AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #21 Skrevet 16. oktober 2017 Selvfølgelig er det vanlig å ha det håpet når det bare er noen dager siden brudd, men jeg er ganske sikker på at det bare vil bli vanskeligere for din del å bo sammen. Han vil bo sammen å prøve å få til et friends with benefits greie, såklart er det praktisk for han også med lavere husleie + fri tilgang på sex. Men det er slutt, så du må ikke tolke noen av signalene hans som at han vil bli kjærester igjen, selvom han så skulle bli boende noen uker eller måneder og selvom dere så skulle ha sex og sitte i armkrok å se film. Det beste er å flytte og kutte kontakt snarest mulig. Anonymkode: 7ebba...82e
penny_ Skrevet 16. oktober 2017 #22 Skrevet 16. oktober 2017 Ønsker dere begge å flytte ut? I så fall så må du sjekke om det står i kontrakten at leieforholdet ikke kan sies opp. Dersom det ikke står noe om dette, så kan du si den opp. Da har dere tre måneder oppsigelsestid. Dersom det står at leieforholdet ikke kan sies opp, så er dere stuck med avtalen frem til august, men dere kan jo prøve å få den ene ut av den. Huseier taper jo i så fall ingenting. Sitat § 9-2.Tidsbestemte leieavtaler En leieavtale som er inngått for bestemt tid, opphører uten oppsigelse ved utløpet av den avtalte leietid. Ved utleie av bolig må utleieren skriftlig opplyse at leieavtalen ikke kan sies opp i den avtalte leietid. En tidsbestemt leieavtale kan sies opp i leietiden i samsvar med bestemmelsene i §§ 9-4 til 9-8, dersom det er avtalt, eller dersom utleieren har forsømt sin opplysningsplikt etter første ledd annet punktum.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #23 Skrevet 16. oktober 2017 4 hours ago, AnonymBruker said: Selvfølgelig er det vanlig å ha det håpet når det bare er noen dager siden brudd, men jeg er ganske sikker på at det bare vil bli vanskeligere for din del å bo sammen. Han vil bo sammen å prøve å få til et friends with benefits greie, såklart er det praktisk for han også med lavere husleie + fri tilgang på sex. Men det er slutt, så du må ikke tolke noen av signalene hans som at han vil bli kjærester igjen, selvom han så skulle bli boende noen uker eller måneder og selvom dere så skulle ha sex og sitte i armkrok å se film. Det beste er å flytte og kutte kontakt snarest mulig. Anonymkode: 7ebba...82e Jeg la merke til at første natten i leiligheten var veldig tungt. Vi hadde jo blitt enige om at et vennskapsforhold kan fungere. Jeg er veldig sikker på at han ikke vil være en person som har lyst til å utnytte meg på noen som helst måte, og han får dessuten ikke lavere husleie her. Han sparer overkant av tusenlapp ved å bo på en studentbolig.. Jeg er også sikker på at han ikke kommer til å være den som initierer til å sitte i armkrok, ha sex, sove sammen eller gjøre alle de kjærestetingene. Hvis jeg klarer å holde hodet kaldt kan det fungere, men da må jeg først akseptere og TRO på ham når han sier at han ikke elsker meg mer. Det er det vanskelige, å tro på det når han fortsatt lukter, føles og ser ut som kjæresten min 4 hours ago, penny_ said: Ønsker dere begge å flytte ut? I så fall så må du sjekke om det står i kontrakten at leieforholdet ikke kan sies opp. Dersom det ikke står noe om dette, så kan du si den opp. Da har dere tre måneder oppsigelsestid. Dersom det står at leieforholdet ikke kan sies opp, så er dere stuck med avtalen frem til august, men dere kan jo prøve å få den ene ut av den. Huseier taper jo i så fall ingenting. Vi ønsker å flytte ut etterhvert. Det er forskjellige meninger og tanker hver gang. Vi ble enige om å bo sammen i noen uker nå og se hvordan det blir, og handle deretter. Da jeg skrev denne tråden var det 1. dagen og da hadde vi ikke snakket om noe og jeg trodde han ville flytte ut umiddelbart. Men etterhvert forstod jeg det slik at det var greit for ham å bo ut oppsigelsestiden, for de ter lettere å finne noe i starten av 2. semesteret. Også var det en mulighet å kanskje bo her frem til våren hvis vi klarte oss fint med regler og rammer i noen uker nå, men det var en samtale vi skulle komme tilbake til etterhvert. Anonymkode: b5702...189
Dark Angelina Skrevet 17. oktober 2017 #24 Skrevet 17. oktober 2017 Tråden er ryddet for personangrep. Dark Angelina, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå