AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #1 Skrevet 12. oktober 2017 Jeg og eksen fikk oss hund sammen men forholdet ble slutt 6 mnd senere. Pga mye krangling rundt bruddet sa jeg at det var best at moren hans passet på den siden vi hadde mulighet til det de ukene så den ikke var midt i vårt krangle og flytte bråk. Sånn det fremstod da så ville han ha hunden, og det sa jeg var greit siden han oppdro den mest. Men siden det ble slutt i fjor vinter så har hunden vår bare vært hos moren hans. Han bor ikke der , men hunden har det jo veldig bra og får gå fritt ut og inn i hage hver dag og har hundevante folk rundt seg som leker med han og elsker han. Jeg snakket med han igjen i dag for første gang på flere måneder for jeg sendte en melding og spurte om jeg ikke burde besøke og hente hunden snart, da ringte han å sa det var en dårlig ide, at vi begge bare må glemme hunden for han har et nytt hjem nå (moren hans) og de har blitt glad i han der, at det vil være slemt å komme å ta han fra de nå. Det tviler jeg heller ikke på! Men hva gjør jeg som juridisk eier av hunden? Bør jeg ta ansvaret jeg påla meg ved kjøp og ta hunden hjem til meg i en liten hybel midt i sentrum? Eller la moren hans bare få ha hunden der han har det flott med egen hage og stor plass? Moren har sagt jeg bare må komme på besøk for å besøke hunden, men eksen sier han syns det er dårlig gjort om hunden får se meg eller han for da ville vi lurt han og forlatt han igjen? Vil det å besøke hunden eller passe den i perioder gjøre han enda mer forvirra igjen? Oppi dårlig samvittighet for å bare gi vekk hunden på den måten så er jeg også ganske redd for hva moren hans tenker om meg.. Er redd hun bare tror jeg gir blaffen i hunden men tenker jo på den hver dag, og turte desverre ikke være streng med eksen rett etter bruddet og be han ta ansvar for den som han hadde sagt ,for han var ganske knust den perioden.. Hva ville dere gjort? Anonymkode: dd18f...b40
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #2 Skrevet 12. oktober 2017 Hvis du er juridisk eier av hunden så kan du bare dra å hente den. Spesielt hvis avtalen var at moren skulle passe den. Anonymkode: e9526...038 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #3 Skrevet 12. oktober 2017 Om hunden har det bra hos moren hadde jeg gitt slipp på den. Hunder har ikke godt av å bytte eiere for mange ganger. Hunden er sikkert blitt glad i moren hans. Skjønner det er vanskelig, men prøv å tenke på hva som er best for hunden. Anonymkode: b0750...aed 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #4 Skrevet 12. oktober 2017 Men leser nå at hunden har bodd hos moren hans i snart et år (siden i fjor vinter?). Da syns jeg du burde la hunden være. Det er ikke bra for hunden å flytte rundt for mye. Anonymkode: e9526...038 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #5 Skrevet 12. oktober 2017 Ja den har bodd der i snart et år, så den føler vel at det er "hjemme" nå. Men han sitter i vinduet mange ganger om dagen å ser etter oss (meg og eksen) sier moren, og etter jeg var innom med noen av eksens ting der på førsommeren i år så sa hun at hunden var deprimert hele kvelden fordi jeg hadde dratt... Får så vondt av at vi bare overga han til noen andre, var jo noe vi skulle ha ansvar for og en valp vi oppdro og som vet at vi er eierne innerst inne.. Hva med å passe han av og til da? Eller komme på besøk og gå tur en dag f eksempel? Vil den bli lei seg og forvirra når jeg drar igjen da også uten å ta han med? Er det sånn at den aldri kan se oss mer uten å bli lei seg og forvirra? For det mener kjæresten min, han sier han aldri kommer til å besøke sin mor pga å ikke "lure" hunden for han har også dårlig samvittighet over det men vi vet jo at den har et veldig flott og godt hjem, det er ikke det.... Er eneste beste å la den bli der og aldri la den se meg igjen? Eller å hente han hjem og love å ha han for alltid så han ikke må bytte hjem igjen? For det går ikke å ha han noen år nå også gi han tilbake til moren etter en periode for eksempel? Anonymkode: dd18f...b40
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #6 Skrevet 12. oktober 2017 Hadde en hund før som et annet familiemedlem overtok fordi den fikk et bedre hjem der (hunden var blitt gammel og syk og hun var hjemmeværende med stor hage, så det var jo mye bedre for den å ha noen hos seg hele tiden og gå og tusle i hagen ) uansett, var og besøkte den veldig ofte og hunden reagerte ikke noe negativt på det. Det er sikkert individuelt men synes det høres litt rart ut det han sier. Anonymkode: 19498...b4b 1
Sirah Skrevet 12. oktober 2017 #7 Skrevet 12. oktober 2017 Når hunden allerede har vært et år hos moren og den har det som plommen i egget så ville jeg latt den være der. Den bor der nå. Ta en god prat med moren hans du og hør hva hun ønsker. Hunden tåler nok fint at du hilser på innimellom og eventuelt passer den om hun skal bort. Ja, den syntes sikkert det er trist akkurat når du drar, men om du tar fra den den nye familien så vil det sikkert være enda værre for den. 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #8 Skrevet 12. oktober 2017 Ok så dere tror ikke at den faktisk husker det var vi som oppdro han og hadde han som valp ? Sånn at han tenker "Åh jippi der er mamma/ pappa nå blir ting som før igjen , nå får jeg komme hjem" og blir lei seg og ikke skjønner hvorfor vi ikke tar han med og får det vondt? Det blikket han hadde når han stod i gangen sist jeg var der og han skjønte liksom at han ikke fikk være med , at jeg hadde gått fra han før og gikk fra han igjen når han er så håpefull og glad. Det er så sinnsykt vondt!... Moren vil helst ha hunden selv, og er ingen tvil om at det er et bedre fysisk hjem der siden han har hage osv, men jeg har inntrykk av at hun tror at jeg og eksen bare lastet den over på henne og at jeg egentlig ikke brydde meg om den. Jeg kan komme på besøk når jeg vil sier hun, men det vil jeg jo ikke om hunden bare vil bli mer trist og forvirret av det? Jeg føler liksom at hunden føler jeg (og eksen) har sveket han, at den sitter å lurer på hvorfor og håper at en dag så kommer jeg å henter han hjem igjen... Så hvis den gjør det og jeg ikke henter han hjem så er det kanskje best å unngå å la den se meg? Eller husker ikke hunder på den måten, så den blir glad uansett for å se meg, og ikke føler seg "sveket" i lang tid etterpå for at jeg bare er på besøk og ikke tar han med hjem? Anonymkode: dd18f...b40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå