Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har snakket med 3 ulike klarsynte over noen år nå. Den siste nå nettopp. En av disse er veldig kjent. 

Alle 3 sier det samme om barn. Antall, kjønn og hva jeg får først osv.. 

sprøtt! Noen som har opplevd lignende? 

Anonymkode: f3f85...4c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei aldri snakket med noen klarsynte. Var det dyrt eller fikk du infoen gratis? 

Anonymkode: 6eed0...4b3

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er veldig klarsynt.

Siden du spør om barn, eller viser interesse for dette spørsmålet, kommer du til å få barn.

Siden dette er litt viktig for deg, får du mer enn ett barn.

Siden 4 barn og mer er mindre vanlig, kommer du ikke til å få så mange.

Siden det er mest vanlig å få 2 eller 3 barn, ser jeg at du kommer til å få 2. 

Den neste klarsynte som skal sjekke hvor mange barn du får, har 50 % sjanse til å se det samme som meg. Neste klarsynte igjen har samme 50/50-valg, men statistisk sett litt mindre sannsynlig at alle tre ser det samme. 

La oss si at alle de tre klarsynte så at du får 3 barn.

Hvis du tar en spørreundersøkelse i klassen/på jobben om hvor mange barn de oppriktig tror du får (ikke lov med til tullesvar  som 12 for å være morsom), vil du se at kanskje ti stykker av tredve tipper at du får 3 barn, deriblant tipper Hanna, Andreas og Camilla dette.

Hvis ditt utvalg i utgangspunktet hadde vært Hanna, Andreas og Camilla, ville deres svar vært like, akkurat som de tre klarsyntes svar. 

Har du ikke lært om logikk, sannsynlighet, statistikk osv på skolen? Eller lest om manipulasjon og selvsuggesjon?

Anonymkode: d72f8...236

• Liker 2
Skrevet
On 10/26/2017 at 9:15 AM, AnonymBruker said:

Jeg er veldig klarsynt.

Siden du spør om barn, eller viser interesse for dette spørsmålet, kommer du til å få barn.

Siden dette er litt viktig for deg, får du mer enn ett barn.

Siden 4 barn og mer er mindre vanlig, kommer du ikke til å få så mange.

Siden det er mest vanlig å få 2 eller 3 barn, ser jeg at du kommer til å få 2. 

Den neste klarsynte som skal sjekke hvor mange barn du får, har 50 % sjanse til å se det samme som meg. Neste klarsynte igjen har samme 50/50-valg, men statistisk sett litt mindre sannsynlig at alle tre ser det samme. 

La oss si at alle de tre klarsynte så at du får 3 barn.

Hvis du tar en spørreundersøkelse i klassen/på jobben om hvor mange barn de oppriktig tror du får (ikke lov med til tullesvar  som 12 for å være morsom), vil du se at kanskje ti stykker av tredve tipper at du får 3 barn, deriblant tipper Hanna, Andreas og Camilla dette.

Hvis ditt utvalg i utgangspunktet hadde vært Hanna, Andreas og Camilla, ville deres svar vært like, akkurat som de tre klarsyntes svar. 

Har du ikke lært om logikk, sannsynlighet, statistikk osv på skolen? Eller lest om manipulasjon og selvsuggesjon?

Anonymkode: d72f8...236

Skjønner ikke relevansen av dette. Du mener at det er tilfeldig og veldig sannsynlig at de tre klarsynte hun har snakket med sier det samme om barn og antall barn?

Anonymkode: e8b48...c22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...