AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #1 Del Skrevet 12. oktober 2017 Jeg har bodd i samme blokk i 4 år, her kjenner jeg ikke de i oppgangen min eller blokka mi bare et par. Nå har det åpenbart kommet noen nye inn i en av leilighetene rundt her for lydnivået er helt anderledes. Det som plager meg mest er en vaskemaskin og sentrifuge som står på til alle døgnets tider og dunker og durer som et helvete. Før har jeg hørt vaskemaskin svakt max 4-5 ganger ila de 4 årene, nå hører jeg denne maskina hver dag og hadde det ikke vært til så forskjellige tider hadde jeg vært overbevist om at det var en asfaltlegger der inne omtrent. I tillegg så hører jeg skritt og tramp, hvem er det som bruker høye hæler inne eller går å tramper som en hest i sokkelesten? Det eneste er at jeg greier ikke lokalisere hvilken leilighet det kommer fra! Om jeg sitter i stua hører jeg det var den siden, er jeg på soverommet hører jeg det på den siden, når jeg prøver å lytte i gangen høres det ut som ovenifra, mens andre ganger er jeg sikker på at der undenifra jeg hører..... Hvordan kan jeg finne ut hvor bråket kommer fra og får gitt beskjed til denne naboen om å skru fast vaskemaskinen sin og slutte å bråke sånn? Henge opp en felles lapp ved postkassene og henvende meg til "alle" og be de dempe seg, banke på dør til dør når jeg hører bråket og spørre om er det her det kommer fra, eller hva kan jeg gjøre?! Noen ganger blir jeg så irritert at jeg kler på meg og går ut døra for å banke på hos nærmeste nabo men så hører jeg det plutselig ikke ute i gangen lenger kun inne i egen leilighet tør ikke banke på i sinne til feil person... Anonymkode: 48549...010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #2 Del Skrevet 12. oktober 2017 Send skriftlig klage til styret i blokka. Andre naboer kan ha klaget på det samme. Styret kan pålegge krav om støydemping og at det ikke skal brukes sko med harde hæler inne pga støyspredning, da lyder vandrer labg etasjeskillere og vegger. Her jeg bor feks kan jeg fint høre naboen over gangen og nabo på skrå over meg, og det høres ut som om de befinner seg inne hos meg. En enkel løsning kunne vært å printe ut lapper om problemet og legge i alles postkasser (spesielt om det er sameie og mange utleiere i bygget, da mange utleiere er slappe på å følge opp sine leietagere). Forøvrig er det ikke tillatt å bruke vaskemaskin og tørketromler mellom kl 23 og 07, og da har styret en sak å ta seg av når det gjelder brudd på ordensreglene. Du bør og spørre om det er tillatt med vaskemaskiner i leilighetene, spesielt dersom bygget har et eget vaskerom beregnet på dette. Anonymkode: b7324...9c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #3 Del Skrevet 12. oktober 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Send skriftlig klage til styret i blokka. Andre naboer kan ha klaget på det samme. Styret kan pålegge krav om støydemping og at det ikke skal brukes sko med harde hæler inne pga støyspredning, da lyder vandrer labg etasjeskillere og vegger. Her jeg bor feks kan jeg fint høre naboen over gangen og nabo på skrå over meg, og det høres ut som om de befinner seg inne hos meg. En enkel løsning kunne vært å printe ut lapper om problemet og legge i alles postkasser (spesielt om det er sameie og mange utleiere i bygget, da mange utleiere er slappe på å følge opp sine leietagere). Forøvrig er det ikke tillatt å bruke vaskemaskin og tørketromler mellom kl 23 og 07, og da har styret en sak å ta seg av når det gjelder brudd på ordensreglene. Du bør og spørre om det er tillatt med vaskemaskiner i leilighetene, spesielt dersom bygget har et eget vaskerom beregnet på dette. Anonymkode: b7324...9c5 Det er ikke noe styre i blokka. har etterspurt og det finnes ikke . Det er en kommunal blokk hvor henvendelser skjer til kommunen... Så det er litt kinkig og vanskelig det der. Inget felles vaskerom, så alle har egne vaskemaskiner, men det må jo være en de har satt i stua eller noe sånn som jeg hører den dundre! Aldri hørt noe dunking fra andres bad her tidligere.. Anonymkode: 48549...010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #4 Del Skrevet 12. oktober 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Send skriftlig klage til styret i blokka. Andre naboer kan ha klaget på det samme. Styret kan pålegge krav om støydemping og at det ikke skal brukes sko med harde hæler inne pga støyspredning, da lyder vandrer labg etasjeskillere og vegger. Her jeg bor feks kan jeg fint høre naboen over gangen og nabo på skrå over meg, og det høres ut som om de befinner seg inne hos meg. En enkel løsning kunne vært å printe ut lapper om problemet og legge i alles postkasser (spesielt om det er sameie og mange utleiere i bygget, da mange utleiere er slappe på å følge opp sine leietagere). Forøvrig er det ikke tillatt å bruke vaskemaskin og tørketromler mellom kl 23 og 07, og da har styret en sak å ta seg av når det gjelder brudd på ordensreglene. Du bør og spørre om det er tillatt med vaskemaskiner i leilighetene, spesielt dersom bygget har et eget vaskerom beregnet på dette. Anonymkode: b7324...9c5 Bygårdene med hver dine respektive seksjonseiere i Oslo har selvsagt vaskemaskin i hver leilighet. Det er de få som ikke har (de mindre leilighetene) som ikke har vaskemaskin og derfor bruker fellesvaskeri). Eierne (og de som det leies ut til) må selvsagt følge ordensreglementet som gjelder i gården. Reglene sier som oftest at det må være stille fra kl 23:00. Noen sier at vaskemaskin/trommel må være stille fra kl 21:00. Anonymkode: c3e13...403 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #5 Del Skrevet 12. oktober 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Send skriftlig klage til styret i blokka. Andre naboer kan ha klaget på det samme. Styret kan pålegge krav om støydemping og at det ikke skal brukes sko med harde hæler inne pga støyspredning, da lyder vandrer labg etasjeskillere og vegger. Her jeg bor feks kan jeg fint høre naboen over gangen og nabo på skrå over meg, og det høres ut som om de befinner seg inne hos meg. En enkel løsning kunne vært å printe ut lapper om problemet og legge i alles postkasser (spesielt om det er sameie og mange utleiere i bygget, da mange utleiere er slappe på å følge opp sine leietagere). Forøvrig er det ikke tillatt å bruke vaskemaskin og tørketromler mellom kl 23 og 07, og da har styret en sak å ta seg av når det gjelder brudd på ordensreglene. Du bør og spørre om det er tillatt med vaskemaskiner i leilighetene, spesielt dersom bygget har et eget vaskerom beregnet på dette. Anonymkode: b7324...9c5 Klart det er. Anonymkode: 22ae2...779 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #6 Del Skrevet 12. oktober 2017 21 minutes ago, AnonymBruker said: Det er ikke noe styre i blokka. har etterspurt og det finnes ikke . Det er en kommunal blokk hvor henvendelser skjer til kommunen... Så det er litt kinkig og vanskelig det der. Inget felles vaskerom, så alle har egne vaskemaskiner, men det må jo være en de har satt i stua eller noe sånn som jeg hører den dundre! Aldri hørt noe dunking fra andres bad her tidligere.. Anonymkode: 48549...010 Kommunalt? Ok, men da er kommunen pliktig til å finne ut hvor støyen kommer fra og ta tak i problemet. Dere skal fortsatt ha rett til å klage på støy og kreve at det blir ordnet opp i. Du kan sende bekymringsmelding og be kommunen sjekke at ingen beboere har tatt seg til rette med å innstallere brannfarlige maskiner. Det er kommunen pliktet til å sjekke opp i, og da kan det også bli avklart om noen har maskiner uten gulvdempere osv. Anonymkode: b7324...9c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #7 Del Skrevet 12. oktober 2017 7 minutes ago, AnonymBruker said: Klart det er. Anonymkode: 22ae2...779 Nei det er det ikke. Det skal være stille i alle bygninger med flere boenheter mellom kl 23 og kl 07. Det inkluderer maskiner. Dette er også fordi det er større brannfare ved å bruke maskiner på natten. Beboere som benytter vaskemaskiner/tørketromler og andre støyende maskiner på natten bryter ordensreglene og dermed leiekontrakt og kan derved bli pålagt å flytte hvis de ikke innretter seg etter krav om å følge ordensreglene. Likeens gjelder det festing, lyder fra musikk, tv, x-box osv. Det skal være STILLE med mindre man må på do, snyter seg pga tett nese osv. Du skjønner tegninga. Hvordan noen klarer å innbille seg at de kan holde på med bråk og støy som om de bodde i en enebolig på fjellet, er bare merkelig. De må regelrett mangle noe vesentlig om de ikke klarer å skjønne at de må ta hensyn til andre når de velger å bo i en blokk. Anonymkode: b7324...9c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 13. oktober 2017 #8 Del Skrevet 13. oktober 2017 (endret) 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei det er det ikke. Det skal være stille i alle bygninger med flere boenheter mellom kl 23 og kl 07. Det inkluderer maskiner. Dette er også fordi det er større brannfare ved å bruke maskiner på natten. Beboere som benytter vaskemaskiner/tørketromler og andre støyende maskiner på natten bryter ordensreglene og dermed leiekontrakt og kan derved bli pålagt å flytte hvis de ikke innretter seg etter krav om å følge ordensreglene. Likeens gjelder det festing, lyder fra musikk, tv, x-box osv. Det skal være STILLE med mindre man må på do, snyter seg pga tett nese osv. Du skjønner tegninga. Hvordan noen klarer å innbille seg at de kan holde på med bråk og støy som om de bodde i en enebolig på fjellet, er bare merkelig. De må regelrett mangle noe vesentlig om de ikke klarer å skjønne at de må ta hensyn til andre når de velger å bo i en blokk. Anonymkode: b7324...9c5 Hvis det ikke står noe om det i ordensreglene, så er det tillat med mindre det strider mot noen andre ordensregler som f,eks. at man ikke skal forstyrre naboer unødig. Nå er det ikke sikkert naboen vet at det er så lytt. Endret 13. oktober 2017 av penny_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå