Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er i andre trimester og familien spør hva vi trenger og ønsker oss til jul. Vi har ikke satt oss inn i alt vi har behov for ennå, men møbler og alt det der er vi klar over. Jeg synes seng, bilstol og stellebord er for dyrt til å ønske seg. Hva annet, bortsett fra klær, er det Ok å ønske seg og få i gave? Tips og ideer til ting vi trenger? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke barneutstyr er noe man skal gi eller ønske seg i julegaver. 

Min mening er at dette er gaver til barnet, og dermed ikke til foreldrene,  når barnet kommer.

Seng og andre større ting bør du kjøpe inn og sette opp i god tid slik at "nylukten" bli avdunstet før tingene taes i bruk. 

Anonymkode: 95a7e...17d

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke barneutstyr er noe man skal gi eller ønske seg i julegaver. 

Min mening er at dette er gaver til barnet, og dermed ikke til foreldrene,  når barnet kommer.

Seng og andre større ting bør du kjøpe inn og sette opp i god tid slik at "nylukten" bli avdunstet før tingene taes i bruk. 

Anonymkode: 95a7e...17d

Dersom ikke vi som foreldre ønsker oss dette, er det jo vi som må gå til innkjøp selv. Har vi mulighet til å ønske utstyr til et nytt familiemedlem er det jo mye bedre enn all verdens vasker, kopper og krukker som blir stående i et skap. 

Takk for rådet om "nylukt". Det skal vi ta med oss :)

Skrevet

Må jo være lov å ønske seg NOE til babyen. Noen eksempler som ikke koster skjorta:

1. Babydyne i dun?

2. Sengesett til babydyne

3. Hjemmestrikket teppe til vogn?

Skrevet

Vi venter vår første i mars, og kommer også til å fylle ønskelisten med babyting. Veldig merkelig å si at man ikke kan ønske seg slikt. Det er til oss, til å bruke med baby. 

Jeg har foreløpig tenkt ammepute, babygym, stellematte, babycall, dyne, sengetøy, bilpose, vippestol. Kommer sikkert på mer underveis.

Anonymkode: 588b8...91d

• Liker 1
Skrevet

Husker mitt problem var at jeg likte å finne tingene selv, så uansett hva det var jeg kom vi trengte så klarte jeg ikke la avgjørelsen tas av noen andre. Selv stellematta måtte jeg få velge selv liksom :P Litt smågal som gravid ja... Så fikk ingen babyting til jul det året jeg da var høygravid, ønsket oss bare vanlige voksenting :)  Kunne ønsket oss gavekort i babybutikker eller IKEA f.eks da. Det hadde nok funket.

Anonymkode: 3378b...735

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husker mitt problem var at jeg likte å finne tingene selv, så uansett hva det var jeg kom vi trengte så klarte jeg ikke la avgjørelsen tas av noen andre. Selv stellematta måtte jeg få velge selv liksom :P Litt smågal som gravid ja... Så fikk ingen babyting til jul det året jeg da var høygravid, ønsket oss bare vanlige voksenting :)  Kunne ønsket oss gavekort i babybutikker eller IKEA f.eks da. Det hadde nok funket.

Anonymkode: 3378b...735

Men det er jo bare å kjøpe det selv, og så få penger for det? Det er sånn det blir hos oss. Sånn pleier det ofte å være uansett om det er babyting eller andre ting; foreldrene mine hater å shoppe og vil heller bare at vi skal kjøpe ting selv og skrive på gavelappen at det er fra dem, og så overfører de penger til kontoen vår.... Og med mannens familie også, siden de bor så langt vekke at de hadde måttet sende alle gaver i posten til en formue om vi ikke tok ansvar og kjøpte gavene våre selv. 

Anonymkode: 588b8...91d

Skrevet

Stokke stol, newborn sete, leke til bilstol, vognleke, ulltøy om babyen kommer på vinteren, lillelam pledd, stellematte

Skrevet

Jeg synes det er kjempesmart å få babyutstyr i julegave! Kjekt å få praktiske ting som feks babygym, bæresele, ulltøy, stellebord og babycall. Noen hyggelige litt billigere ønsker feks boka om meg, sengetøy, mamma for første gang boka. Eller ting som hvertfall jeg synes jeg ikke kan bruke penger på selv, men har lyst på likevel som feks philips avance blender. 

Skrevet

Jeg har gitt en liten liste til dem som har spurt. Blant annet newborn sete til tripp trapp stol, koppholder til barnevogn, klær fra lillelam/nøstebarn, osv. En liten blanding av større og mindre ting. Ellers har jeg presisert at vi egentlig ikke ønsker julegaver, men heller tid sammen i desember. Syns det er trist å bruke masse tid på butikker for å handle gaver, i stedet for å tilbringe tid sammen med familie og venner.

Anonymkode: b7f8a...d0d

Skrevet

Barnestol, helsetepper, sengesett, myke håndklær med hette på, sprinkelseng og madrass, vogn/vugge dyne og dyne for sprinkelseng. (det er de to minste str. Du Trenger ikke pute) sovepose, ammeperioden, babycall, reiseseng, stellebag... 

Burde være litt i alle priser :)

Anonymkode: 02335...738

Skrevet

Vi ser at vi bruker mest av det vi har fått som er hjemmestrikket: myke, deilige pledd, tøfler med knyting, votter, gensere, jakker, bukser og kjoler er gull! Varmer godt, og er mykt og fint å se på. Og så er det kjekt at man kan velge litt farger (i butikkene er det stort sett lilla til jente nå, og grått og blått til gutt). Helseteppene la vi vekk tidlig. 

Ellers kan du ønske deg babycall, leker, bøker, flasker,  sengetøy, dyner, lammeskinn, vognpose (om du ikke skal ha dyne der), babygym, badebalje, bæresjal og evt smokk (vi fikk 4 i gratispakker, så om du skal hente det er det ikke nødvendig).

Andre ting vi bruker mye er bodyer, pysjamaser, smekker, kosekluter og luer. Dette har vi fått i mengder ved fødselen, så det ville jeg ikke ønsket til jul.

Ting vi har kjøpt/fått som jeg overhode ikke har brukt (og derfor ikke anbefaler å kjøpe før du vet du trenger det) er vippestol, støtte til baby i badebaljen, neglesaks/stellesaker (vi bruker kun litt duftfri olje  i badevann, bleier og tørrservietter, så salver, kremer, div oljer med lukt, brystvortegeleer/kremer ol blir kastet),  brystpumpe (mulig den blir nyttig seinere) og lekegrind

Anonymkode: dba56...7c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...