Gå til innhold

Bootcamp vs. Treningsstudio?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har meldt meg på et gratis kurs i 6 uker, som vil si at jeg følger faste gruppetimer hver tirsdag og dagene utenom kan jeg dra på så mange timer jeg vil - men det er bare gruppetimer. Ingen apparater som tredemølle, elipsemaskin, romaskin etc. Var på min første time i går, og det var kjempe gøy og knalltøft, men merket at dette er noe jeg har lyst til å investere i etter de 6 ukene er over.

Men hva hadde dere valgt? Medlemskapet mitt på det senteret jeg trener på nå betaler jeg rundt 349,- i mnd for, og om jeg velger Bootcamp - som er uten disse apparatene, og med bare gruppetimer, så vil det koste meg 1000,-  i mnd.

Trenger litt innspill på om dette faktisk er en grei investering. Noen tanker? Jeg vil jo ned i vekt, derfor jeg har meldt meg på 6 ukers gratis kurs, for å få et spark i rompa, så håper jo at det hjelper litt :-)

Anonymkode: 388b7...60b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt smak og behag. Jeg synes ikke gruppetimer gir meg god nok styrketrening. Det er aldri nok vekter, og det fokuseres alt for mye på å få opp pulsen framfor å løfte tunge ting. Det er kondisjonstimer, ikke styrketimer, selv de timene de kaller bodypump, bootybuilding, etc. 

Men det viktigste er jo at du synes det er gøy og motiverende. Det er 1000 ganger bedre med trening du faktisk gjør, enn trening du skulker fordi du ikke er motivert nok. Det er dyrt å være støttemedlem, så heller betal 1000 for trening du går på, enn 375 for trening du ender opp med å skulke fordi det ikke er gøy nok. 

Har du råd til å betale 1000 kr, så er egen helse en god ting å investere dem i. 

Anonymkode: 4a184...942

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...