AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #1 Skrevet 13. oktober 2017 Kan ikke fatte at barnetrygden ikke har endret seg siden 1995!?!?! Det er vanskelig nok å klare seg med en middelmådig sykepleierlønn og liksom klare den daglige regningen. Jeg KREVER at den blir økt til et nivå som er tilpasset dagens samfunn. Det et' brød koster 34 kroner. Jævler de som vil fase ut barnetrygden ass. Anonymkode: 231f2...93e 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #2 Skrevet 13. oktober 2017 For et språk. Anonymkode: 61679...e17 15
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #3 Skrevet 13. oktober 2017 Øk og behovsprøv den. Anonymkode: dfd32...c04 9
tussi84 Skrevet 13. oktober 2017 #4 Skrevet 13. oktober 2017 Barnetrygden burde økes ja minst til det dobbelte. Ca 2000 til 2500 mnd per barn. Men synes også det skulle være behovsprøvd. Det er ikke alle som har like mye behov for barnetrygden økonomisk sett. 6
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #5 Skrevet 13. oktober 2017 Men kjære vene. Vær takknemlig for det vi allerede får. Staten gir oss penger fordi vi velger å få barn. Anonymkode: fd09a...0c7 26
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #6 Skrevet 13. oktober 2017 Dersom barnetrygden skulle blitt jusert etter konsumprisindeksen, skulle den i år ha vært 1500 kr/mnd/barn. Det er 55% økning i forhold til dagens nivå. De kunne godt ha behovsprøvd den, f.eks en grense på 6G for enslig forsørger (slik mange andre stødnader er) og da selvsagt høyere dess flere familiemedlemmer. Anonymkode: 4fb73...2e8 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #7 Skrevet 13. oktober 2017 2000-2500 per barn?! Ja, da blir det i såfall lukurativt å få mange barn og leve på trygd... Barn nr. 2, 3 osv. koster jo definitivt mindre i klær og utstyr siden de kan arve fra førstemann. Man får få de barna man har råd til å forsørge. Selv ønsker jeg meg mange barn, men har kun råd til 2 (og da knapt det i og med at vi ikke har råd til bolig med 3 soverom i området vi bor og jobber i) Sånn er faktisk livet. Anonymkode: 15d33...eff 6
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #8 Skrevet 13. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 2000-2500 per barn?! Ja, da blir det i såfall lukurativt å få mange barn og leve på trygd... Barn nr. 2, 3 osv. koster jo definitivt mindre i klær og utstyr siden de kan arve fra førstemann. Man får få de barna man har råd til å forsørge. Selv ønsker jeg meg mange barn, men har kun råd til 2 (og da knapt det i og med at vi ikke har råd til bolig med 3 soverom i området vi bor og jobber i) Sånn er faktisk livet. Anonymkode: 15d33...eff Samme TS som over. Stryk det jeg sa, jeg er for dette for da kan jeg få 5 barn og jobbe 50%! Hurra! Anonymkode: 15d33...eff 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #9 Skrevet 13. oktober 2017 Hallo i luken. Nei til barnetrygd i det hele tatt. Folk begynner å bli bortskjemte i dette landet. Og sånn jeg opplever det, så er det de som skriker høyest om barnetrygd de som får barn som gjerne ikke er de mest ressurssterke. Som ender opp med å bruke mye ressurser i form av barnevern og videre. Enten har du råd til barn eller så lar du vær. Og enten klarer du og oppfostre et barn og gi det de midler det trenger for å klare seg i verden. Ikke forvent at andre skal betale for deg. Det er kvinner i verden som jobber 14 timer dagen for å ha råd til en middag på bordet. Dere har det så godt at dere vet det ikke selv. Forsørg dere selv. Først og fremst. Anonymkode: 6ed0a...8b4 16
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #10 Skrevet 13. oktober 2017 Jeg mener den bør bli behovsprøvd. Samtidig skal det lønne seg å jobbe. Jeg ser ikke hvorfor folk med 1,5 mill inn trenger barnetrygd hver måned. Anonymkode: bc4ff...80b 12
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #11 Skrevet 13. oktober 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Kan ikke fatte at barnetrygden ikke har endret seg siden 1995!?!?! Det er vanskelig nok å klare seg med en middelmådig sykepleierlønn og liksom klare den daglige regningen. Jeg KREVER at den blir økt til et nivå som er tilpasset dagens samfunn. Det et' brød koster 34 kroner. Jævler de som vil fase ut barnetrygden ass. Anonymkode: 231f2...93e Slutten av 80 tallet kostet en pakke babybleier 99 kr Anonymkode: 14391...a3f 5
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #12 Skrevet 13. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slutten av 80 tallet kostet en pakke babybleier 99 kr Anonymkode: 14391...a3f Nå skjønte jeg plutselig hvorfor jeg ble pottetrent fra 18 måneders alder Anonymkode: 15d33...eff 8
tussi84 Skrevet 13. oktober 2017 #13 Skrevet 13. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: 2000-2500 per barn?! Ja, da blir det i såfall lukurativt å få mange barn og leve på trygd... Barn nr. 2, 3 osv. koster jo definitivt mindre i klær og utstyr siden de kan arve fra førstemann. Man får få de barna man har råd til å forsørge. Selv ønsker jeg meg mange barn, men har kun råd til 2 (og da knapt det i og med at vi ikke har råd til bolig med 3 soverom i området vi bor og jobber i) Sånn er faktisk livet. Anonymkode: 15d33...eff Altså det handler om å øke barne trygden i takt med pris nivået. Ting koster mer nå enn det gjorde i 1996. Ovenfor ser vi at visst vi hadde fulgt konsumprisindeksen så hadde barnetrygden vært på ca 1500 kr per barn. Og jeg synes personlig at folk skulle få flere barn. Dagens kvinner venter alt for lenge med å få barn, langt oppe i 30 årene fordi forventingene er at a4 livet skal være på plass. Først utdannelse, så karriere og mann og helst kjøpt hus og bil først. Om 25 år blir etnisk nordmann i mindretall fordi norske kvinner ikke klarer å produsere nok barn, mens innvandrer kvinner som er hjemme produserer mange flere barn i snitt. 3
sofie777 Skrevet 14. oktober 2017 #14 Skrevet 14. oktober 2017 Tråden er ryddet for latterliggjøring sofie777, mod
Gjest Herr Heftig Skrevet 14. oktober 2017 #15 Skrevet 14. oktober 2017 Barnetrygden burde avskaffes. De so tror man har det trangt med en vanlig norsk lønning er ikke flinke nok til å sette tæring etter næring, og burde melde seg på luksusfellen.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #16 Skrevet 14. oktober 2017 Hvorfor er det skambelagt å få barn? Det er dyrt med barn, noe som gjenspeiler seg i mat, klesveien osv.. Bruk av barnehage/SFO er også kostbart. Så jeg stemmer for at barnetrygden tilpasses dagens satser, på lik linje med andre ytelser. At det ennå ikke er steget, ser jeg på som ren diskriminering. Anonymkode: b5581...8bf 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #17 Skrevet 14. oktober 2017 10 minutter siden, Herr Heftig skrev: Barnetrygden burde avskaffes. De so tror man har det trangt med en vanlig norsk lønning er ikke flinke nok til å sette tæring etter næring, og burde melde seg på luksusfellen. Jaja, så da skal alle uten full jobb bare la være å få barn? I framtiden vil det være vanlig å ikke jobbe 100%, da det ikke er nok jobber til alle. Nesten utrolig å tenke på at gårdsfolket før i tiden hadde ressurser til 7 barn. Anonymkode: b5581...8bf 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #18 Skrevet 14. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det skambelagt å få barn? Det er dyrt med barn, noe som gjenspeiler seg i mat, klesveien osv.. Bruk av barnehage/SFO er også kostbart. Så jeg stemmer for at barnetrygden tilpasses dagens satser, på lik linje med andre ytelser. At det ennå ikke er steget, ser jeg på som ren diskriminering. Anonymkode: b5581...8bf Ja, det er dyrt med barn! Men det er ingen mennneskerett å få barn. Har du ikke råd, så bør man heller ikke få barn!! Hvis det er barnetrygden som avgjør om du har Ok økonomi til familielivet bør man virkelig tenke seg om. Vi får penger GRATIS fra staten fordi vi er egosentriske og velger å få barn, og så vil vi jaggu ha mer også... Anonymkode: fd09a...0c7 5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #19 Skrevet 14. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jaja, så da skal alle uten full jobb bare la være å få barn? I framtiden vil det være vanlig å ikke jobbe 100%, da det ikke er nok jobber til alle. Nesten utrolig å tenke på at gårdsfolket før i tiden hadde ressurser til 7 barn. Anonymkode: b5581...8bf Så lenge du ikke har råd til barna dine, så bør du ikke få barn nei! Anonymkode: fd09a...0c7 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #20 Skrevet 14. oktober 2017 15 timer siden, tussi84 skrev: Altså det handler om å øke barne trygden i takt med pris nivået. Ting koster mer nå enn det gjorde i 1996. Ovenfor ser vi at visst vi hadde fulgt konsumprisindeksen så hadde barnetrygden vært på ca 1500 kr per barn. Og jeg synes personlig at folk skulle få flere barn. Dagens kvinner venter alt for lenge med å få barn, langt oppe i 30 årene fordi forventingene er at a4 livet skal være på plass. Først utdannelse, så karriere og mann og helst kjøpt hus og bil først. Om 25 år blir etnisk nordmann i mindretall fordi norske kvinner ikke klarer å produsere nok barn, mens innvandrer kvinner som er hjemme produserer mange flere barn i snitt. I 1996 var vel barnehagedekningen langt dårligere, samt at kontantstøtten ikke var innført, så folk måtte ty til dagmammaer. Jeg vet ikke prisnivået på dagmamma den gangen, men regner med at det ikke var billig. Anonymkode: 15d33...eff 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå