Gå til innhold

Påkledning barnehagebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Hva klar dere som bor på Østlandet (Oslo området) på 1 åringer når de skal i barnehage? 

Er det normalt når vinteren kommer å kun kle på ullundertøy? Vi har fått beskjed om å kun kle på det og en genser når de skal i barnehagen. Får meg høres det rart ut å gå uten bukse 🙄

Anonymkode: e6c58...52b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker kun ull nå. Body og strømpebukse inne. Mer enn det blir for vamt nå, og det er mer praktisk med ullstrømpis enn bukse når de skal ut. 

Anonymkode: 9a85c...85a

Skrevet

Vi kler på 1-åringen ull innerst. Enten body og strømpebukse eller et sett superundertøy. Utenpå tar vi (som oftest) bukse og genser, så kler evt. barnehagen av et lag dersom det skulle bli for varmt. Noen ganger sender vi poden i barnehagen i kun superundertøy. 

Anonymkode: 3dbaf...c65

Skrevet

Vi bor på Østlandet med en toåring og har ikke brukt ullundertøy utenom de aller kaldeste dagene og barnehagen har ikke sagt noe om det heller. Har brukt bomullsstrømpebukse med ullbukse og genser over de siste dagene, da har det vært nærmere null om morgenen. Tynn parkdress over, vi har en tykkere hengende i barnehagen, men de har ikke tatt den på.

Anonymkode: c1c29...8ad

Skrevet

Strømpis og body i ull inne, ulldress i gangen til under dressen. Ta nå på bukse hvis du vil, men barna beveger seg friere uten harde stoffer som f.eks denim. ( det varmer jo heller ikke)

Skrevet

Vår er to, men svarer likevel. Når gradestokken viser under 3 grader på morgenen bruker vi ull, genser, strømpebukse og bukse. Er det varmere bruker vi bomull. I bhg har de skift til både ull og bomull. Vi har også både tykkere ull og fleece som mellomlag, samt tykkere lue, votter og ullsokker. Har også tatt med vinterdress. Har også regntøy og softshell i bhg.

Skrevet

Jeg har en 5 åring og jeg har brukt ull forrgje og denne uka. Jeg tar på ungen bukse/genser og når vi er kommet innforbi døra i barnehagen river h*n av seg både genser og buksa og går bare i ullundertøyet😂 Mange av ungene som faktisk går slik i bhg. Sikkert jeg som er miljøskadet og reagerer ikke når de går kledd slik. Bare til å bli vandt med det med andre ord

Skrevet

Jeg tar gjerne på et lite skjørt, lett å fjerne før påkledning av ytterklær. Her går de fleste barna i bomull enda, 1-2 lag. 

Anonymkode: 5dfff...9e6

Skrevet

Mine barn har stort sett bare gått rundt i ullundertøy på vinteren, dvs tynn ullgenser/body, stilongs og ullsokker. Jeg syns også stilongs er mer praktisk enn strømpebukse, siden de da kan skifte bare sokker om de blir våte, i tillegg til at de bruker sånne frottéullsokker, som er mer varmende enn foten på en ullstrømpebukse. Jeg syns også stilongs ser mer påkledd ut enn bare strømpebukse.

Skrevet

Takk for svar. Her mener barnehagen at det beste for barna er minst mulig tøy da det er varmt inne. De anbefaler som jeg skrev å bruke tynn ull(body/stillongs) bare, så kler de barna opp når de skal ut. Synes selv det høres så lite ut, ville gjerne ha tatt på mer, men nå varmer jo ikke bomull slik som ull, ei heller puster.. 

Skrevet

Mini på 1 år har alltid ullbody og ullstrømpebukse. Det har hun hatt siden september 🙈 på varmere dager har hun på seg en liten shorts eller selebukse. Litt kaldere dager får hun en bomullsbukse over. Nå de siste dagene har hun gått med en tynn ulljoggis utenpå ullundertøyet 😊 barnehagen tar av og på henne klær etter behov gjennom dagen  

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Her mener barnehagen at det beste for barna er minst mulig tøy da det er varmt inne. De anbefaler som jeg skrev å bruke tynn ull(body/stillongs) bare, så kler de barna opp når de skal ut. Synes selv det høres så lite ut, ville gjerne ha tatt på mer, men nå varmer jo ikke bomull slik som ull, ei heller puster.. 

Stol på barnehagen :) De tar på mer klær ved behov.

Anonymkode: 0e89a...9f2

Skrevet

Her bruker jenta mi på 1,5 ullbody og ulltights hvis jeg vet de har utedag eller skal på tur. Ellers har hun vanlig bomullsbody og strømpebukse med kjole/skjørt/tynn bukse over 😊 hun har fleecedress/strikkedress til å ha under en tynn parkdress ute. Hun er veldig varm av seg, så her er genser inne er helt uaktuelt 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...