AndreaE Skrevet 12. oktober 2017 #1 Skrevet 12. oktober 2017 Heisann! Jeg og samboeren min er i midten av 20-årene og vil på ferie i en ukes tid rundt desember/januar. Vi er åpne for alle forslag!! (Men vil til et sted i Europa) Vi har for øyeblikket pekt oss ut kanariøyene, men vil høre hva dere har å anbefale. Det vi er på utkikk etter er vakker natur, varme solfylte strender, kulturelle aktiviteter og spa/shoppingmuligheter. evt. litt uteliv (men ikke en viktig faktor). Vi er glade i å dra på utflukter, men vil for det meste slappe av i romantiske settinger. Tar gledelig i mot tips, til hvilken øy som du ville anbefalt. Og gjerne andre steder i Europa og
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #2 Skrevet 13. oktober 2017 Kanariøyene er geografisk sett Afrika. Om dere vil ha varme, er det nok eneste alternativ på den tiden av året, med mindre dere kan dra ut av Europa. Gran Canaria er den største øya, der dere kan dra på bytur til Las Palmas, leie bil og reise rundt på øya opp i fjellet osv. Kanskje ikke de største kulturopplevelsene, men det bor jo mange vanlige folk der i tillegg til alle turistene. Kapp Verde-øyene blir vel ikke så veldig mye lenger, tror det er spennende - Men antagelig dyrere. Det er en afrikansk stat. Madeira skal være veldig vakkert (portugisisk) og har fått både Madeira og Kapp Verde varmt anbefalt av de jeg vet om som har vært der. Anonymkode: 0f0cf...4de
Gulleplutt Skrevet 14. oktober 2017 #3 Skrevet 14. oktober 2017 På 13. oktober 2017 den 8.21, AnonymBruker skrev: Kanariøyene er geografisk sett Afrika. Om dere vil ha varme, er det nok eneste alternativ på den tiden av året, med mindre dere kan dra ut av Europa. Gran Canaria er den største øya, der dere kan dra på bytur til Las Palmas, leie bil og reise rundt på øya opp i fjellet osv. Kanskje ikke de største kulturopplevelsene, men det bor jo mange vanlige folk der i tillegg til alle turistene. Kapp Verde-øyene blir vel ikke så veldig mye lenger, tror det er spennende - Men antagelig dyrere. Det er en afrikansk stat. Madeira skal være veldig vakkert (portugisisk) og har fått både Madeira og Kapp Verde varmt anbefalt av de jeg vet om som har vært der. Anonymkode: 0f0cf...4de Madeira er nydelig, men det er knapt strender der. Kanariøyene har aldri appellert til meg, men tilbragte noen dager på Tenerife for et par år siden. (januar) Romantisk hotell litt utenfor allfarvei. Varmt nok, nydelige omgivelser, fantastisk mat og ikke lange veien til strender. (bil var et must)
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #4 Skrevet 15. oktober 2017 Vulkanisk å gå på Gran Canaria. Kanskje litt ensformige turer. Tenerife er også en vulkanøy, men kan skilte med Teide om det er turer du vil ha. Er nok å kjøre opp og være der, men om du vil gå hele veien opp må dette bookes og søkes om på forhånd. Via offisiell nettside. anbefaler også en tur på Teneriffe fra fjellet og ned til sjøen. Tror det var litt borte for Los Gigantes. Tok buss opp ditt og båt fra sjøen hjem. Anonymkode: d36d0...247
caroprins Skrevet 18. oktober 2017 #5 Skrevet 18. oktober 2017 Høres egentlig ut som om dere hadde passet best i Mexico etter deres egne ønsker da men siden dere vil innen Europa og har bare en uke så står valget mellom Kanariøyene og Madeira. Og siden Madeira har veldig dårlig med flotte strender og at det kan regne endel der I desember, tro meg jeg har prøvd det 😠 så hadde jeg gått for Kanariøyene. Nå har jeg besøkt samtlige av disse og alle har sin sjarm på forskjellige måter. Ingen av øyene har det jeg vil kalle vakker natur. Thailand, Vietnam, Sri Lanka, Mexico, Cuba og endel andre karibiske øyer har vakker natur. Kanariøyene har natur og sitt særpreg av å være vulkanske øyer. Men alle har gode turmuligheter og da spesiellt Tenerife og Grand Canaria. Jeg vil vel ut I fra resten av deres kriterier anbefale Grand Canaria. Punkt 1. Det går flest charterturer dit så det er den enkleste øya av disse å komme seg til. Punkt 2. Grand Canaria er jevnt over varmere enn de andre øyene. Se etter hotel eller leilighet rundt Amadores så får dere en fin strand rett i nærheten. Shopping og kultur finnes i Las Palmas og dit kommer man seg lett med lokalbuss. Koselige små kaffeer også i den gamle bydelen. Besøk Puerto Mogan på en fredag. Fin og koselig by og på fredagene er det marked der. Og bruk en dag i Palmitos park. Gå opp og bli med på rovfuglshowet. Flott utsikt der oppe. Lokalbuss går alle veier. Dra til Maspalomas og ri på kameler i ørkenen der og bli med i en undervannsbåt og se på livet under havflaten. Eller ligg og nyt solen på Amadores stranden. Reiser dere med charter så arrangerer også de utukter rundt på øya som dere kan bli med på.
AndreaE Skrevet 25. oktober 2017 Forfatter #6 Skrevet 25. oktober 2017 Tusen takk for alle svar! Nå hadde vi egentlig tenkt en del på Kapp Verde, men fant ut at det tok ca 32 timer å fly til den prisen vi ønsket... Så da må vi gå for noe annet, er åpent for alle forslag! Merker at Gran Canaria ikke er helt det jeg er ute etter, men er sikkert koselig nok!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå