært dynket i vann er vanskelig å tørke.

Anonymkode: 687eb...5f9

Skrevet

Takstmannen gjør bare jobben sin. Han er jo forsikringsselskapets mann. Hadde selv vannskade for mange år siden, og da akstmannen kom inn på befaring var hans første ord "Oj! Hva slags gulv er det?" Gulvet var 14mm Langmoen kanadisk lønn. Neste spørsmål fra takstmannen var om vi ikke kunne tenke oss å bytte til eikeparkett? Nei, det var nå ikke helt det som passet. Takstmannen sukket litt, sa de hadde avtale med Boen, og noterte "Gulv: 14 mm kanadisk lønn". 

Eik var et rimeligere gulv, så det var jo hans jobb å prøve å redusere kostnadene. Han var fin nok til å akseptere at det var et gulv med lønneparkett, og at det ville bli et gulv med lønneparkett også etterpå.

Anonymkode: 48abd...13a

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takstmannen gjør bare jobben sin. Han er jo forsikringsselskapets mann. Hadde selv vannskade for mange år siden, og da akstmannen kom inn på befaring var hans første ord "Oj! Hva slags gulv er det?" Gulvet var 14mm Langmoen kanadisk lønn. Neste spørsmål fra takstmannen var om vi ikke kunne tenke oss å bytte til eikeparkett? Nei, det var nå ikke helt det som passet. Takstmannen sukket litt, sa de hadde avtale med Boen, og noterte "Gulv: 14 mm kanadisk lønn". 

Eik var et rimeligere gulv, så det var jo hans jobb å prøve å redusere kostnadene. Han var fin nok til å akseptere at det var et gulv med lønneparkett, og at det ville bli et gulv med lønneparkett også etterpå.

Anonymkode: 48abd...13a

Hos oss mente han ingenting var ødelagt og alt er fint. Jeg er en veldig sjenert menneske og klarer ikke å kommunisere for å krangle på den måten som man bør gjøre med disse folka.

Skrevet
39 minutter siden, Oli skrev:

Hos oss mente han ingenting var ødelagt og alt er fint. Jeg er en veldig sjenert menneske og klarer ikke å kommunisere for å krangle på den måten som man bør gjøre med disse folka.

Det er ingen grunn til å krangle. Å ikke være enig er noe helt annet enn å krangle. En sofa med trebein som har stått i vann vil av helt naturlige grunner bli skadet. Treverk trekker vann. Og når det tørker vil det vri seg eller sprekke opp. 

Om dere hr fått en takstmann som dere opplever som kranglete så ta kontakt med forsikringsselskapet og fortell hvilken opplevelse dere har med takstmannen. Vedkommende er forsikringsselskapets ansikt utad overfor dere, og selskapet er ikke interessert i at deres rykte ødelegges av en uproff. takstmann, men de vil jo heller ikke bli snytt.

Anonymkode: 48abd...13a

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...