Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ett krav hos Salvo Inkasso som trekkes hver måned av lønnen min. Dette er for SEB kort, jeg forsøker nå å finne ut hvor lenge det er igjen av kravet, men det står ikke i papirene fra namsmannen og jeg finner ikke hvordan jeg skal kontakte Salvo AS som står som prosessfullmektig fra papirene jeg fikk i 2016.

Noen som vet hvor jeg kan finne ut dette?

Anonymkode: 8f067...a88

Skrevet

Ingen som vet?

Skrevet

Det skal stå i papirene fra namsmannen. Uansett så kan du ringe namsmannen og sikkert få vite hvor lenge det er igjen av trekkperioden. Og hvem pengene betales til.. 

Anonymkode: 07dd6...cbb

Skrevet

Om de har slått seg selv konkurs, så går det sannsynligvis til konkursbo, som igjen fordeler verdier til det tidligere firmaets egne kreditorer. Har de omorganisert inn i nytt selskap, blitt solgt til annen eier etc. så har sannsynligvis det nye selskapet kjøpt opp/overtatt de gamle fordringene. Men dette er jo umulig å vite helt sikkert uten å kontakte dem, så snakk med namsmannen du :)

Anonymkode: 1c3c3...99e

Skrevet

Dette firmaet virket ikke å ha alt på stell, ref denne merknaden https://www.finanstilsynet.no/nyhetsarkiv/brev/2016/merknader---endelig-rapport-etter-stedlig-tilsyn10/

Sitat

Slik Finanstilsynet vurderer det, innebærer regelbruddene at vilkårene for tilbakekall av inkassobevillingen i medhold av inkassoloven § 31 er til stede. Finanstilsynet finner det imidlertid ikke nødvendig å gå videre i denne vurderingen fordi foretaket i etterkant av tilsynet besluttet å avvikle inkassovirksomheten.  Finanstilsynet vil følge opp avviklingen i dialog med foretaket. 

Anonymkode: 4d127...eff

Skrevet

Du kan ringe namsmann, de har oversikt. Du kan også ringe SEB og spørre hvilket inkasso selskap de nå bruker og om kravene fra salvo er overført dit. 

Men, du skal ha fått brev om dette når firmaet ble oppløst og din inkassosak evn ble overført til nytt selskap, så skal du informeres om det. 

Anonymkode: 2b345...c90

Skrevet

Vet ikke hvem som lenger har det, men snakket selv med SEB som ga meg en oversikt og sendte over papriene på trekkene mine, så skal gå over og se at alt er korrekt der. Satser på det. Ville bare vite hvor lenge trekket gikk og hvor mye det er igjen etter siste trekk og det fikk jeg svar på av KS der :)

Skrevet
På Friday, October 13, 2017 den 8.20, AnonymBruker skrev:

Dette firmaet virket ikke å ha alt på stell, ref denne merknaden https://www.finanstilsynet.no/nyhetsarkiv/brev/2016/merknader---endelig-rapport-etter-stedlig-tilsyn10/

Anonymkode: 4d127...eff

Stemmer dette så skal ikke ts betale noe mer til et selskap som ikke er oppe og går. Ta straks kontakt med Namnsmannen der du har fått trekket fra. 

Anonymkode: d22ff...83c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...