AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #1 Skrevet 12. oktober 2017 Heisann Jeg har lenge ønsket å flytte ganske langt vekk fra mitt nåværende bosted. Det er IKKE at jeg ikke trives her eller noe slikt. Men er bare at jeg hadde syns det hadde vært spennende å starte helt fra scratch om dere skjønner. Oppleve et helt nytt sted i Norge, få nye venner etc etc etc, er vel bare eventyrlysten (Kunne tenkt meg et sted i Norge som har et helt fantastisk landskap, med fjell og natur ) Så derfor jeg skriver om dette her, er for å høre om det er noen andre her inne som har gjort noe lignende som dette før. For man er jo ganske så avhengig av et sted og bo og ikke minst jobb. Noe som kanskje kan være litt plundrete når man skal flytte langt vekk. Nå har det seg sånn at jeg ikke har noe særlig med utdanning, så er ikke allverdens jobber jeg bare kan søke på heller. Må som regel bare søke på de type jobbene som alle andre også kan søke på. Værsåsnill, ikke svar noe sånt "Ta deg en ordentlig utdanning først også tenk på å flytt etter det" Jeg vet det hadde vært den enkleste løsningen. Men det tar jo år før jeg kommer igang da. Er det noen av dere som har gjort noe lignende som dette før? Hva gjorde dere evnt for å klare det? Er det noen som kan hjelpe meg med dette? Anonymkode: fa8a1...072
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #2 Skrevet 12. oktober 2017 Hadde gjerne gjort det for en stund, om jeg hadde hatt muligheten. Hvor vil du flytte fra, og hvor kunne du tenke deg å flytte til? Enig i at du skal få oppleve litt. Livet er for kort til å bare ta «fornuftige» valg. Kunne du tenkt deg et år på folkehøgskole med friluftslinje kanskje? Vet mange velger det, for å få nye venner. Også får du ekstra studiepoeng også Anonymkode: 5738b...3cf
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #3 Skrevet 12. oktober 2017 Folk gjør jo det hele tiden, jeg gjorde det for å gå på skole. Jeg flyttet 8 timer hjemmefra da jeg var 16. Startet helt på nytt. Så igjen da jeg var 21, og igjen da jeg var 30. Anonymkode: 6d12e...a53
Lilac Skrevet 12. oktober 2017 #4 Skrevet 12. oktober 2017 Jeg hadde akkurat samme lysten som deg og jeg bare dro til England og dro ikke tilbake igjen. Jeg var hjemløs i Norge så det gjorde det kanskje litt lettere for meg enn en som har et hjem og en jobb de er knyttet til. Det skjedde ved at jeg fikk venner i England først så jeg kunne bo hos vennene mine mens jeg lette etter sted å bo og jobb. 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #5 Skrevet 12. oktober 2017 8 minutes ago, AnonymBruker said: Hadde gjerne gjort det for en stund, om jeg hadde hatt muligheten. Hvor vil du flytte fra, og hvor kunne du tenke deg å flytte til? Enig i at du skal få oppleve litt. Livet er for kort til å bare ta «fornuftige» valg. Kunne du tenkt deg et år på folkehøgskole med friluftslinje kanskje? Vet mange velger det, for å få nye venner. Også får du ekstra studiepoeng også Anonymkode: 5738b...3cf Helt enig med at livet er fort kort til å bare ta "fornuftige" valg. Nå bor jeg i Drammen og jeg har sett litt på Ålesund omegn, dette virker som en plass som kunne passet meg veldig bra Dette er vel 7-8timer unna sånn ca. Så er et stykke Folkehøgskole med friluftslinje hadde jo vært noe, men dette er vel noe man på koste på selv? Jeg er ikke akkurat veldig plaget av en stor lommebok, så jobb hadde vært det beste, hvertfall i starten Anonymkode: fa8a1...072
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #6 Skrevet 12. oktober 2017 2 minutes ago, Lilac said: Jeg hadde akkurat samme lysten som deg og jeg bare dro til England og dro ikke tilbake igjen. Jeg var hjemløs i Norge så det gjorde det kanskje litt lettere for meg enn en som har et hjem og en jobb de er knyttet til. Det skjedde ved at jeg fikk venner i England først så jeg kunne bo hos vennene mine mens jeg lette etter sted å bo og jobb. Skal si! For en opplevelse om jeg kan kalle det det. Ikke gøy å høre at du var hjemløs i Norge, men så bra det ordnet seg for deg! Anonymkode: fa8a1...072
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #7 Skrevet 12. oktober 2017 Spennede dette. Kanskje det hadde lønt seg og forhørt med kommunen? Anonymkode: fa8a1...072
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #8 Skrevet 12. oktober 2017 Kunne tenkt meg noe sånt selv Anonymkode: fa8a1...072
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #9 Skrevet 12. oktober 2017 Ålesund er ikke så dumt valg det, har bodd der selv. Anonymkode: 3ee83...648
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #10 Skrevet 12. oktober 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Ålesund er ikke så dumt valg det, har bodd der selv. Anonymkode: 3ee83...648 Kult, hva syns du om det stedet/folket? Anonymkode: fa8a1...072
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #11 Skrevet 13. oktober 2017 Ingen andre som har gjort noe som dette? Anonymkode: fa8a1...072
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå