Maaaddepaaadde Skrevet 13. oktober 2017 #1 Del Skrevet 13. oktober 2017 (endret) Var inne på rutinesjekk og da lå fostervannet akkurat på nippet til og være på den grensen der det ikke var bra, og morkaken gjorde ikke den optimale jobben den skulle, med at blodgjenomstrømingen ikke var helt som den burde i navlestrengen. Så jeg skal inn igjen på sjekk etter 6 dager, og fikk beskjed om "nei du går nok ikke til termin, og om ikke ting er bedre innen neste sjekk, skal vi snakke om og sette meg igang fordi da er jeg i uke 37" Det med navlestrengen var at det kunne hende hun lå og holdt på navlestrengen og bare lurte legen, så derfor ville hu avente og se neste gang. Men uansett noen som har opplevd det samme? Hva ble gjort videre? Og evt åssen opplevde du igangsetting, litt redd det skal være helt for jævli ? Endret 13. oktober 2017 av Maaaddepaaadde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #2 Del Skrevet 13. oktober 2017 Jeg ble innlagt noen uker. Skulle ha helt ro. Fikk komme hjem etter noen uker med streng formaning om å være i ro. Det var aldri snakk om igangsetting. Ble akutt keisersnitt ved termin da morkake løsnet. Anonymkode: c5a89...52e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maaaddepaaadde Skrevet 13. oktober 2017 Forfatter #3 Del Skrevet 13. oktober 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble innlagt noen uker. Skulle ha helt ro. Fikk komme hjem etter noen uker med streng formaning om å være i ro. Det var aldri snakk om igangsetting. Ble akutt keisersnitt ved termin da morkake løsnet. Anonymkode: c5a89...52e hmmm, rart. De sa at om ikke det endra seg ville hun nok ha det bedre på utsiden. Hva var galt hos deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #4 Del Skrevet 13. oktober 2017 Primært for lite fostervann. Liten baby. Jeg hadde et veldig stressende svangerskap med bl.a. samlivsbrudd. Tror det spilte mye inn. Da jeg ble innlagt gang nr. 2 så fikk jeg beskjed om at jeg ikke kom ut før babyen var født. Anonymkode: c5a89...52e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #5 Del Skrevet 13. oktober 2017 Skulle igangsettes. Ble sjekket annenhver dag og fikk strengt påbud om hvile. Fødselen startet 9 dager før termin og dagen før planlagt igangsettelse. Anonymkode: 23431...1ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #6 Del Skrevet 13. oktober 2017 Jeg hadde svært dårlig morkake, den sluttet å vokse skikkelig trolig rundt uke 25-28, da begynte symfysemålene mine å flate it og jeg gikk på vektkontroller. Ble satt i gang uke 37, fødte en dysmatur jente (for liten og for tynn), morkaken veide 295 gram og var full i blodpropper. Barnet begynner snart på skolen. Null skader. Hun hadde tatt igjen riktig velt og størrelse til hun var 7 måneder. Så lenge sykehuset følger med så går dette svært bra. Anonymkode: 14cf5...eb4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #7 Del Skrevet 13. oktober 2017 Hadde dårlig morkake grunnet svangerskapsforgiftning, hadde normal mengde fostervann men baby var mindre enn gjennomsnittet. Hun var 2,7 kg (født i uke 40). Ble igangsatt med ballong, også stikkpiller samme dagen, var jo straks ved termin. Tok rundt 24 t fra ballongen ble satt inn til baby var ute. Drømmefødsel. Har født en gang spontant også, syntes ikke den igangsatte fødselen var noe vondere. Jeg fikk riktignok storm-rier da, men det fikk jeg med nr 2 som ikke var igangsatt også. Anonymkode: 46f37...c2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #8 Del Skrevet 13. oktober 2017 Ble igangsatt på termin da sf-målet flatet ut, som hun over m ballong og piller og barnet ute dagen etter. Ikke noe galt funnet, men fødselen var fin, er ikke engstelig for igangsetting om det blir flere. Men jeg ville ringt sykehuset for ny sjekk før seks dager er gått, synes det var litt lenge. Anonymkode: 9d219...095 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mithrandates Skrevet 13. oktober 2017 #9 Del Skrevet 13. oktober 2017 Hvor gammel er du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maaaddepaaadde Skrevet 15. oktober 2017 Forfatter #10 Del Skrevet 15. oktober 2017 På 13.10.2017 den 22.35, Mithrandates skrev: Hvor gammel er du? Fylte 19 i august Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mithrandates Skrevet 15. oktober 2017 #11 Del Skrevet 15. oktober 2017 9 minutes ago, Maaaddepaaadde said: Fylte 19 i august Da hadde jeg ikke brukt mye tid på å bekymret meg. Det er ganske annerledes fra å være 36, liksom. Sunn og rask, jeg vil tro du får grei oppfølging. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PositivPessimist Skrevet 15. oktober 2017 #12 Del Skrevet 15. oktober 2017 2 timer siden, Mithrandates skrev: Da hadde jeg ikke brukt mye tid på å bekymret meg. Det er ganske annerledes fra å være 36, liksom. Sunn og rask, jeg vil tro du får grei oppfølging. Men akkurat det har vel ikke akkurat så mye å si i forhold til hva TS lurer på..? 🤔 Jeg fikk noe som heter gallestase på slutten av svangerskapet. Med for høye lever- og galleverdier i blodet kan det gå utover barnet. Jeg ble satt i gang med ballong en torsdag kveld. Fortsatt i uke 36. Men nivået i blodet var mye høyere enn ønsket, selv på medisiner. Natt til lørdag var det en frisk og fin liten gutt ute i verden. Født akkurat innenfor i uke 37, så han slapp å bli kalt for prematur 😉 Dette er andre barnet og var litt engstelig for igangsetting. Mest fordi en virkelig ikke aner hvor lang tid det kan ta (som forøvrig også gjelder en vanlig fødsel). På sykehuset fikk jeg hele tiden god informasjon om neste steg. For hele tanken med igangsetting er å trigge kroppen til å ta over prosessen selv. For det hjelper liksom ikke hvor mange modningspiller og sånt man får om kroppen ikke responderer. Jeg trengte bare én modningspille i tillegg før resten gikk sin gang. Det var på en måte mer intenst enn første fødsel og brukte bare seks timer. Men det gikk helt fint. Tenk at du er i gode hender 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #13 Del Skrevet 15. oktober 2017 Jeg skulle få ks, men legene bestemte seg for å vente over helgen. Fikk morkakeløsning og baby fikk for lite surstoff, fikk massiv hjerneskade og døde. Jeg tryglet om at de skulle la meg få ks, men ble sendt hjem. Jeg møtte dem ikke med barmhjertighet når de kom for å kondolere. Det lyste igjennom at de var der for å understreke at de tok ikke feil. Føler du på et tidspunkt at nå må baby ut så ikke gi deg! Ikke før du har baby trygt i armene. Anonymkode: 57e11...0e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #14 Del Skrevet 15. oktober 2017 10 minutes ago, AnonymBruker said: Jeg skulle få ks, men legene bestemte seg for å vente over helgen. Fikk morkakeløsning og baby fikk for lite surstoff, fikk massiv hjerneskade og døde. Jeg tryglet om at de skulle la meg få ks, men ble sendt hjem. Jeg møtte dem ikke med barmhjertighet når de kom for å kondolere. Det lyste igjennom at de var der for å understreke at de tok ikke feil. Føler du på et tidspunkt at nå må baby ut så ikke gi deg! Ikke før du har baby trygt i armene. Anonymkode: 57e11...0e0 Helt forferdelig. Hvordan kunne de tørre å vente... blir opprørt på dine og babyens vegne. Men takk for at du deler din bitre erfaring slik at vi andre blir mer bevisste og lytter til egen følelse. Anonymkode: 9d219...095 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå