AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #1 Skrevet 12. oktober 2017 Noen i familien min sjekket dessverre ikke turnusen min før de gikk hen og døde. Slik at begravelse faller på arbeidsdag, og pga lang reisevei støter jeg på litt problemer med arbeidsgiver. Jeg må avgårde med fly og buss, og det eneste som fungerer da er to overnattinger, slik at jeg trenger fri fra jobb tre dager. Dette ønsker ikke arbeidsgiver å gi, da de mener de ikke klarer å skaffe vikar for meg. Det er min far som er gått bort. Jeg mener jeg har rett å delta i begravelsen, arbeidsgiver ikke fordi to av dagene går til reise. Så hvordan gå fram? Begravelsen er til uka, så jeg må bestille billetter snarest. Anonymkode: 419c0...1db
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #2 Skrevet 12. oktober 2017 Du har rett, også reise til/fra. Om det faktisk er nødvendig med to overnattinger skal du få det. Jeg hadde bestilt så får de mene hva de vil. Anonymkode: bdc13...a22
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #3 Skrevet 12. oktober 2017 Seriøst? Æ kjenner ikke rehelverket 100% her men at nekte noen å delta i sin egen fars begravelse... Det er umenneskelig! Arbeidsgiver eller ej... Anonymkode: bdb48...dab 3
Rufino Skrevet 12. oktober 2017 #4 Skrevet 12. oktober 2017 (endret) Faren din er død, og arbeidsgiver vil nekte deg å gå i begravelsen fordi de synes det er vanskelig å finne vikar? Høres ut som en grusom arbeidsgiver... Endret 12. oktober 2017 av Rufino 4
Fireflies Skrevet 12. oktober 2017 #5 Skrevet 12. oktober 2017 Det er vanlig flere steder med inntill 3 dager velferdspermisjoner ved dødsfall i nær famile. Hør med tillitsvalgt hva dere har avtale på. 2
_popcorn_ Skrevet 12. oktober 2017 #6 Skrevet 12. oktober 2017 Rett til permisjon ved dødsfall i nær familie er ikke lovregulert, men retten til permisjoner kan være stadfestet i tariffavtaler. Sjekk med tillitsvalgt på arbeidsplassen hva som gjelder for dere. Noen har en dag, andre har tre dager. Men ellers så høres det ut som en veldig vanskelig sjef som sier nei til permisjon når det er såpass nær familie som har gått bort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå