AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #1 Skrevet 12. oktober 2017 Jeg er på leting etter et nytt yrke etter flere år med sykemeldinger og nå AAP. Problemet er å finne noe som kan passe med min helsesituasjon. Jeg har flere kroniske diagnoser som gir plager på ulike områder, og det har vist seg å være en skikkelig utfordring. Jeg tenkte å høre om noen her kanskje kan ha tips til hvilken retning vi kan tenke i. Jeg nevner ikke utdanning og erfaring, siden jeg vil tenke så vidt som mulig - innenfor de helsemessige begrensninger jeg har. Det må være dagtid, jeg fungerer ikke sent på dag/kveld. Det bør være mulig å variere oppgaver. Jeg sliter med det kognitive i tillegg til kroppslige plager. Erfaringen er at jeg kan jobbe godt med papirarbeid og mentalt krevende oppgaver en stund, så er det plutselig full stopp. Da fungerer det bra å gjøre noe praktisk arbeide, eller lett fysisk arbeid en stund. Kan jeg styre litt selv når jeg trenger å veksle oppgaver, klarer jeg også å stå på lengre. Jeg kan ikke forholde meg til mange mennesker om gangen, da blir det "system overload" i hodet, og jeg mister all oversikt over hva som foregår. Det er også en utfordring å forholde seg til mange enkeltpersoner (som kunde/klient) grunnet dårlig hukommelse. Jeg bør unngå jobbene som i stillingsannonsene lover "en hektisk arbeidshverdag". Dette er noen av utfordringene som jeg må ha i bakhodet når jeg leter. Men hvilke type jobber kan innfri dette? Jeg har ikke klart å komme over noe realistisk, og NAV sliter også med å se hva som kan fungere. Men NOE må da finnes? Er det noen her som selv har måttet finne jobber med lignende "kriterier" og klart det? Mvh En som går på veggene av å gå hjemme -_- Anonymkode: af480...f08
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #3 Skrevet 12. oktober 2017 Hmmm. Denne var ikke så enkel. Men jeg forstår godt ønsket ditt om å finne noe meningsfylt å jobbe med. Kan en form for tilrettelegger være noe? At du forholder deg til én person som du utfører litt papirarbeid og praktiske oppgaver for? Anonymkode: d9acc...e0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå