AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #1 Skrevet 13. oktober 2017 Jeg fikk i kveld høre at faren låser døra til soverommet når barnet legges for kvelden. Trappen ned til gangen er en krapp vindeltrapp, men jeg synes allikevel dette ikke er ok. Jeg spurte hva barnet gjør når det må på do, barnet sa "pappa sier det ikke er lov å rope". Overreagerer jeg, eller er det flere som synes dette er ugreit? Barnet er 3 år, og jeg er åpen for at ikke alt som sies er helt riktig, men siden faren og jeg har et meget anstrengt forhold kan jeg ikke bare spørre faren om dette stemmer. Jeg har prøvd tidligere i lignende problemstillinger, og blir avspist med at han bestemmer når barnet er hos ham, og jeg har ingenting med hva de gjør. Dette legger ikke til grunne noen form for samarbeid, og det er utrolig vondt å sende barnet til faren når jeg hører slike ting som dette. For noen uker siden var barnet vanskelig å legge, det gråt over at noe var skummelt og det ville sove på stua. Det er ganske mye lys på soverommet her ved legging, jeg spurte barnet om det fikk sove på stua hos pappa. Da var svaret nei, og det var enda skumlere der for der fikk det ikke ha på lys i det hele tatt. Hvordan i all verden angriper man en slik situasjon, når faren nekter å ha en dialog..? Vi har prøvd fvk, men der er det bare jeg som kommer med forslag, terapeuten støtter dem, men de følges ikke opp av faren. Rimelig dødfødt, med andre ord. Anonymkode: 5bf11...3f9
Måbarefåsiat... Skrevet 13. oktober 2017 #2 Skrevet 13. oktober 2017 Ville ALDRI latt et barn - eller noen - sove på rom med låst dør. Hva hvis det begynner å brenne? Er folk helt spinna gale? Hvis døren ikke kan stå ulåst, så er det ikke riktig rom å ha som barnerom. 17
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #3 Skrevet 13. oktober 2017 I mitt hode er det absolutt ikke greit. Jeg ville aldri ha låst inne en 3 åring, også nekte henne å rope på faren? Hva faen? Hva er det med fedre om dagen, har vært mye rare tråder om rett og slett mishandling av barna sine. Anonymkode: 856ac...a51 5
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #4 Skrevet 13. oktober 2017 Kjøp han en grind til trapp til jul å si "god jul, denne får du skru opp i trappa for du kan ikke drive å låse ungen inne" Anonymkode: d14bc...bba 7
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #5 Skrevet 13. oktober 2017 Jeg ville tatt kontakt med barnevernet, også ville jeg krevd at han kun fikk ha samvær med tilsyn frem til han hadde dratt seg på noen foreldrekurs, og forstått at slik gjør man bare ikke.. Anonymkode: 31708...7c9 6
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #6 Skrevet 13. oktober 2017 Barnevernet burde komme på uanmeldt besøk en kveld hos far, for å bli vitne til det som barnet forteller. Aller helst burde barnet slippe å være hos far dersom det er sant at far låser barnet inne på rommet og i tilllegg nekter barnet å rope. Anonymkode: dbdc0...201 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #7 Skrevet 13. oktober 2017 Sånn gjør man bare ikke. Jeg hadde en slik far, som låste døra mi om natta så jeg ikke skulle komme opp tidlig (hadde rom i kjelleren) å bråke med TV feks, var ikke snakk om å få ha på lys heller. var alltid livredd for å sove der og gråt meg ofte i søvn. Anonymkode: eb3b3...801 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #8 Skrevet 13. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville tatt kontakt med barnevernet, også ville jeg krevd at han kun fikk ha samvær med tilsyn frem til han hadde dratt seg på noen foreldrekurs, og forstått at slik gjør man bare ikke.. Anonymkode: 31708...7c9 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Barnevernet burde komme på uanmeldt besøk en kveld hos far, for å bli vitne til det som barnet forteller. Aller helst burde barnet slippe å være hos far dersom det er sant at far låser barnet inne på rommet og i tilllegg nekter barnet å rope. Anonymkode: dbdc0...201 Helt seriøst, er dette noe bv ville ha fulgt opp? Det er en 3-åring som snakker, det kan like gjerne være oppspinn. Jeg tror ikke det er oppspinn altså, jeg tror på det barnet sier her, men med tanke på alt som kommer ut av munnen på det innimellom tar jeg mye med en klype salt, og håper barnehagen også gjør det..! Det sier mye rart om hva som skjer hjemme hos meg og, mye er fri fantasi. TS Anonymkode: 5bf11...3f9
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #9 Skrevet 13. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Helt seriøst, er dette noe bv ville ha fulgt opp? Det er en 3-åring som snakker, det kan like gjerne være oppspinn. Jeg tror ikke det er oppspinn altså, jeg tror på det barnet sier her, men med tanke på alt som kommer ut av munnen på det innimellom tar jeg mye med en klype salt, og håper barnehagen også gjør det..! Det sier mye rart om hva som skjer hjemme hos meg og, mye er fri fantasi. TS Anonymkode: 5bf11...3f9 JA. Anonymkode: dbdc0...201 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #10 Skrevet 13. oktober 2017 Blir helt kvalm av og lese det du skriver. Noe så skummelt og bli låst inne på ett bekmørkt rom hvor du blir tvungen til å være helt stille. Hadde faktisk vært redd selv. Anonymkode: 01150...b89 6
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #11 Skrevet 13. oktober 2017 Ja, barnevernet ville tatt tak i saken. Siden han ikke hører på fvk så må du nesten snakke med bv. Det at døren er låst er ikke greit, og det må gjøres noe med nå. Anonymkode: 2f0f6...cfc 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #12 Skrevet 13. oktober 2017 Tenk om huset begynner å brenne og far får panikk og løper ut av huset, mens barnet er innelåst i det brennende huset helt uten sjanse til å komme seg ut? Anonymkode: 7746c...1ca 2
sofie777 Skrevet 14. oktober 2017 #13 Skrevet 14. oktober 2017 Tråden er ryddet for spekulasjon og svar til dette sofie777, mod 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå