Gå til innhold

Kutte kontakt med foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det så vanlig å kutte ut foreldrene sine som det virker som her inne? Kjenner selv ikke til noen som har gjort dette, men som vil ha minimal kontakt med de. Grunnene er ulike, men ofte har de ikke engang informert foreldrene om det. Så de vet ikke hva de har gjort feil... 

Jeg har selv to barn og har blitt livredd for at de ikke vil ha noe med meg å gjøre når de blir voksne. 

Anonymkode: 823eb...5c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror absolutt ike det er vanlig å kutte kontakten med foreldre. Husk på at forumet har et svært stort antall brukere, når noen da poster om å kutte kontakt med foreldrene sine så er det naturlig at mange av de som svarer akuratt den posten er blandt de få som faktisk har kuttet kontakt, fordi det er nettopp de som vil oppleve at de har noe å bidra med i diskusjonen. Så tror jeg også at det er litt sånn at når man så først har snakket om andres opplevelse, så sitter man kanskje å har behov for å snakke om sin egen, også oppretter man en tråd om seg selv i etterkant. Hvis vi først får en tråd der en person lurer på å bryte kontakt med foreldrene, også dukker det kort tid etter opp en tråd om en som har brutt, og hvilke utfordringer man da står ovenfor, er det slett ikke sikkert at tråd nummer to hadde kommet hvis ikke tråd nummer en hadde blitt postet først.

En annen grunn til at det virker vanligere her enn irl, er nok at dette er et sted der man faktisk kan snakke om det med andre som har tilsvaredne opplevelser. Jeg kuttet selv kontakten med foreldrene mine over en periode på flere år. Jeg kjenner ingen andre som har gjort tilsvarende, så hvis jeg har behov for å dele erfaringer rundt dette, så må det gjøres på nett.

Jeg har aldri hørt om noen som har kuttet kontakt med foreldrene sine "bare fordi", alle jeg har vært borti, både på dette forumet og andre nettsteder, har hatt tungtveiende grunner for å kutte kontakten. Det er snakk om overgrep, fysisk og/eller psykisk vold, foreldre som invaderer og forsøker å kontrollere voksne barn og lignende. Jeg bekymrer meg ikke for at barna mine ikke skal ville ha kontakt med meg når de blir voksne. Tanken er meg helt fjern, fordi jeg og ungene mine har et godt forhold, fordi jeg behandler dem med respekt, og fordi jeg gir dem frihet til å være den de selv er.

Anonymkode: fa91a...d35

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...