Trill Skrevet 22. januar 2005 #1 Del Skrevet 22. januar 2005 Vi skal mest sannsynlig kjøpe leilighet no snart. Eg har veldig lysst på downlights på kjøkkenet, i stova og på badet- syns det e kjempelekkert.. Men eg har ikkje peiling på pris. Noken som veit sånn ca ka ei "lampe" kosta? Arbeidet får vi gjort gratis. Erfaringa;positivt, negativt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
philippa starck Skrevet 22. januar 2005 #2 Del Skrevet 22. januar 2005 Tror det koster ca 3oo,- pr stk. Og så må du ha noen sånne bokser som avleder varme og sånt også. Aner ikke hva de koster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 22. januar 2005 #3 Del Skrevet 22. januar 2005 Stort sett kjøper man pakker med en trafo og 3 spot-er. Husker ikke hvor mye de koster, men det kan bli relativt dyrt om man skal lyse opp hele leiligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest katrine.. Skrevet 22. januar 2005 #4 Del Skrevet 22. januar 2005 Og husk at man gjerne må bygge ned taket for å få plass til boksene - dette vil jo også medføre en utgift. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. januar 2005 #5 Del Skrevet 22. januar 2005 På Lampehuset hadde de en pris for 5spoter + en trafo til 599kr. Vi himlet ned taket, går litt til materiell og maling. Vi har 10spoter og elektriker anbefalte tre trafoer til disse for best effekt.. så er det jo forskjell på spoter da.. vridbare, børsta stål osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Plonk ikke innlogget Skrevet 24. januar 2005 #6 Del Skrevet 24. januar 2005 Vi pusset opp badet og fikk lagt inn tre downlights i taket, tror det kom på tre tusen kroner eller noe sånt inkl moms, når det ble gjort av elektriker. Det var jo en pølse i slaktetiden for oss som pusset opp badet for 130 000 kroner... Vært obs på at det er krav til tomrom i taket over lampene for å unngå brannfare. Det er ikke alle steder man kan legge inn downlights uten å endre takhøyden. For øvrig angrer jeg en ørliten tanke på at vi la inn downlights på badet. Det er fint med dimming og sånt, men lyset går rett ned og kan lett bli litt hardt. Har mer sans for spotter som man kan rette mot vegger eller opp i taket sånn at det er gjenskinnet som gir lys. Mye mer fleksibelt. Vi har nøyaktig likt bad til en venninne av meg, men hun har spotter i stedet for downlights, og fargene ser mye varmere ut hos henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amic@ Skrevet 24. januar 2005 #7 Del Skrevet 24. januar 2005 Skal du ha en elektriker til å utføre dette, så tror jeg nok at det vil koste ca 800-1000 kr pr spot!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annema Skrevet 24. januar 2005 #8 Del Skrevet 24. januar 2005 Skal du ha en elektriker til å utføre dette' date=' så tror jeg nok at det vil koste ca 800-1000 kr pr spot!![/quote'] Ikke så feil det...hvis alt går på "skinner" så koster det ca. kr. 1.100,- + mva. pr spot (inkl. nødvendige dimmere) hvis et firma skal gjøre jobben - sier elektrikermannen her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trill Skrevet 24. januar 2005 Forfatter #9 Del Skrevet 24. januar 2005 OJ- det var dyrt! Korleis kan folk då ha råd til å ha spota i et heilt HUS?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annema Skrevet 24. januar 2005 #10 Del Skrevet 24. januar 2005 OJ- det var dyrt! Korleis kan folk då ha råd til å ha spota i et heilt HUS?? Ikke vet jeg, men det koster jo med vanlige lamper også. Noen kjøper kanskje noe billig ræl på Biltema eller Clas Ohlson og monterer det selv...men det er kun elektrikere som har lov til å montere downlights (sier elektrikermannen her) og de vil neppe sette opp downlights kjøpt på nevnte steder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 25. januar 2005 #11 Del Skrevet 25. januar 2005 OJ- det var dyrt! Korleis kan folk då ha råd til å ha spota i et heilt HUS?? Man gifter seg med en elektriker..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 25. januar 2005 #12 Del Skrevet 25. januar 2005 Eller gifter seg til en elektriker-svigerfar... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 25. januar 2005 #13 Del Skrevet 25. januar 2005 Våre spot'er er i stål og kostet 599,- for 3 stk. Vi har downlights i stue, kjøkken, gang og bad. Lampene kan stilles og justeres i ulike retninger. Er utrolig fornøyd! Det blir en helt spesiell stemning i rommet med slik belysning, og vi har ikke angret på dette, selv om det var en god del jobb... Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. januar 2005 #14 Del Skrevet 25. januar 2005 Noen kjøper kanskje noe billig ræl på Biltema eller Clas Ohlson og monterer det selv...men det er kun elektrikere som har lov til å montere downlights (sier elektrikermannen her) og de vil neppe sette opp downlights kjøpt på nevnte steder. Enig. Det må dimensjoneres for varmeutvikling og på våtrom er det jo også andre hensyn å ta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå