Gå til innhold

Tull med bankterminal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er innom et spisested innimellom langs veien. Hver gang jeg skal betale, så sier de at bankterminal virker ikke, og blir henvist til minibanken på utsiden

Mistenker de for helt andre ting. Hvor mye koster det for en bedrift å ha en slik terminal?

Anonymkode: 6cebe...16e

Skrevet

Det kan være teknisk feil som tar lang tid å utbredre, det kan være de ikke gidder å betale for kortterminalavtalen man må ha for at den skal fungere, det kan hende de spekulerer i å underslå når folk må betale kontant....Det vet man jo ikke. Er det stress å betale med kontakt, så ville jeg heller valgt et annet sted, det er bedriftens ansvar at de ulike betalingsløsningene den tilbyr fungerer, og må selv ta ansvar for evt. tap av kunder. 

Anonymkode: 25e48...eae

Gjest Ingenting2
Skrevet

Sannsynligvis betaler de ikke mva etc. 

Skrevet

Bare be om kvittering. Det skal du få uansett.

Anonymkode: 5fe7d...6a4

• Liker 2
Skrevet

Rapporter dem til skatteetaten og mattilsynet. Og slutt med å handle der. Du støtter opp om ulovligheter dersom der er noe ulovlig der. 

Anonymkode: 2cb38...f80

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rapporter dem til skatteetaten og mattilsynet. Og slutt med å handle der. Du støtter opp om ulovligheter dersom der er noe ulovlig der. 

Anonymkode: 2cb38...f80

Hjelpes for en overreaksjon... 

Det kan veldig godt hende det er helt sant at de sliter med kortterminalen. Det er slettes ikke uvanlig. Nettverksproblemer kan skje de beste, og å hyle opp om ulovligheter bare fordi de ber om at man betaler med annet kort er latterlig. 

Det er ikke mer ulovlig å be om kontanter enn det er å be om kort. Man får kvittering om alt går lovlig for seg. 

Forøvrig er det ganske dyrt med kortterminaler, spesielt om man skal ta kredittkort. Men terminalene streiker altså titt og ofte. Jeg er overrasket over at det er første gang ts har opplevd det. Jeg opplever flere ganger i året rundtomkring, seinest på en stor clas ohlson. 

Anonymkode: fc01e...147

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hjelpes for en overreaksjon... 

Det kan veldig godt hende det er helt sant at de sliter med kortterminalen. Det er slettes ikke uvanlig. Nettverksproblemer kan skje de beste, og å hyle opp om ulovligheter bare fordi de ber om at man betaler med annet kort er latterlig. 

Det er ikke mer ulovlig å be om kontanter enn det er å be om kort. Man får kvittering om alt går lovlig for seg. 

Forøvrig er det ganske dyrt med kortterminaler, spesielt om man skal ta kredittkort. Men terminalene streiker altså titt og ofte. Jeg er overrasket over at det er første gang ts har opplevd det. Jeg opplever flere ganger i året rundtomkring, seinest på en stor clas ohlson. 

Anonymkode: fc01e...147

Bruker de ikke reserveløsninger på butikker?

Det jeg stusser på er at det er hver gang jeg er der. Eks er det en butikk ved siden av...de har ikke problemer på samme tid. Jeg spør for jeg lurer.

Er jeg på butikker eller andre plasser bruker de reserveløsninger 

Anonymkode: 6cebe...16e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...