Gå til innhold

Burde man ta tilbake Svastika fra nazistene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og gjennomrette den sanne betydning av symbolet. Nemlig lykkebringende som er den sanne betydning før nazistene tok det i brukt og gjorde det til et symbol for ondskap. 

Anonymkode: 9ed70...712

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo bare å forsøke. Heng opp et hakekors i hjemmet, ta en tatovering eller hva du måtte like. Så kan du forklare at du bare ønsker å ta symbolet tilbake. 

Selv tror jeg det er en tapt kamp og det er helt greit for meg. Er ikke som jeg har mistet et symbol jeg var glad i før nazistene tok det. 

Anonymkode: d703e...986

Skrevet

Det er et helt vanlig brukt symbol i andre deler av verden, så det er allerede "tatt tilbake". I Europa har det vel aldri tradisjonelt vært brukt utenom av nazister så skjønner ikke hva det er å ta tilbake.

Anonymkode: 7cebe...3f9

Gjest Marsvinet
Skrevet

Jeg synes at vi generelt kan være mer obs på at dette symbolet (men speilvendt) er et vanlig symbol i både kinesisk og indisk kultu. Jeg synes at vi kunne hatt noen markeringer, kanskje i forbindelse med høytider i de religionene/kulturene som bruker dette symbolet, for å bekjempe ignoranse om dette. Da kan flere mennesker bli opplyste på at dette symbolet kan bety helt andre ting avhengig av konteksten. 

Skrevet
31 minutter siden, Marsvinet skrev:

Jeg synes at vi generelt kan være mer obs på at dette symbolet (men speilvendt) er et vanlig symbol i både kinesisk og indisk kultu. Jeg synes at vi kunne hatt noen markeringer, kanskje i forbindelse med høytider i de religionene/kulturene som bruker dette symbolet, for å bekjempe ignoranse om dette. Da kan flere mennesker bli opplyste på at dette symbolet kan bety helt andre ting avhengig av konteksten. 

Det med speilvendt stemmer ikke, begge veier er i bruk.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det med speilvendt stemmer ikke, begge veier er i bruk.

..i India er det som peker mot høyre i alle fall vanligst, vet ikke med andre land :)

Skrevet

Vil ikke anbefale deg å gå gjennom et jødisk nabolag med svastika for å "ta tilbake" symbolet. Ikke i et arabisk/afrikansk/pakistansk eller noen andre nabolag egentlig. Det minste som kan skje er vel at politiet kommer. 

Anonymkode: 80ac9...678

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...