Gjest Den siste skumfrosken Skrevet 22. januar 2005 #1 Skrevet 22. januar 2005 Over halvparten av alle representantene på Stortinget regner seg selv som feminister. http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/pol...ticle333744.ece Artikkelen er slettet i henhold til copyright. Druscilla - moderator.
Gjest Bellatrix Skrevet 22. januar 2005 #3 Skrevet 22. januar 2005 Det har vel noe med at folk har forskjellige definisjoner på feminisme.
Gjest Valhalla Skrevet 22. januar 2005 #4 Skrevet 22. januar 2005 Det er verre i Sverige der alle partiene regner seg som feministiske.
Gjest Anonymous Skrevet 22. januar 2005 #5 Skrevet 22. januar 2005 Og skumfrosk er den frosken som formerer seg ved gruppesex-orgier, ikke sant?
Helena Skrevet 22. januar 2005 #6 Skrevet 22. januar 2005 Det burde vært 100%, men ettersom det dessverre sitter en god del håpløse Frp-ere der var det ikke så aller verst.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 22. januar 2005 #7 Skrevet 22. januar 2005 Det burde vært 100%' date=' men ettersom det dessverre sitter en god del håpløse Frp-ere der var det ikke så aller verst.[/quote'] Heller en FrP-fest en en fest med Ottar
Gjest Anonymous Skrevet 22. januar 2005 #8 Skrevet 22. januar 2005 Jeg synes det er alt for mange feminister i Norge, det tar jo helt av etter media å dømme. Feminister og Kvinnegruppe-forkjempere....jeg begynner å bli temmelig lei dem!
Olifant Skrevet 22. januar 2005 #9 Skrevet 22. januar 2005 Det kan aldri bli for mange feminister spør du meg! :-)
Gjest Nivsath Skrevet 23. januar 2005 #11 Skrevet 23. januar 2005 Det kan aldri bli for mange feminister spør du meg! :-) Det var jo velbegrunnet. Care to elaborate?
Gjest Anonymous Skrevet 23. januar 2005 #12 Skrevet 23. januar 2005 Problemet er jo at definisjonen på feminisme er utrolig utvannet - sånn at svaret egentlig ikke forteller noe som helst. Omtrent som definisjonen på demokrat, eller humanist. Eller "kristen" for den del - bare se hvordan alle glade, enkle og ugudelige syndere i FrP gjemmer seg bak "Den Kristne Kulturarven" når de skal ta avstand fra en eller annen muslim.
Helena Skrevet 23. januar 2005 #13 Skrevet 23. januar 2005 Du må ikke være medlem av Ottar for å være feminist! Ottar har dessverrre feilaktig blitt synonymt med feminisme. Feminisme handler ikke om å hate menn, det handler om at alle skal ha like rettigheter. Så jeg synes det er synd at 50% på Stortinget ikke ønsker at kvinner og menn skal ha de samme mulighetene. Hvordan ville du reagert dersom en undersøkelse viste at 50% på Stortinget var anti-rasister?
Gjest Devil's Spawn Skrevet 23. januar 2005 #14 Skrevet 23. januar 2005 Femi = kvinnelig, kan ikke skjønne at ordet har noe med likestilling å gjøre. Ordet feminisme forbinder jeg med de som er for kvinnestilling, som de fint pakker inn i ordet likestilling når de egentlig mener likestilling der det er fordelaktig for kvinnen. Anti-rasist, ja nettopp. Jeg er antirasist, men ikke Negroist (eller hva man skal kalle det).
Gjest Anonymous Skrevet 23. januar 2005 #15 Skrevet 23. januar 2005 Takk til Rattleshake og Helena for tydelig illustrasjon av poenget mitt. By the way, Rattleshade - de fargene er du utrolig raff i!
Gjest Valhalla Skrevet 23. januar 2005 #16 Skrevet 23. januar 2005 Hvordan ville du reagert dersom en undersøkelse viste at 50% på Stortinget var anti-rasister? Akkurat samme måte. Jeg er mot rasisme , men vil for alt i verden ikke kalles anti-rasist. Når jeg hører det ordet tenker jeg på voldelige Anti Facistisk Aksjon medlemmer og Blitz. Akkurat som jeg tenker på kvinner som vil gi fordeler for kvinner fremfor menn når jeg hører feminisme.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 23. januar 2005 #17 Skrevet 23. januar 2005 Takk til Rattleshake og Helena for tydelig illustrasjon av poenget mitt. By the way, Rattleshade - de fargene er du utrolig raff i! Takk det samme. Når jeg ser avataren din tenker jeg på handleturer på Rema 1000, blodet bruser.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 23. januar 2005 #18 Skrevet 23. januar 2005 Akkurat samme måte. Jeg er mot rasisme , men vil for alt i verden ikke kalles anti-rasist. Når jeg hører det ordet tenker jeg på voldelige Anti Facistisk Aksjon medlemmer og Blitz. Akkurat som jeg tenker på kvinner som vil gi fordeler for kvinner fremfor menn når jeg hører feminisme. Liten forskjell, nemlig betydningen av ordet. Antirasist er motsatt av rasist, femi(nin) betyr kvinnelig. Blitzere bestemmer ikke hva jeg skal være, at andre forbinder det med blitzere får være deres problem.
Gjest Valhalla Skrevet 23. januar 2005 #19 Skrevet 23. januar 2005 Akkurat det samme, visse ekstreme grupper stjeler ordet og dermed blir det vanskelig for noen å assosiere seg med det. Det ordet får også en annen mening fordi noen av gruppene som benytter det har meninger som går utover det som man egentlig skal kjempe mot.
Gjest Valhalla Skrevet 23. januar 2005 #20 Skrevet 23. januar 2005 En omgjøring av spørsmålet. Er du feminist? Er du for likestilling? Er du anti-rasist? Er du mot rasisme?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå