AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #1 Skrevet 12. oktober 2017 Og gjennomrette den sanne betydning av symbolet. Nemlig lykkebringende som er den sanne betydning før nazistene tok det i brukt og gjorde det til et symbol for ondskap. Anonymkode: 9ed70...712
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #2 Skrevet 12. oktober 2017 Er jo bare å forsøke. Heng opp et hakekors i hjemmet, ta en tatovering eller hva du måtte like. Så kan du forklare at du bare ønsker å ta symbolet tilbake. Selv tror jeg det er en tapt kamp og det er helt greit for meg. Er ikke som jeg har mistet et symbol jeg var glad i før nazistene tok det. Anonymkode: d703e...986
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #3 Skrevet 12. oktober 2017 Det er et helt vanlig brukt symbol i andre deler av verden, så det er allerede "tatt tilbake". I Europa har det vel aldri tradisjonelt vært brukt utenom av nazister så skjønner ikke hva det er å ta tilbake. Anonymkode: 7cebe...3f9
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #4 Skrevet 12. oktober 2017 Sånn som det her? https://www.advocate.com/commentary/2017/8/07/you-can-now-buy-rainbow-swastika-t-shirts-please-dont Anonymkode: e7dbf...ec7
Gjest Marsvinet Skrevet 12. oktober 2017 #5 Skrevet 12. oktober 2017 Jeg synes at vi generelt kan være mer obs på at dette symbolet (men speilvendt) er et vanlig symbol i både kinesisk og indisk kultu. Jeg synes at vi kunne hatt noen markeringer, kanskje i forbindelse med høytider i de religionene/kulturene som bruker dette symbolet, for å bekjempe ignoranse om dette. Da kan flere mennesker bli opplyste på at dette symbolet kan bety helt andre ting avhengig av konteksten.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #6 Skrevet 12. oktober 2017 31 minutter siden, Marsvinet skrev: Jeg synes at vi generelt kan være mer obs på at dette symbolet (men speilvendt) er et vanlig symbol i både kinesisk og indisk kultu. Jeg synes at vi kunne hatt noen markeringer, kanskje i forbindelse med høytider i de religionene/kulturene som bruker dette symbolet, for å bekjempe ignoranse om dette. Da kan flere mennesker bli opplyste på at dette symbolet kan bety helt andre ting avhengig av konteksten. Det med speilvendt stemmer ikke, begge veier er i bruk. Anonymkode: 7cebe...3f9
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #7 Skrevet 12. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det med speilvendt stemmer ikke, begge veier er i bruk. Anonymkode: 7cebe...3f9 ..i India er det som peker mot høyre i alle fall vanligst, vet ikke med andre land Anonymkode: 7cebe...3f9
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #8 Skrevet 14. oktober 2017 Vil ikke anbefale deg å gå gjennom et jødisk nabolag med svastika for å "ta tilbake" symbolet. Ikke i et arabisk/afrikansk/pakistansk eller noen andre nabolag egentlig. Det minste som kan skje er vel at politiet kommer. Anonymkode: 80ac9...678
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå