Gå til innhold

Noen som har opplevd at arbeidsgiver er negativ til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meklingsmøter på fvk f. Eks pga Opplæring og prosjekt.

Er snakk om en gang i mnd. Maks 90 min inkl. Kjøring. 

Er midt i en fordelingsak.

Anonymkode: 8c2bb...872

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette spørs vel helt hva slags jobb du har. Om jeg skal noe i arbeidstida, avspaserer jeg, og jobber inn på kveldstid eller i helger. Passer jo på at private avtaler som må tas på dagtid legges utenom viktige møter o.l. 

Jobber du i en jobb uten fleksitid er det vel verre. Men kanskje du kan ta igjen med ekstravakter eller lignende? Hvis det er sånn at du må ta ut ulønnede fritimer eller ferie, og arbeidsgiver blir stående i beit, skjønner jeg at det er vanskelig for arbeidsgiver som mister arbeidskraft.

Anonymkode: 596be...1dc

Skrevet

Ikke det jeg spurte om. Er jo provoserende når en må møte fordi motparten har stevnet deg og pålagt av dommer å gå på disse møtene frem til rettsaken. En virker jo helt dust når en ikke møter. Dommer krever og arbeidsgiver nekter, altså ....

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke det jeg spurte om. Er jo provoserende når en må møte fordi motparten har stevnet deg og pålagt av dommer å gå på disse møtene frem til rettsaken. En virker jo helt dust når en ikke møter. Dommer krever og arbeidsgiver nekter, altså ....

Da får du ringe fvk og si at den dagen og klokkeslettet ikke passer for deg så møtet må bli føyttet til senere/tidligere på dagen da du ikke har mulighet til å dra fra arbeidsplassen. 

Anonymkode: 4f881...6dc

• Liker 1
Gjest making.a.mess
Skrevet

Arb giver kan ikke nekte deg det. Jeg sa jreg måtte   dit. Det er ikke mer å snakke om. jeg har ikke blitt trekt for timene jeg har vært på fk. 

Skrevet

Da får du ringe fvk og si at den dagen og klokkeslettet ikke passer for deg så møtet må bli føyttet til senere/tidligere på dagen da du ikke har mulighet til å dra fra arbeidsplassen. 

Barna blir levert i bhg halv 8, jeg begynner 8. Tror ikke en får time 06.00 på fvk?

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste kunnskapsbedrifter som også ofte er IA-bedrifter legger selvsagt opp til det fleksible arbeidsliv. 

Tannlege, lege, mekling, brudd (og hva det gjerne krever) og etc: det går greit. Man jobber jo inn igjen, har fleksitid og faktisk er ert livet: barn, brudd osv.

Anonymkode: df57b...c77

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du spurte om noen hadde opplevd at arbeidsgiver var negativ til at man dro bort fra jobb 90 minutter. Nå sier du at arbeidsgiver nekter deg dette. Det høres VELDIG spesielt ut. Hva slags jobb har du egentlig? 

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du spurte om noen hadde opplevd at arbeidsgiver var negativ til at man dro bort fra jobb 90 minutter. Nå sier du at arbeidsgiver nekter deg dette. Det høres VELDIG spesielt ut. Hva slags jobb har du egentlig? 

Ja, altså det passer bare ikke at en er borte. Og dumt hvis det skal måtte gå utover den som ikke møter når en ikke kan. Kan en ikke så kan en ikke. Trodde bare de fleste arbeidsgiverene forsto at rettsforhandlinger er seriøse greier 

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge du gjør ditt med FVK for å få tilpasset de møtene som best du kan for jobben, og unngår tider/dager der det er viktige møter, kurs du MÅ være med på osv, så tviler jeg veldig på at arbeidsgiver kan nekte deg å dra. Du må nok regne med å bli trekt i lønn om du ikke har mulighet til flexitid, men det er jo en annen sak. Ta evt en prat med verneombud på arbeidsplassen din om du ikke når frem til sjefen.

Når det er sagt så er du sannsynligvis selv medvirkende årsak til situasjonen. Leit å høre at du ikke klarer å bli enig med den andre forelderen om samvær. Får inntrykk av at det er du som er den vanskelige part her. Får ikke inntrykk av ønske om å samarbeide i det hele tatt. kanskje greit å tenke på. Sånt merkes i mekling osv også, og gjør at du stiller dårlig i saken.

Anonymkode: 4b609...507

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det bør man prøve så langt det går i praksis ja, men til syvende og sist kan man ikke nekte å delta i juridiske prosesser hvis dommeren kaller deg inn. Dommeren trumfer ganske enkelt arbeidsgiveren juridisk sett, og må man møte, så må man, for å ikke risikere evt. strafferettslige reaksjoner ved å ikke møte opp. 

Anonymkode: 189a5...a9e

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det bør man prøve så langt det går i praksis ja, men til syvende og sist kan man ikke nekte å delta i juridiske prosesser hvis dommeren kaller deg inn. Dommeren trumfer ganske enkelt arbeidsgiveren juridisk sett, og må man møte, så må man, for å ikke risikere evt. strafferettslige reaksjoner ved å ikke møte opp. 

Anonymkode: 189a5...a9e

Dommer har sagt vi skal, men siden jeg ikke kan så kan jeg jo ikke. Jeg kan ikke velge når slik at det passer. Er midt i ett prosjekt 

Skrevet
På 12.10.2017 den 17.23, AnonymBruker skrev:

Du har rett på velferdspermisjon. Arbeidsgiveren din er en dust.

Anonymkode: 4ec12...f81

Skrevet

Satt på spissen, hva er viktigst for deg? Ungene eller jobben?

Anonymkode: 8b45f...35c

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Satt på spissen, hva er viktigst for deg? Ungene eller jobben?

Anonymkode: 8b45f...35c

En mister ikke barna for dette.Trenger penger for å ha barna

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En mister ikke barna for dette.Trenger penger for å ha barna

Arbeidsgiver kan ikke gi deg sparken når du er pliktig til å møte, fordi en dommer har bestemt at du skal møte. 

Anonymkode: 0b482...7d4

• Liker 2
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Arbeidsgiver kan ikke gi deg sparken når du er pliktig til å møte, fordi en dommer har bestemt at du skal møte. 

Anonymkode: 0b482...7d4

Nei, men en må faktisk ha lønn for å betale for dette også. Ergo både jeg og arbeidsgiver trenger arbeidstiden 

Gjest Sugemerke
Skrevet

Det virker ikke som det er arbeidsgiver som rr negativ, men du. Du har rett til å dra, arbeidsgiver kan ikke nekte deg. At du derimot kun ser problemer kan bli brukt mot deg. En forelder som prioriterer jobb foran barn er aldri populært.

Skrevet
4 timer siden, Sugemerke skrev:

Det virker ikke som det er arbeidsgiver som rr negativ, men du. Du har rett til å dra, arbeidsgiver kan ikke nekte deg. At du derimot kun ser problemer kan bli brukt mot deg. En forelder som prioriterer jobb foran barn er aldri populært.

Vi får nå se på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...