AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #1 Skrevet 12. oktober 2017 Vi er en fortsatt litt nyetablert familie med felles liten og en jente på videregående som er hans fra tidligere. Vi har det fint sammen, men det blir mye tid med hver sin skjerm for de tre store. Vi er glade i naturen, men vestlandssommeren har ikke invitert så mye til uteliv med 1-åring. Før min tid var det mye film og med litt junk på de to, mens mitt liv var mer studentlignende. Kunne tenkt meg litt tips fra mer erfarne mødre og også samboende kvinner uten barn, hvordan legger dere til rette for kvalitetstid på ukedager og i helger, og vise at en verdsetter hver enkelt? Og hvordan inkludere tenåringer når man må utkonkurrere SoMe? Anonymkode: cee65...6f7
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #2 Skrevet 12. oktober 2017 I forhold til vår situasjon, alene med tre. Midt i uka rullerer jeg litt på hvem og hvordan. Feks idag la jeg de to minste litt før 19, så kunne eldstemann og jeg få alene tid sammen frem til 2000. Dvs tid sammen til å prate, høytlesning, stelle negler osv. ikke tv OL. Eldstemann er 9 år. Mellomste og yngste er fra 1-3år. Mellomste og yngste går litt mer tull og tøys og masse kos. Men faktisk bare det å ligge rett ut på gulvet en til en kjøre biler eller bare slappe helt av og holde rundt hverandre. Ellers er vi samlet alle til mat i 17/18 tiden i hverdagen. Anonymkode: 8ecb6...a6e
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #3 Skrevet 12. oktober 2017 Mitt tips som tante til en skokk tenåringer er å ikke konkurrere med SoMe, men spill på lag med SoMe. Vi har gjerne gått turer i fjellet med utsiktspunkt som mål for å ta instabilder. Vært oppe på natta og ligget på terrassen i hver vår sovepose og ledd og ventet på nordlys. Alt etter hvilke SoMe som interesserer mest, så kan man blande skjerm og virkelihet og gjøre felles opplevelser av det. Anonymkode: 91088...505
Engel Skrevet 13. oktober 2017 #4 Skrevet 13. oktober 2017 Det er jo uansett krevende å skape mye felles med en tenåring og en etåring. Ville gått for fortsatt kos med den største på kvelden med film o.l. når 1-åringen er i seng. Og ellers prøve å kjøre felles måltider. Kjøp bæremeis så kan 1-åringen bli med ut på tur i skog/mark/fjell også. Akkurat det er enklere nå enn når de blir 4-5 år og skal gå og bestemme selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå