AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #1 Skrevet 13. oktober 2017 Har hatt endel meglere inne på verdivurdering og befaring i forhold til salg av huset vårt. Alle har lagt seg på forskjellig prisnivå og jeg skjønner virkelig ingenting😂 Hatt 5 meglere her og den første virket totalt uinteressert og vurderte boligen til 2.325.000,- Megler nr 2 var overivrig og kjedelig å høre på, veldig mye info jeg ikke skjønte noe av, vurderte boligen til 2.450.000,- Megler nr 3 var koselig, men kjemien er ikke helt innafor. Han var dog nøye med å se på hele huset. Vurderte boligen til 2.600.000,- Megler 4 er den jeg hadde best kjemi med. Superkoselig og jordnær, gikk grundig igjennom hele huset og kommentere hele veien. Forklarte i detaljer hvordan han gikk frem ved salg osv og jeg var med hele veien på det han sa. Vurderte boligen til 2.800.000,- Megler nr 5 rasa igjennom huset og var mest opptatt av å selge seg selv noe som ikke gikk hjem hos meg. Vurderte boligen til 2.300.000,- Veldig sprik her som dere ser, så hvor er det realistisk å legge seg? Vi har allerede bestemt oss for megler nr 4, men det gjorde jeg lenge før han kom med prisvurderingen. Jeg er bare redd det er litt høyt mtp alle de andre er lavere? Anonymkode: 1484b...994
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #2 Skrevet 13. oktober 2017 Du kan alltids velge å selge gjennom den megleren du føler er bra, men jeg ville nok ikke lagt prisantydning over 2.5 her. Du trenger interessenter som kan by mot hverandre, og du kan miste mange allerede før visning, om du legger lista for høyt. Anonymkode: bfdfa...eb2
Gjest making.a.mess Skrevet 13. oktober 2017 #3 Skrevet 13. oktober 2017 Du kan selv velge å sette pridantydning om den er lavere enn det megleren h ar satt. Ofte kan de sette prisantydning litt ned for å få flere på visning og få igang budrunde. Salget kan gå mye over allikevel. Tenker kjemi er mest viktig. Føler du deg vel med han så gjør sikkert interessentene dine det også.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #4 Skrevet 14. oktober 2017 Jeg tenker at prissetting kommer an på hvor i Norges land du bor. Lite sted gir gjerne færre budgivere. Ergo må du ikke prise deg ut. Har du fulgt med på hva lignende boliger i området har gått for? Anonymkode: f4df7...4b2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #5 Skrevet 15. oktober 2017 Veldig vanskelig å vurdere pris når du ikke sier noe om husets standard, størrelse eller hvor det ligger. Merkelig med så store prisforskjeller, men det høres ut som 2,4 eller 2,5 er midt i mellom. Hvis du gir litt mer info kan det hende noen har peiling på markedet der du bor. Ellers kan du se hva hus i nærheten ligger ute for eller har blitt solgt for Anonymkode: 1c8cf...773
Morten1 Skrevet 15. oktober 2017 #6 Skrevet 15. oktober 2017 En meglers jobb er jo faktisk å sørge for at du får mest for boligen din også. Han/hun du hadde best kjemi med og følte var mest riktig er den du bør gå for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå