AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #1 Skrevet 13. oktober 2017 Kom egentlig på det helt tilfeldig nå at dette er noe jeg aldri har tenkt over. Støvsuger av og til der jeg har sko i klesskapet på soverommet, men ikke i hyllene der overdeler og slikt ligger. Er dette vanlig og i så fall hvor ofte? Liker ikke tanken på at det flyver ut masse støv hver gang jeg åpner skapene, men skapet er jo mest lukket så kanskje det ikke samler seg mye støv der? Anonymkode: e6614...dca
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #2 Skrevet 13. oktober 2017 Hver tirsdag Anonymkode: 4e0a0...cd2
Hoppetaujenta Skrevet 13. oktober 2017 #3 Skrevet 13. oktober 2017 Når det trengs. D.v.s. ikke før det høres ut som at det foregår lystig fest med gitarspilling der og allsang om plukking av plommer i hardanger. Etter en slik fest tar jeg hintet. 8
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #4 Skrevet 13. oktober 2017 Ok :D Enn opp på selve skapet da? På selve "taket", eller hva det nå enn heter haha Anonymkode: e6614...dca
Hoppetaujenta Skrevet 13. oktober 2017 #5 Skrevet 13. oktober 2017 Ta det når du støvsuger inni skapet, så er du på den sikre siden. 1
Perelandra Skrevet 13. oktober 2017 #6 Skrevet 13. oktober 2017 Det må være flere år siden jeg støvsugde klesskapet, og her jeg bor nå har jeg aldri gjort det. Til gjengjeld har jeg flere ganger moppet eller brukt en tørr mikrofiberklut inni skapet. 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #7 Skrevet 13. oktober 2017 Skoene som har vært ute og gått kommer aldri inn i skapene på soverommene. Grunnen er enkel, møkk og mengder med mikroorganismer har ikke noe i et skap på et soverom å gjøre. Nederst i skapene har vi bokser og esker med tøy vi ikke bruker ofte. Der bruker jeg en godt oppvridd microklut og tørker omtrent en gang i måneden. Hele skapet tømmes og vaskes ved årlig nedvask av soverommene. Anonymkode: b0cce...4f8 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #8 Skrevet 13. oktober 2017 Det har jeg aldri gjort, men har klær som ligger på gulvet i klesskapet. Anonymkode: e3481...892 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #9 Skrevet 13. oktober 2017 Bare et spørsmål til (fra en "amatør), hvis jeg støvtørker opp på "taket" på klesskapet og inni klesskapet etter å ha støvsugd gulvet på soverommet (har teppegulv så derfor ekstra opptatt av å forhindre støv), vil da den støvsugingen jeg har gjort på gulvet være forgjeves? Vet det er en tommelfingerregel at man helst skal støvtørke før man støvsuger. Anonymkode: e6614...dca 1
caskerette Skrevet 13. oktober 2017 #10 Skrevet 13. oktober 2017 Altfor sjelden. Har heldigvis skyvedørs nå opp til taket, så jeg slipper å støvtørke noe oppå skapene. Dit nådde jeg ikke opp før. Nesten rart det ikke begynte å hoppe kaniner oppå der. 1
FantasDick Skrevet 13. oktober 2017 #11 Skrevet 13. oktober 2017 Har ikke skap, men walk-in/rom. Støvsuger det hver gang jeg støvsuger resten av huset, to ganger i uka. Klær støver mye. 1
Perelandra Skrevet 13. oktober 2017 #12 Skrevet 13. oktober 2017 22 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Når det trengs. D.v.s. ikke før det høres ut som at det foregår lystig fest med gitarspilling der og allsang om plukking av plommer i hardanger. Etter en slik fest tar jeg hintet. 2
Hoppetaujenta Skrevet 13. oktober 2017 #13 Skrevet 13. oktober 2017 Kampen mot støvet vil ingen av oss noen gang vinne, men du må så gjerne forsøke. Begynn med støvtørk/støvsuging fra øverst til nederst, trådstarter. 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #14 Skrevet 13. oktober 2017 Jeg gjør det aldri. Har ikke sko i skapet, men kan tørke bunnen med klut, ved behov, og vaske oppå skapet. Anonymkode: 79e89...684 2
Gjest chisandra Skrevet 13. oktober 2017 #15 Skrevet 13. oktober 2017 Når jeg ser med egne øyne at det er på tide.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #16 Skrevet 13. oktober 2017 Ok, takk for innspill. Men uff, jeg har nettopp støvsugd skikkelig nøye på hele teppegulvet, og vet ikke om jeg orker å gjøre det igjen bare fordi jeg vurderer tørke støv på toppen av klesskapet, men må kanskje det siden støvet dettter ned igjen på teppegulvet? Skal ikke være lett... Anonymkode: e6614...dca 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #17 Skrevet 13. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ok, takk for innspill. Men uff, jeg har nettopp støvsugd skikkelig nøye på hele teppegulvet, og vet ikke om jeg orker å gjøre det igjen bare fordi jeg vurderer tørke støv på toppen av klesskapet, men må kanskje det siden støvet dettter ned igjen på teppegulvet? Skal ikke være lett... Anonymkode: e6614...dca Har du kilovis med støv på skaptoppen finn frem en ren mopp, oppvridd i varmt vann og bruk moppestativet med moppen på og gå over skaptoppen. Hvor gang du åpner og lukker skapdørene kommer det mer støv i omløp enn om du forsiktig mopper av skaptoppen nå. Anonymkode: b0cce...4f8 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #18 Skrevet 13. oktober 2017 Hehe, nei det er ikke så ille. Anonymkode: e6614...dca 1
Arkana Skrevet 13. oktober 2017 #19 Skrevet 13. oktober 2017 Aldri. Eller, hvis det var behov ville jeg sikkert gjort det, men det har så langt ikke skjedd. 1
penny_ Skrevet 13. oktober 2017 #20 Skrevet 13. oktober 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ok, takk for innspill. Men uff, jeg har nettopp støvsugd skikkelig nøye på hele teppegulvet, og vet ikke om jeg orker å gjøre det igjen bare fordi jeg vurderer tørke støv på toppen av klesskapet, men må kanskje det siden støvet dettter ned igjen på teppegulvet? Skal ikke være lett... Anonymkode: e6614...dca Det blir aldri fritt for støv, så det er ikke vits. Det kommer støv fra sengeklær når du flytter på dyna og fra vanlige klær når du kler av deg og på deg. At det falt ned litt støv på gulvet fra skapet gjør da ingenting. Det meste setter seg vel i kluten? Endret 13. oktober 2017 av penny_ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå