Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Litt usikker på hvilket underforum dette hører hjemme under, men jeg prøver meg her.

Jeg skulle ta de tre siste pillene på brettet før sukkerpillene sist fredag, men kom ikke på den før en del timer senere enn jeg pleier å ta den. Hadde ubeskyttet samleie samme kvelden (da var etter det jeg kom på pillen, haha). Vi har snakket litt om at vi gjerne har lyst til å sette igang med å prøve å bli gravid, lørdagskvelden kom samtalen opp igjen og vi bestemte oss for at jeg bare skulle slutte på pillene nå. Samleie igjen søndags morgen.

Det vil si en forsinket pille på fredagen, og ingen piller siden. Skulle jo ha tatt to piller til før brettet var ferdig og pillefri uke skulle begynt. Vanligvis i pillefri uke får jeg mensen senest innen torsdagen, vanligvis onsdagen, men ikke senere enn det. Og da kjenner jeg det som oftest på forhånd også.

Nå kjenner jeg ingen antydning til blødning i det hele tatt, bare litt murringer og diverse. Kan det virkelig ha skjedd nå, eller er det bare kroppen min som tuller med meg grunnet de siste to manglende pillene? 

Ja, jeg vet det eneste å gjøre er å vente en stund til og ta en test om en ukes tid eller to. Men jeg er så spent at jeg ville bare lufte tankene litt. Sannsynligheten er vel ganske liten, men om dette er tilfelle så gikk jo ting veldig fort i svingene her, hoho

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OMG

Anonymkode: 2ba33...284

• Liker 2
Skrevet

Nei, det er ikke mulig om du har tatt pillene korrekt. P-piller har slingringsmonn på en god del timer, til og med minipillen har 12-timers margin. 

Har du hatt diare eller oppkast slik at pillene tidligere i måneden ikke har virket ordentlig er det mulig. Ikke ellers. 

Anonymkode: 6e498...1f3

Skrevet

Nei. Det er nok helt usannsynlig at du har blitt gravid. Du får nok ikke noen eggløsning spontant ved å droppe de siste par pillene på brettet. 

• Liker 1
Skrevet

Mest sannsynlig tuller kroppen med deg, det er veldig lite sannsynlig at du får eggløsning fordi du har droppet de par-tre siste pillene. Jeg skjønner at det er veldig spennende for deg, men det er kanskje lurt å roe ned forventningene noen hakk - hvis ikke kan prøveperioden ende opp med å kjennes ulidelig lang, uavhengig av hvor fort du blir gravid :)

Anonymkode: c975d...87a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...