AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #1 Skrevet 13. oktober 2017 Jeg fødte for 3 mnd. Siden og har greid og blitt gravid igjen😬 Utrolig dumt og korttenkt, men jeg fikk ikke time til gynekolog for å få satt inn spiral før i desember. Vi tenkte vi kunne bruke kondom i mellomtiden, men det er jo så uvant at det glemte vi. Jeg hadde en grusom graviditet og fødsel, og kroppen min er virkelig helt nedkjørt. Jeg er så usikker på hva vi bør gjøre, hadde jo planlagt flere barn, men ikke før om 4-5 år... går dette veldig utover permisjonspengene våre hvis vi nå velger å beholde? Anonymkode: c6517...15b
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #2 Skrevet 14. oktober 2017 Ingen som har erfaring? Anonymkode: c6517...15b
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #4 Skrevet 14. oktober 2017 Så uvant at dere glemte det? Sorry Mack, virker ikke som dere er voksne nok til å få barn. Om det er så uvant å ta på kondom så får dere slutte å ha sex! Som man reder ligger man! Anonymkode: 20c4a...43d 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #5 Skrevet 14. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så uvant at dere glemte det? Sorry Mack, virker ikke som dere er voksne nok til å få barn. Om det er så uvant å ta på kondom så får dere slutte å ha sex! Som man reder ligger man! Anonymkode: 20c4a...43d Herlighet. Ja, det var uvant å huske på. Jeg har aldri brukt konsom, og vi glemte helt å tenke på det da vi hadde sex. Vi var alt for opptatt med om det skulle gå bra, eller ikke. ts Anonymkode: c6517...15b 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #6 Skrevet 14. oktober 2017 Du har jo bare to valg, beholde eller ikke. Jeg personlig hadde beholdt for jeg hadde ikke klart å abortere et friskt foster. Men hvis det er slik at du blir så dårlig at du ikke klarer å ta deg av det du har så er jo valget enkelt. Man prioriterer barna man har, Anonymkode: 3fb5f...179 3
Lavendela Skrevet 14. oktober 2017 #7 Skrevet 14. oktober 2017 Det går ikke utover permisjonspengene.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #8 Skrevet 14. oktober 2017 Ta abort og få unge om 5 år når det passer, som du selv sier Anonymkode: 4fad8...a9c
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #9 Skrevet 14. oktober 2017 Nei, det går ikke utover permisjonspengene. Du jobber opp pengene når du er i permisjon, om man blir gravid. Kan du ikke gå til jordmor el bare for å sortere tanker om hva dere skal gjøre. En som vet litt om hvor tøft svangerskapet var. Lykke til! Anonymkode: cf471...f2a 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #10 Skrevet 14. oktober 2017 2 tette er gull for hverandre, og du blir ferdig med dett:):):):) Anonymkode: 74580...01c 6
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #11 Skrevet 14. oktober 2017 Hvis du har 80% utbetaling nå får du mindre utbetaling i neste permisjon. Jeg mener man mister permisjon som ikke er tatt ut når man begynner på neste permisjon. Anonymkode: 53602...3aa
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #12 Skrevet 14. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 2 tette er gull for hverandre, og du blir ferdig med dett:):):):) Anonymkode: 74580...01c Ja, jeg er bare redd for at hvis jeg gjør dette nå, ødelegger jeg helsen min for alltid. Jeg har store bekkenproblemer + knukket halebein med masse smerter etter forrige graviditet og fødsel. Ts Anonymkode: c6517...15b
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #13 Skrevet 14. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har 80% utbetaling nå får du mindre utbetaling i neste permisjon. Jeg mener man mister permisjon som ikke er tatt ut når man begynner på neste permisjon. Anonymkode: 53602...3aa Jeg har tatt 100%, så da slipper vi kanskje det... ts Anonymkode: c6517...15b
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #14 Skrevet 14. oktober 2017 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg er bare redd for at hvis jeg gjør dette nå, ødelegger jeg helsen min for alltid. Jeg har store bekkenproblemer + knukket halebein med masse smerter etter forrige graviditet og fødsel. Ts Anonymkode: c6517...15b Jeg ville ringt og bedt om samtale raskt med fastlege/fødselslege. I utgangspunktet hadde jeg ikke tatt abort når alt kom til alt, men i ditt tilfelle ville jeg jo veid de negative konsekvensene. Hvis lege/fødselslege sier det kan bli langvarige konsekvenser for deg så hadde jeg nok tenkt på abort selv. Man skal jo leve et langt liv sammen og ikke være funksjonsnedsatt heller. Anonymkode: 5e959...c0c 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #15 Skrevet 14. oktober 2017 Jeg skjønner ikke helt hva det er du egentlig vil med dette innlegget. Er det sånn at dersom de fleste her stemmer for abort, så velger du faktisk å ta abort og omvendt? Det virker som om du allerede har bestemt deg for hva du vil i mine øyne. Anonymkode: e3c0c...c40 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #16 Skrevet 14. oktober 2017 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg er bare redd for at hvis jeg gjør dette nå, ødelegger jeg helsen min for alltid. Jeg har store bekkenproblemer + knukket halebein med masse smerter etter forrige graviditet og fødsel. Ts Anonymkode: c6517...15b Ta en tur til legen for en prat, du. Når du har blitt gravid så himla kjapt mener jo tydeligvis kroppen din at den er klar for et nytt svangerskap allerede. De fleste er ultrasteril fortsatt så kort etter fødsel. Så fertiliteten din er det ingenting å si på. Se litt på pro og kontra. Legen din kan hjelpe deg å vurdere det helsemessige aspektet bedre enn noen her. To tette er stress, men blir jo veldig koselig for barna som bare vil ha ett år i mellom seg. Men om du ønsker og orker det er jo en sak. Anonymkode: 8ba99...582 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #17 Skrevet 14. oktober 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke helt hva det er du egentlig vil med dette innlegget. Er det sånn at dersom de fleste her stemmer for abort, så velger du faktisk å ta abort og omvendt? Det virker som om du allerede har bestemt deg for hva du vil i mine øyne. Anonymkode: e3c0c...c40 Nei, selvsagt ikke. Valget er vårt, men det kan jo være fint å høre andres synspunkter, spesielt om noen har erfaring med fødsels/svangerskapsdiabetes og to tette. Jeg har ikke bestemt meg og vil selvsagt ikke la fremmede på Internett bestemme for meg, det ville jo vært ganske vilt! Ts Anonymkode: c6517...15b 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #18 Skrevet 14. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Herlighet. Ja, det var uvant å huske på. Jeg har aldri brukt konsom, og vi glemte helt å tenke på det da vi hadde sex. Vi var alt for opptatt med om det skulle gå bra, eller ikke. ts Anonymkode: c6517...15b Hvis det virkelig hadde vært så utrolig viktig for dere å unngå enda et svangerskap såpass tett på, så hadde dere vel for pokker husket på å beskytte dere? Ups, vi glemte oss, liksom? Ikke bortforklar. Ta ansvar. Om det betyr abort eller beholde, er meg revnende likegyldig, for det er heldigvis ikke mitt problem. Håper dere har lært, for kondom er tross alt en mye enklere metode for å unngå uønsket svangerskap enn abort, altså. Anonymkode: f41d6...3c7 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #19 Skrevet 14. oktober 2017 Det er mange fordeler med to tette barn. De vil få mye glede av hverandre og dere blir raskere ferdig med småbarnstiden. Anonymkode: a2750...901 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #20 Skrevet 14. oktober 2017 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke helt hva det er du egentlig vil med dette innlegget. Er det sånn at dersom de fleste her stemmer for abort, så velger du faktisk å ta abort og omvendt? Det virker som om du allerede har bestemt deg for hva du vil i mine øyne. Anonymkode: e3c0c...c40 Så unødvendig og frekt svar! Det er helt vanlig å lufte tanker med andre for å se saken fra flere sider. Ts: Jeg synes du bør høre med lege hvor mye dette vil påvirke helsen din. Dersom legen mener det går greit, så ville i hvert fall ikke jeg tatt abort. Anonymkode: 7a3ef...36e 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå