Gå til innhold

Vasker dere gensere i Mohair-ull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på det, fordi jeg omtrent ikke gjør det selv. Bruker som regel å lufte klærne/putte dem i fryseren noen timer. Er bare redd for at plagget skal miste mykheten og/eller krympe. 

Dere som vasker - gjør dere det med håndvask? 30 graders ullprogram? :)

Anonymkode: b28b5...716

Skrevet

Jeg lufter de etter bruk, men en sjelden gang må de jo vaskes og da går de i maskinen på ullprogram. 30 grader og lav sentrufugehastighet. 

Skrevet

Putte i fryseren?   Og poenget er?     Jeg vasker ullgensere på ullvask og leger de flatt for å tørke. 

• Liker 1
Skrevet

Vasker det stadig vekk jeg.

Ullprogram på 30 grader med milo og lufttørk etterpå funker flott. Alle er like myke enda og har ikke tatt skade.

Skrevet

Mohair er ikke noe problem å vaske på ullprogram/ for hand med ullvaskemiddel. Vanskeligere å tørke - større plagg bør ligge flatt. Mange ganger er det nok å lufte ullplagg, så det er sagt.

Skrevet

Dere som har mohair ull. Har dere funnet mohairull/bambus sokker? Det er de beste sokkene jeg har hatt. Finner dem ikke igjen. Og det irriterer meg. De eneste sokkene jeg vet om, som ikke stinker.

Anonymkode: 76fde...67e

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer litt på det, fordi jeg omtrent ikke gjør det selv. Bruker som regel å lufte klærne/putte dem i fryseren noen timer. Er bare redd for at plagget skal miste mykheten og/eller krympe. 

Dere som vasker - gjør dere det med håndvask? 30 graders ullprogram? :)

Anonymkode: b28b5...716

Jeg vasker alt. Plagg jeg er redd for å ødelegge håndvasker jeg i en balje og sentrifugerer på 1600 omdreininger. Enda til gode å ødelgge noe på den måten. (Og jeg har mye fint i strikkeplagg med mohair, kashmir, angora, silke og ull.

Anonymkode: 545b8...211

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvorfor putter du genseren i fryseren? :klo:

Edit: Det er en vanlig misforståelse at dypfrysing av klær dreper bakterier. Det er helt feil! Bakteriene dør ikke, men går i dvale så lenge de er i dypfryst tilstand. Så snart plagget er ute av fryseren, og har fått normal temperatur, våkner også bakteriene til liv igjen.

Endret av Perelandra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...