AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #1 Del Skrevet 12. oktober 2017 For noen måneder siden handlet jeg på en nettbutikk, og valgte å få regningen på faktura. Tiden gikk og jeg betalte så inn beløpet noen dager før forfallsdato. Deretter fikk jeg en automatisk mail fra Klarna hvor de takket for å ha mottat innbetalingen. Og jeg slo meg til ro med at alt var i orden. Men nå litt senere får jeg en mail fra Klarna om at de ikke kan se å ha mottat pengene, og at jeg i tillegg får purregebyr??? Jeg gikk da inn på nettbanken for å sjekke, og der sto det at jeg hadde betalt inn kr 1.700 til Klarna. Da bestemte jeg meg for å sende mail, og la inn original regning, screenshot fra nettbanken og til slutt deres egen mailbekreftelse på tidligere mottatt innbetaling. Så ventet jeg på svar. Men ingenting skjedde. Men i dag kom det et brev fra Klarna, hvor de regelrett truer med rettsak om ikke pengene kommer til rette! De har altså valgt å overse mailen min som jeg sendte, med glassklare bevis på at alt er på stell! De velger å fremdeles presse meg for penger, som de allerede har fått! Jeg skal altså være nødt til å betale to ganger!!! Hva i all verden gjør jeg med dette forbannede tullet deres? Skal sende inn en ny mail i kveld hvor jeg truet med å ta dette videre med "TV2 hjelper deg". For dette er faen meg svindel så til de grader. Anonymkode: 8feda...0c1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1140424-problemer-med-klarna/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bakepulver Skrevet 12. oktober 2017 #2 Del Skrevet 12. oktober 2017 Har du ringt dem? Det ville jeg gjort og spurt om hvorfor de har valgt å overse mailen din med dokumentasjon på at du har betalt. Jeg ville avente med trusselen. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1140424-problemer-med-klarna/#findComment-20497998 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #3 Del Skrevet 12. oktober 2017 Bestrid alle krav. Du har da alt ditt på det rene. Dette er egentlig ikke noe du trenger hjelp til fra andre som TV2 hjelper deg. Anonymkode: 7c899...16b 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1140424-problemer-med-klarna/#findComment-20498011 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #4 Del Skrevet 12. oktober 2017 1 minutt siden, Bakepulver skrev: Har du ringt dem? Det ville jeg gjort og spurt om hvorfor de har valgt å overse mailen din med dokumentasjon på at du har betalt. Jeg ville avente med trusselen. Får ikke tid til å ringe dem i morgen, tror jeg. Da jeg er borte på kurs.. Men skal sende dem en ny mail, å kontakte dem deretter på tlf. Er det flere som har opplevd liknende? Anonymkode: 8feda...0c1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1140424-problemer-med-klarna/#findComment-20498014 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #5 Del Skrevet 12. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bestrid alle krav. Du har da alt ditt på det rene. Dette er egentlig ikke noe du trenger hjelp til fra andre som TV2 hjelper deg. Anonymkode: 7c899...16b Det har jeg ja. Jeg er bare sint og redd nå, da de så tydelig overser meg. Det er nesten så jeg tror dette blir gjort for å lure meg for mer penger. Hva tror dere eventuelt som kan ha skjedd, siden de holder på slik som de gjør? Pengene mine er i alle fall ikke på kontoen min mer.. Anonymkode: 8feda...0c1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1140424-problemer-med-klarna/#findComment-20498033 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 12. oktober 2017 #6 Del Skrevet 12. oktober 2017 Klarna har flere kontonumre og det kan være at du har innbetalt til "feil" konto slik at din innbetaling ikke har blitt "matchet" med det opprinnelige kravet. Uansett har du ditt på det tørre og purringer/inkassovarsler sendes ut automatisk så det er ikke slik at de er ute etter å ta deg på noen måte. De får også garantert mange mail i løpet av en dag så at din kan ha blitt oversett eller forsvunnet er en mulighet. Det er tross alt mennesker som behandler disse og da kan feil skje. Jeg ville ha tatt dette med knusende ro og ringt dem på mandag. Du har dokumentasjon på at beløpet er innbetalt og det ordner seg garantert. Ingenting å hisse seg opp over. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1140424-problemer-med-klarna/#findComment-20498090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #7 Del Skrevet 12. oktober 2017 Når du handler på nett med Klarna så får du fakturaen på e-post. Betales ikke den e-fakturaen før fristen så får man en purring pr post, en vanlig faktura med purregebyr i postkassa. Det er mange som ikke ser eller tenker over den man får på mail som den faktiske fakturaen og derfor blir overrasket når purregebyret på ny regning i posten kommer. Men de er veldig greie å ha med å gjøre, så dette er bare en telefon så er vel alt i orden. Du må oppgi betalingsdetaljene på den Klarna betalingen til 1700 kr du hadde gjennomført, så ser de om det gjelder samme faktura/vare som den du nå har fått purring på. Det er viktig å bemerke seg at mange firmaer bruker Klarna, så det at du har betalt 1700 via Klarna før trenger ikke bety at det er samme faktura eller vare det nødvendigvis er snakk om. Jeg har aldri opplevd noe rart med Klarna, og jeg kan egentlig tenke meg at enten har de gjort en digital feil og sendt en faktura til deg som ikke skulle sendes fordi den er betalt, eller så har du betalt for en annen ting før og tror du har betalt for denne varen men at du faktisk ikke har betalt for den. Det er ikke sannsynlig i det hele tatt at de prøver å lure deg for penger. Jeg har betalt samme regning dit et par ganger, gått surr her hjemme, og da får jeg det jeg har betalt for mye inn på konto igjen etter noen dager. De har veldig proffe systemer der. Anonymkode: 11125...f8e 5 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1140424-problemer-med-klarna/#findComment-20498094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #8 Del Skrevet 12. oktober 2017 1 minutt siden, Leo skrev: Klarna har flere kontonumre og det kan være at du har innbetalt til "feil" konto slik at din innbetaling ikke har blitt "matchet" med det opprinnelige kravet. Uansett har du ditt på det tørre og purringer/inkassovarsler sendes ut automatisk så det er ikke slik at de er ute etter å ta deg på noen måte. De får også garantert mange mail i løpet av en dag så at din kan ha blitt oversett eller forsvunnet er en mulighet. Det er tross alt mennesker som behandler disse og da kan feil skje. Jeg ville ha tatt dette med knusende ro og ringt dem på mandag. Du har dokumentasjon på at beløpet er innbetalt og det ordner seg garantert. Ingenting å hisse seg opp over. Har de? Jeg har brukt klarna sikkert over 100 ganger og det har alltid vært det samme kontonummeret. Her står det jo også bare ett kontonr. https://www.klarna.com/no/kundeservice/faktura/hva-er-en-klarna-faktura/ Anonymkode: 19ec8...6c0 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1140424-problemer-med-klarna/#findComment-20498119 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 12. oktober 2017 #9 Del Skrevet 12. oktober 2017 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har de? Jeg har brukt klarna sikkert over 100 ganger og det har alltid vært det samme kontonummeret. Her står det jo også bare ett kontonr. https://www.klarna.com/no/kundeservice/faktura/hva-er-en-klarna-faktura/ Anonymkode: 19ec8...6c0 Klarna Konto har et annet kontonummer enn Klarna Faktura og hvis du for eksempel har betalt til Klarna Konto tidligere så kan det være at det er dette som kommer opp i nettbanken hvis du skriver "Klarna" i feltet for betalingsmottaker/kontonr. Men det var altså bare et forslag til hva som kunne ha gått galt, så jeg sier ikke at det er akkurat det som har skjedd. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1140424-problemer-med-klarna/#findComment-20498430 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #10 Del Skrevet 12. oktober 2017 Du har nok fått et standardbrev fordi de ikke har fått med seg at du har sendt inn dokumentasjon av at du har betalt opprinnelig krav/faktura på mail. Det er kanskje sløvt, men mennesker kan dessverre feile. Og blant mange administrativt ansatte gjøres feil over en lav sko i dagens arbeidsliv dessverre. Men ikke true med å gå til retten selv helt ennå Ta heller en telefon i morgen eller til uka, og henvis til e-posten. Finner de den ikke, så sender du - mens du har kundebehandler i telefonen - ny mail til dem, og spør om de kan sjekke ut saken mens du har dem på røret, det er gjerne den mest effektive måten å oppklare misforståelser på, da kommuniserer man både skriftlig og muntlig i samtid og for som regel oppklart feil. Det er først hvis de ikke innrømmer feilen og lar kravet gå videre du selv må hanke inn juridisk hjelp og bestride kravet, vel og merke hvis du har gjort alt korrekt selv. Gir de seg ikke, så har du jo ikke noe annet valg enn å gi et knallhardt svar tilbake. Anonymkode: 4cec3...a11 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1140424-problemer-med-klarna/#findComment-20498978 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 12. oktober 2017 #11 Del Skrevet 12. oktober 2017 Ring! Snakk med levende menneske. Det er bedre enn mail. 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1140424-problemer-med-klarna/#findComment-20499041 Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 12. oktober 2017 #12 Del Skrevet 12. oktober 2017 Prøv å ring dem! Klarna er et seriøst selskap, tror ikke de driver med svindel. Har utelukkende positive erfaringer med dem (handler nesten alt på faktura) og har alltid fått god hjelp til allslags problemer - både de som er min feil, deres feil og leverandørens feil. Prøv å få tid til å snakke med en kundebehandler over telefon, mye kan misforstås over epost! 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1140424-problemer-med-klarna/#findComment-20499195 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salka Skrevet 12. oktober 2017 #13 Del Skrevet 12. oktober 2017 2 timer siden, Leo skrev: Klarna Konto har et annet kontonummer enn Klarna Faktura og hvis du for eksempel har betalt til Klarna Konto tidligere så kan det være at det er dette som kommer opp i nettbanken hvis du skriver "Klarna" i feltet for betalingsmottaker/kontonr. Men det var altså bare et forslag til hva som kunne ha gått galt, så jeg sier ikke at det er akkurat det som har skjedd. Det stemmer ikke. Jeg har hatt både konto og faktura og har alltid betalt til samme kontonr. Gikk inn på klarnaappen og historikk nå for å dobbeltsjekke og kontonr er det samme på begge. Mulig det har vært ulikt tidligere, men er ikke det nå. Jeg har aldri hatt problemer med klarna, syns det er helt genialt. Pleier å betale hele fakturaen ved forfall da for å slippe renter, for renta er rimelig heftig på sånt. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1140424-problemer-med-klarna/#findComment-20499243 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minitroll Skrevet 12. oktober 2017 #14 Del Skrevet 12. oktober 2017 Har ikke denne erfaringen med klarna, men hadde et lån hos ferratum en gang, og der er det ofte sånn at det tar flere dager før ting blir registrert. Og selv om betaling var registrert så ringte de et par dager etter forfall for å minne meg på at det ikke var betalt. Når jeg nevnte at alt var betalt og at jeg hadde fått en "takk for betaling"-sms, måtte de ha referansen min igjen og sjekke det inne i systemet sitt. Så det er egne folk som jobber utelukkende med purringer, og ikke har helt kontroll over innbetalinger. Men det er merkelig. Jeg ville absolutt ringt. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1140424-problemer-med-klarna/#findComment-20499248 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #15 Del Skrevet 12. oktober 2017 Jeg opplevde det samme, men fant fort ut at jeg hadde kjøpt noe annet som jeg satt på kontoen. Jeg var ikke klar over at det da ble sendt ut 2 forskjellige regninger, og siden alt kom pr post, så gikk det helt i surr for meg... jeg levde meg betaling og purring og varsel om inkasso noen mnd - helt til jeg forstod at det ble sendt ut regninger for hvert kjøp, og ikke satt på 1 konto.... En annen ting var jo at jeg ikke kunne ta dette via avtalegiro osv, men måtte få regningen i posten. Anonymkode: 17f5e...512 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1140424-problemer-med-klarna/#findComment-20499255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #16 Del Skrevet 12. oktober 2017 3 minutter siden, Salka skrev: Det stemmer ikke. Jeg har hatt både konto og faktura og har alltid betalt til samme kontonr. Gikk inn på klarnaappen og historikk nå for å dobbeltsjekke og kontonr er det samme på begge. Mulig det har vært ulikt tidligere, men er ikke det nå. Jeg har aldri hatt problemer med klarna, syns det er helt genialt. Pleier å betale hele fakturaen ved forfall da for å slippe renter, for renta er rimelig heftig på sånt. Samme kontonummer, men forskjellig kidnr.. Anonymkode: 17f5e...512 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1140424-problemer-med-klarna/#findComment-20499258 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salka Skrevet 12. oktober 2017 #17 Del Skrevet 12. oktober 2017 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme kontonummer, men forskjellig kidnr.. Anonymkode: 17f5e...512 Kidnr er ulikt for hver faktura, ja. Det er kun det samme på kontoen. Hvis ts har tastet feil KID kan jo det være grunnen til problemene. Håper det ordner seg. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1140424-problemer-med-klarna/#findComment-20499477 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 13. oktober 2017 #18 Del Skrevet 13. oktober 2017 5 timer siden, Salka skrev: Det stemmer ikke. Jeg har hatt både konto og faktura og har alltid betalt til samme kontonr. Gikk inn på klarnaappen og historikk nå for å dobbeltsjekke og kontonr er det samme på begge. Mulig det har vært ulikt tidligere, men er ikke det nå. Jeg har aldri hatt problemer med klarna, syns det er helt genialt. Pleier å betale hele fakturaen ved forfall da for å slippe renter, for renta er rimelig heftig på sånt. Jeg har ingen faktura her så jeg får ikke sjekket det, men for min del gikk det i hvert fall galt fordi pengene hadde havnet på feil konto hos Klarna. Ikke spiller det noen rolle heller for poenget mitt var at det sannsynligvis har skjedd en eller annen feil som er enkel å rette opp i uten at TS trenger å ta den helt ut og ligge våken om natten Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1140424-problemer-med-klarna/#findComment-20499703 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #19 Del Skrevet 13. oktober 2017 Svenske butikker kutter ut klarna. Er for mye tull. Opplevd det samme Anonymkode: ff852...222 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1140424-problemer-med-klarna/#findComment-20500276 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #20 Del Skrevet 13. oktober 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Svenske butikker kutter ut klarna. Er for mye tull. Opplevd det samme Anonymkode: ff852...222 Men hva skjedde med pengene dine? Ga de seg, eller måtte du betale samme sum på nytt? Anonymkode: 8feda...0c1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1140424-problemer-med-klarna/#findComment-20501275 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå