Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen tips om hvor man kan lære seg dette? Jeg mener ikke hvor på nettet, men i virkelige verden :) f eks hos parfymeri?  Er det et sted jeg kan henvende meg for å få et kurs? Vita eller noe?

Anonymkode: de1f5...c30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener du kan avtale tid hos Kicks. Da tar de tid til å vise deg produkter, og finne hvilke farger som passer for deg.

Skrevet

Hvor gammel er du?   Jeg kan fortelle deg noen triks, ellers så finnes det masse videoer på youtube om temaet. :)

Skrevet
23 minutter siden, Mystix skrev:

Hvor gammel er du?   Jeg kan fortelle deg noen triks, ellers så finnes det masse videoer på youtube om temaet. :)

44 :) 

Kom gjerne med tips! (Lei av Youtube-videoer..)

Skrevet

Jeg tar gjerne imot tips til youtube video ☺ ikke meningen å kuppe tråden altså,

Skrevet

Syns de hos Mac ofte er flinke, men kommer selvsagt an på hvem du møter på. Syns noen av de ser ut som om de jobber på sirkus. Jeg tar aldri sminketips av noen jeg ikke liker sminken til.

Anonymkode: 37dbe...02f

• Liker 1
Skrevet (endret)
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

44 :) 

Kom gjerne med tips! (Lei av Youtube-videoer..)

- Bruk gjerne en lett til middels dekkende foundation som ikke er matt, og påfør med fuktig beautyblender. Ikke bruk mer enn et par pump, det holder i massevis. Liker en fra Bourjois som heter Healthy Mix (finnes ikke i Norge men googler du etter dupes for denne så kommer det nok opp endel)  Husk å blende sminken litt inn i hårfestet og litt nedover øverst på halsen og finn en tone som er mest lik din egen.

-Ikke bruk maskara eller mørk liner under øyet. Bruk gjerne en hvit blyant på  våtkanten nede, det åpner blikket. 

-Bruk en lys skimmerøyeskygge på selve øyelokket til daglig, åpner øyet. Jeg bruker fargen Kitten fra Stila, 

-Ikke bruk en concealer som legger seg i linjene og bruk den bare der det trengs, like fit me fra maybelline. Jobber den inn med den spisse enden på beautyblenderen.   Bruk en som er ørlite lysere enn din egen hud, jeg bruker nr 20. 

- Bruk minimalt med pudder, mye pudder får deg til å se eldre ut.

- Ikke bruk for sterk farge på rouge og pass på at den ikke er for skimrende til dagbruk. Bruk den på eplekinnene fra pupillen og litt utover mot tinningen. 

- Bruk bronzer hver dag, den rammer inn ansiktet, skyggelegger lett og får det til å se mer levende ut på vinteren. Liker  Bahama mama fra The Balm, denne er matt og nøytral på farge, lett å legge pent.  Men den er pigmentert så det er lite som skal til. Legger litt i pannen, tinningene, langs kjeven og under kinnbeina.

- Ikke tegn på eller skyggelegg brynene så kraftig.  Ta permanentfarge på de og bruk en bryngel med farge for å forme de til daglig.  Brukt en fra Blinc i mange år.  Jeg farger også selve hårene lett med en myk, vannfast eyeliner fra Isadora. 

-Bruk litt eyeliner nær vipperoten øverst, stopp ved pupillen. Lag gjerne en liten ving ytterst.  Jeg liker  en vannfast blyant fra Nyx.

- Bruk settingspray til daglig, får sminken til å sitte lengre.  Urban Decay All Nighter er veldig bra men litt dyr, 3-4 spray holder så den er drøy da. 

Endret av Mystix
  • Liker 4
Skrevet

En god tommelfingerregel er at man ikke kjører "full pakke". Altså, liker du å bruke en del sminke på øynene, bruk mindre farge på leppene. Og omvendt, liker du kraftige markerte lepper, ton ned øyensminken. Det skaper en lettere, voksnere og mer elegant balanse.

Jeg foretrekker å sminke øynene mest og lar som regel leppene være litt lysere enn min egen naturlige leppefarge. Jeg liker "Hue" fra Mac, men bruker av og til også en lys rosa lipliner (Body Shops lyseste variant er fin) og topper denne med litt concealer og lipsgloss (små mengder).

Nå vet ikke jeg hva slags fargekombinasjoner du har TS, men min personlige smak av det jeg ser blant kvinner i din alder rundt meg er at de med mørkt eller rødt hår som regel kler røde lepper og litt nedtonet øyensminke (gjerne bare mascara, eyeliner og markerte øyenbryn). De blonde, helt lyse og mørke, syns jeg kler brun øyensminke fremfor svart. De kler også litt mer øyensminke og kanskje rosa/bleke lepper fremfor knallrøde. Bare min observasjon :)

Anonymkode: 46edb...061

• Liker 1
Skrevet
7 hours ago, Menchit said:

Jeg tar gjerne imot tips til youtube video ☺ ikke meningen å kuppe tråden altså,

Jeg liker Pixiwoo :) Sam er 40 og jeg syns denne videoen er et godt eksempel på vanlig dagsminke. Men de har mange bra videoer altså :)

Anonymkode: 80665...c01

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns de hos Mac ofte er flinke, men kommer selvsagt an på hvem du møter på. Syns noen av de ser ut som om de jobber på sirkus. Jeg tar aldri sminketips av noen jeg ikke liker sminken til.

Ja huff de som jobber på Mac er jo en kunstutstilling i seg selv. Spurt om sminkeveiledning der to ganger og blitt seenes ut som en 13 år gammel transvesitt amok med teatersminke :fnise:
Selv når man spør om naturlig sminke så er det hudserum, sminkeserum, primer, to foundationer lag på lag med tre forskjellige børster og svamper og gjerne en concealer oppå den, pudder, spray, og hvor mange lag sminke og kremer de tar på huden! Ingenting som heter "litt fuktighetskrem og en dæsj pudder" der i gården hvertfall! Naturlig er det hvertfall ikke! 
Da har jeg faktisk fått mer ut av youtube... 

Anonymkode: b2101...918

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja huff de som jobber på Mac er jo en kunstutstilling i seg selv. Spurt om sminkeveiledning der to ganger og blitt seenes ut som en 13 år gammel transvesitt amok med teatersminke :fnise:
Selv når man spør om naturlig sminke så er det hudserum, sminkeserum, primer, to foundationer lag på lag med tre forskjellige børster og svamper og gjerne en concealer oppå den, pudder, spray, og hvor mange lag sminke og kremer de tar på huden! Ingenting som heter "litt fuktighetskrem og en dæsj pudder" der i gården hvertfall! Naturlig er det hvertfall ikke! 

Butikken her er de fleste av de veldig flinke, de legger en mer naturlig sminke, de viser også party sminke om man ber om det. Men ut av de jeg har sett som har fått lagt sminke har det som regel vært veldig naturlig. Så varierer kanskje fra butikk til butikk ?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når man bikker 40 er det greit å leve etter "less is more" regelen, ihvertfall på dagtid.  På kveldstid og til fest tåler vi litt mer. Daylight is a bicth. :laugh:

Skrevet
10 timer siden, Mystix skrev:

- Bruk gjerne en lett til middels dekkende foundation som ikke er matt, og påfør med fuktig beautyblender. Ikke bruk mer enn et par pump, det holder i massevis. Liker en fra Bourjois som heter Healthy Mix (finnes ikke i Norge men googler du etter dupes for denne så kommer det nok opp endel)  Husk å blende sminken litt inn i hårfestet og litt nedover øverst på halsen og finn en tone som er mest lik din egen.

-Ikke bruk maskara eller mørk liner under øyet. Bruk gjerne en hvit blyant på  våtkanten nede, det åpner blikket. 

-Bruk litt lyst er på selve øyelokket til daglig, åpner øyet. Jeg bruker fargen Kitten fra Stila, 

-Ikke bruk en concealer som legger seg i linjene og bruk den bare der det trengs, like fit me fra maybelline. Jobber den inn med den spisse enden på beautyblenderen.   Bruk en som er ørlite lysere enn din egen hud, jeg bruker nr 20. 

- Ikke bruk for sterk farge på rouge og pass på at den ikke er for skimrende til dagbruk. Bruk den på eplekinnene fra pupillen og litt utover mot tinningen. 

- Bruk bronzer hver dag, den rammer inn ansiktet, skyggelegger lett og får det til å se mer levende ut på vinteren. Liker  Bahama mama fra The Balm, denne er matt og nøytral på farge, lett å legge pent.  Men den er pigmentert så det er lite som skal til. Legger litt i pannen, tinningene, langs kjeven og under kinnbeina.

- Ikke tegn på eller skyggelegg brynene så kraftig.  Ta permanentfarge på de og bruk en bryngel med farge for å forme de til daglig.  Brukt en fra Blinc i mange år.  Jeg farger også selve hårene lett med en myk, vannfast eyeliner fra Isadora. 

-Bruk litt eyeliner nær vipperoten øverst, stopp ved pupillen. Lag gjerne en liten ving ytterst.  Jeg liker  en vannfast blyant fra Nyx.

- Bruk settingspray til daglig, får sminken til å sitte lengre.  Urban Decay All Nighter er veldig bra men litt dyr, 3-4 spray holder så den er drøy da. 

Tusen takk for masse flotte tips! Gleder meg til å prøve allerede i dag! (Må skaffe meg en sånn hvit blyant..)

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Butikken her er de fleste av de veldig flinke, de legger en mer naturlig sminke, de viser også party sminke om man ber om det. Men ut av de jeg har sett som har fått lagt sminke har det som regel vært veldig naturlig. Så varierer kanskje fra butikk til butikk ?

Har vært min opplevelse i flere mac butikker. For meg virker det som de vil selge flest mulig produkter på en gang så de bare klæsjer på alt mulig unødvendig drit , og sier at man burde ha den og burde ha den og burde ha den for den blir ikke like fin uten den osv. Og tenker de må jobbe for provisjon eller noe , for det man egentlig spør etter er for eksempel en rouge eller en foundation, så får man hele malespannet og produktlista på rams og lag på lag i ansiktet :P 

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, Mystix skrev:

-Bruk en lys skimmerøyeskygge på selve øyelokket til daglig, åpner øyet. Jeg bruker fargen Kitten fra Stila, 

Du kan så mye!!! Har du tips for en 20-åring som kan sminke seg eldre? :D

Anonymkode: c3733...9f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...