Gå til innhold

Hvordan opplever du å eldes som mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det finnes en tilsvarende tråd for kvinner og jeg syns at det også skulle gi menn en mulighet til å fortelle om aldringens spor, utfordringer, krav, hjertesukk, sorger og gleder. Mikrofonen er deres, menn. :kaffekopp: :skravle: :kaffekopp:

Anonymkode: 099bf...8fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen menn som vil bidra her? 

Gjest C.Tramell
Skrevet

Noe sier meg at gjennomsnittsalderen er ganske lav her. Be dem spørre pappaene sine :P

Skrevet (endret)

Jeg lo godt da jeg leste den tråden. Der sitter kvinner nede i 25 år og lirer av seg erfaringer med å eldes. :laugh: Vel, vent til dere blir 60+, jenter. Å bli eldre er ikke det samme som å eldes. Å se eldre ut enn i fjor betyr at du har blitt eldre, men ikke at du har eldes.

Ingen under 50-60 år har erfaring med å eldes.

Endret av Horten Market
  • Liker 2
Skrevet
På 12.10.2017 den 10.35, AnonymBruker skrev:

Det finnes en tilsvarende tråd for kvinner og jeg syns at det også skulle gi menn en mulighet til å fortelle om aldringens spor, utfordringer, krav, hjertesukk, sorger og gleder. Mikrofonen er deres, menn. :kaffekopp: :skravle: :kaffekopp:

Nå er jeg kun 54. Er kanskje ikke gammel nok?

Merker alderen best på att Birkebeinerrittet ikke sykles så fort lenger.

Har heldigvis ingen fysiske plager, har aldri brukt medisiner regelmessig. Aldri brukt røyk, forsiktig med alkohol (nesten avholds) Har alltid hatt en jobb der jeg har vært fysisk aktiv. Trener regelmessig i tillegg. Utseende? Masse tykt hår på hodet, grått er det blitt dessverre. Fortsatt glatt i huden. Ikke overvektig. 

Har aldri hatt samboer, det har heller aldri vært ett savn for meg.

Økonomisk har jeg god kontroll.

Gjeldfri med eid leilighet, bil og penger i banken. Slik  bør man ha det på min alder synes jeg.

Er egentlig veldig fornøyd med livet så langt. 

Anonymkode: d5a4f...002

• Liker 1
Skrevet (endret)

Da jeg passerte 30-tallet merket jeg at jeg ikke kunne gjøre som jeg ville mer. Jeg som i 18 årsalderen hadde vært tynn kunne ikke lengre bøtte nedpå cola som jeg ville, spise hva jeg ville osv. Jeg har rett og slett begynt å bli mer bevisst på hva jeg putter i meg for å kunne holde meg på en normal, sunn vekt.

Skader går ikke over like fort som før, og en del av de tingene man har fått fra før blir hengende i. Jeg er langt fra noe uførekandidat, men jeg merker flere slike ting.

Føler meg fremdeles 30 i hodet selv om jeg nærmer meg 40. Er egentlig først nå jeg føler meg voksen selv om jeg på papiret har vært det i 20 år.

En annen ting er at jeg fremdeles gjerne ser etter damer som er 25(?). Før var det helt greit, nå føler jeg meg til tider som en gammel gris.

Endret av ekkoet
Skrevet

Jeg kan svare på det om 10-15 år :P Jeg er 25 år og føler meg fortsatt som en ungdom :fnise:

Skrevet
18 timer siden, Winza skrev:

Jeg kan svare på det om 10-15 år :P Jeg er 25 år og føler meg fortsatt som en ungdom :fnise:

Hahaha! Du er jo nesten en ungdom, Winza! Hjernen springer ut i blomst rundt 25 årsalderen.:danser:

Jeg er bittelitt eldre og føler meg som 21 for alltid! Bestemor sa det samme når hun var 70! 

Forøvrig så sier min bonusmann her at forskjellen på å ha blitt eldre er litt mindre hår på toppen, men mere på kroppen :flekke:

Skrevet
10 minutter siden, Bonusmammaen skrev:

Hahaha! Du er jo nesten en ungdom, Winza! Hjernen springer ut i blomst rundt 25 årsalderen.:danser:

Jeg er bittelitt eldre og føler meg som 21 for alltid! Bestemor sa det samme når hun var 70! 

Forøvrig så sier min bonusmann her at forskjellen på å ha blitt eldre er litt mindre hår på toppen, men mere på kroppen :flekke:

Trodde du sa du var 70 nå :ninja:

Skrevet
Akkurat nå, Winza skrev:

Trodde du sa du var 70 nå :ninja:

:fnise: Halveis til 70

Skrevet
19 minutter siden, Bonusmammaen skrev:

:fnise: Halveis til 70

Halvveis til 50 her :) (52 om litt over en uke)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...